جاهل خطرناک!

جاهل خطرناک!

آمریکایی‌ها باید عدم توانایی و صلاحیت ترامپ در امور ریاست جمهوری را به‌وضوح نقد کنند. این مشکل صرفاً به دلیل بی‌میلی ترامپ در پرداختن به برخی امور نیست، مشکل اصلی عدم توانایی و قابلیت او در انجام کارها است. این موضوع صرفاً نتیجه‌ی تنبلی و سستی ذهن نیست؛ بلکه حاصل یک ذهن آموزش ندیده و بی‌بهره از اطلاعات و دانش است که اعتمادبه‌نفس عجیب و خارق‌العاده‌ای هم دارد.

کد خبر : ۳۷۰۸۷
بازدید : ۲۴۷۶

خطرات ناشایستگی ترامپ/ جاهل خطرناک

فرادید | جورج اف. ویل- آمریکایی‌ها باید عدم توانایی و صلاحیت ترامپ در امور ریاست جمهوری را به‌وضوح نقد کنند. این مشکل صرفاً به دلیل بی‌میلی ترامپ در پرداختن به برخی امور نیست، مشکل اصلی عدم توانایی و قابلیت او در انجام کارها است. این موضوع صرفاً نتیجه‌ی تنبلی و سستی ذهن نیست؛ بلکه حاصل یک ذهن آموزش ندیده و بی‌بهره از اطلاعات و دانش است که اعتمادبه‌نفس عجیب و خارق‌العاده‌ای هم دارد.

به گزارش فرادید به نقل از واشنگتن‌پست، ترامپ در ماه فوریه با به رسمیت شناختن "ماه سیاه‌پوستان آمریکا" گفت "فردریک داگلاس" (روزنامه‌نگار، دیپلمات و نویسنده آمریکایی که یکی از رهبران بزرگ جنبش ضد برده‌داری بود) نمونه‌ی فردی است که "فعالیت‌های شگفت‌انگیزی انجام داده و تا جاییکه من می‌بینم هرروز بیشتر و بیشتر در میان مردم شناخته می‌شود."

ترامپ برای رعایت نکردن نکات دستوری و قواعد استاندارد زبان مورد انتقاد قرار می‌گیرد. به همین دلیل وسوسه می‌شویم اراجیف تاریخی‌اش درباره مردی که 122 سال پیش مرده است را یکی دیگر از گاف های زبانیِ او در نظر بگیریم که این بار مربوط به زمان افعال می‌شود.

ترامپ در سخنرانی دیگری به ما آموخت که "اندرو جکسون" از جنگی داخلی‌ای که 16 سال پس از مرگش رخ داد، خشمگین بود: "می دونید، مردم نمی‌فهمند. اگر در مورد جنگ داخلی فکر کنید، چرا؟ مردم این سؤال را از خود نمی‌پرسند. اما چرا جنگ داخلی رخ داد؟ چرا نتوانستند آن جنگ را حل‌وفصل کنند؟"

خطرات ناشایستگی ترامپ/ جاهل خطرناک

قفسه‌های کتابخانه‌ها زیر وزن کتاب‌هایی که درباره "ریشه‌های" این جنگ سؤال می‌پرسند، خم‌شده است. آدم به این فکر می‌افتد: چه افرادی درباره ریشه‌های جنگ داخلی سؤال نپرسیدند و چرا باعث شدند ترامپ فکر کند این سؤال فقط برای خودش پیش‌آمده؟

احتمالاً نتوانیم مانند ترامپ با کلمات دقیقی مثل "خیلی‌ها" یا "بعضی‌ها" تعداد این افراد بی‌خیال را تعیین کنیم؛ مانند زمانی که درباره سخنرانی خود در جلسه مشترک کنگره در ماه فوریه گفت: "خیلی‌ها این را گفتند. بعضی‌ها گفتند بهترین سخنرانی بود که در کنگره انجام شد".... با این حرفش تن افراد زیادی مانند وینستون چرچیل را در گور لرزاند!

اصلاً مهم نیست که ترامپ وارد هشتمین دهه زندگی‌اش شده و هنوز هیچ‌چیز درباره تاریخ کشورش نمی‌داند. مسئله نگران‌کننده این است که ترامپ هنوز تفاوت گرامریِ "این" و "آن" را نمی‌داند و خودش هم نمی‌داند که در این زمینه بی‌سواد است. خطرناک‌ترین مسئله این است: ترامپ نمی‌داند باسواد بودن چگونه است.

آمریکا حق دارد نگران باشد که رهبری عجیب و بی‌تجربه زرادخانه هسته‌ای کره شمالی را کنترل می‌کند. کره شمالی هم باید نگران باشد. بله، یک فرد هفتادساله هم می‌تواند بی‌تجربه باشد؛ مخصوصاً اگر مانند ترامپ در حین توضیح راه‌حل خود برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه این‌قدر کم‌عمق و بی‌اساس سخن بگوید: "پدرشان را با بمب باران درمی‌آورم... خطوط نقتی را منفجر می‌کنم، پالایشگاه‌ها را منفجر می‌کنم، آن‌قدر منفجر می‌کنم تا چیزی باقی نماند."

ترامپ به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌دانست "سه‌گانه هسته‌ای" چیست. زمانی که دراین‌باره از او سؤال شد پاسخ داد: "باید درباره مسائل هسته‌ای بسیار هوشیار و مراقب باشیم. سلاح‌های هسته‌ای قوانین بازی را به‌کلی تغییر می‌دهند." از او خواسته شد بیشتر دراین‌باره توضیح دهد: "فکر می‌کنم برای من سلاح هسته‌ای فقط یک قدرت است، قدرت ویرانگری برایم مهم است."

سخنگوی ترامپ نیز در تلویزیون با تأیید سخنان رئیسش گفت: "چه فایده دارد که سه‌گانه هسته‌ای داشته باشیم و بترسیم از آن‌ها استفاده کنیم؟" یک سرهنگ بازنشسته ارتش در همان برنامه حاضر شد و با تلخی پاسخ داد: "مهم‌ترین نکته در سه‌گانه هسته‌ای این است که از به کار بردن آن هراس داشته باشی."

منبع: واشنگتن‌پست

ترجمه: وب‌سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    ترامپ انتصابي است از طرف گروه هاي ذينفع آمريكا شما قريب رسانه اي غربي كه آدرس غلط مي دهند نخوريد. ترامپ قرار است كه هيمنه تضعيف شده آمريكا را بازسازي كند البته اگر كره شمالي مال دهد.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید