آزادی بزرگترین مرکز داعش در «مسکنه»

نیروهای سوری موفق شدند شهرک «المهدوم» در غرب مسکنه را آزاد کنند که دروازه شهر «الطبقه» است؛ شهری که نیروهای دموکراتیک کُرد بر آن تسلط یافتند.

کد خبر : ۳۷۳۲۰
بازدید : ۹۶۷
نیروهای سوری موفق شدند شهرک «المهدوم» در غرب مسکنه را آزاد کنند که دروازه شهر «الطبقه» است؛ شهری که نیروهای دموکراتیک کُرد بر آن تسلط یافتند.

به گزارش فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت چهارشنبه (روز گذشته) موفق شدند کنترل شهرک «المهدوم» در ریف شمال شرق حلب را آزاد کنند.

این شهرک مهمترین و بزرگترین مرکز داعش در غرب شهر «مسکنه» است که در واقع دروازه شهر «الطبقه» (40 کیلومتری شرق) به شمار میرود.

یک منبع میدانی به «الوطن» اعلام کرد که ظاهرا محور آغاز عملیات ارتش سوریه در حلب و شرق شهرک «دیرحافر» از شهرک مسکنه خواهد بود تا بتوانند به ریف غربی رقه برسند.

در این منطقه شهر «الطبقه» و سد فرات قرار دارد که نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر آن کُرد هستند روز گذشته توانستند بر این مناطق تسلط پیدا کنند.

کارشناسان نظامی بر این باورند که ارتش سوریه در آغاز قصد دارد شرق حلب را از داعش پس بگیرد و شمال شرق این استان را آزاد کند.

به گفته این کارشناسان، شرایط دو ماه گذشته اجازه نداد که ارتش عملیات خود را در منطقه راهبردی شمال شرق حلب آغاز کند؛ زیرا نیازمند اعزام تجهیزات به ریف شمالی حماه بود؛ منطقه ای که تروریستهای جبهه النصره به سمت آن پیشروی کرده بودند.

در واقع پیشروی ارتش سوریه در شمال حماه و بازپسگیری همه مناطق اشغالی، شرایط مناسب را برای آغاز عملیات ارتش سوریه در شمال شرق حلب فراهم کرده است.

کارشناسان همچنین تأکید دارند که ارتش میتواند به پیشروی خود از ریف جنوبی دیرحافر به سوی شهرک «خناصر» ادامه دهد تا امنیت ریف شرقی آن تأمین کند.

نیروهای سوری همچنین میتوانند در بیابان سوریه پیشروی کنند و به نیروهای خود در این منطقه برسند که در جاده «اثریا-رقه» پیشروی داشتند تا از این طریق بتوانند به حضور تروریستها در یک منطقه جغرافیایی گسترده پایان دهند؛ منطقه ای که در مسیر ارتباطی ارتش در قلب سوریه گرهی ایجاد کرده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید