تصاویر/ جنگ خیابانی در ونزوئلا

تصاویر/ جنگ خیابانی در ونزوئلا
کد خبر : ۳۷۳۵۶
بازدید : ۴۴۷۴
فرادید | در روزها و هفته هاي گذشته جنس اعتراضات خياباني فرق کرده و با وارد شدن اقشار حاشيه نشين کارگري که لشکر حامي دولت پوپوليست چاوز و مادورو بودند، بر دامنه و شدت آن افزوده شده است.

به گزارش فرادید، تظاهرات و درگيري هاي خياباني مخالفان حکومت چپگراي ونزوئلا در شهرهاي مختلف اين کشور همچنان ادامه دارد و در اين ميان نيروهاي پليس ضد شورش و گارد ملي ونزوئلا نيز که گوش به فرمان " نيکولاس مادورو " رييس جمهور چپگرا هستند، به سرکوب معترضان در خيابان ها مشغولند.

آشوب هاي هفته هاي گذشته تا اينجاي کار به مرگ نزديک به 40 نفر و زخمي شدن و دستگيري صدها - و به روايتي هزاران - ونزوئلايي انجاميده است. ونزوئلاي نفت خيز در هفته ها و ماه هاي گذشته درگير آشوب داخلي است و اين در حالي است که دورنماي اميدبخشي نيز براي توقف درگير ي‌ها و بازگشت ثبات به اين کشور بحران زده و ورشکسته ديده نمي شود. تورم در ونزوئلاي نفت خيز به مرز 800 درصد رسيده و کمبود ارزاق و مايحتاج عمومي بسياري از طبقات فقير و آسيب پذير ونزوئلا را به مرز ساقط شدن از هستي کشانده است.

کشور نفت خيز ونزوئلا که به مدت نزديک به يک دهه، صدها ميليارد دلار درآمد نفتي داشت از زمان سقوط قيمت نفت در حدود سال هاي 2013 به اين سو درگير يک بحران اقتصادي تمام عيار شده است.


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید