پارلمان انگلیس منحل شد

به‌دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس، پارلمان این کشور منحل شد.

کد خبر : ۳۷۰۳۳
بازدید : ۱۹۷۲
به‌دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس، پارلمان این کشور منحل شد.

به گزارش تسنیم، با انحلال مجلس عوام انگلیس، رقابت‌های انتخابات زودهنگام برای انتخابات نمایندگان مجلس و دولت آینده آغاز شد، دولتی که علاوه بر مشکلات داخلی، به علت برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، با بزرگترین چالش پس از جنگ جهانی دوم روبرو است.

در همین حال، ترزا می نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: مقام ها و سیاستمداران اروپایی قصد دارند با طرح تهدیداتی درباره برگزیت، بر نتایج انتخابات سراسری بریتانیا تاثیر بگذارند.

وی در سخنانی در مقابل دفتر نخست وزیری پس از دیدار با ملکه الیزابت، تصریح کرد: طی روزهای اخیر شاهد اظهارات تند برخی مقام ها و سیاستمداران اروپایی بودیم. موضع بریتانیا در مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا به طور نادرست در سطح رسانه های خبری نمایش داده می شود، موضع مذاکراتی کمیسیون اروپا نیز تشدید شده است، تهدیدات زیادی از سوی سیاستمداران و مقام های اروپایی علیه بریتانیا، مطرح شده است. برخی از مقام های بروکسل خواستار موفقیت مذاکرات برگزیت نیستند.

نخست وزیر بریتانیا افزود: همه این اقدامات عمدا در زمانی انجام شده است تا بر نتایج انتخابات بریتانیا تاثیر بگذارد.

قرار نبود بریتانیا تا سال 2020 میلادی انتخابات برگزار کند ولی ترزا می اخیرا اعلام کرد قصد دارد پیشنهاد برگزاری انتخابات زودرس را ارائه کند تا موضع وی برای آغاز مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تقویت شود. پارلمان بریتانیا نیز از این پیشنهاد حمایت کرده است.

نخست وزیر بریتانیا نیاز به کسب دو سوم کرسی های پارلمان دارد. پارلمان بریتانیا 650 کرسی دارد.

این انتخابات قرار است هشتم ژوئن ( 18 خرداد) برگزار شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید