تصاویر/ عاشق مزه سوسک شدم!

تصاویر/ عاشق مزه سوسک شدم!
کد خبر : ۳۷۴۰۳
بازدید : ۷۷۷۲
فرادید | حدودا یک سال و نیم است که کرمنا دسپینووای 28 ساله حشرات عجیب و غریب را به منوی غذایی خود اضافه کرده است.

به گزارش فرادید، کرمنا دسپینووا (Kremena Despinova) اهل صوفیه بلغارستان است. وی می‌گوید: «دنبال بهترین منبع پروتئین بودم که فاقد هر گونه مواد مصنوعی مانند هورمون‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و غیره باشد.»

کرمِنا در ادامه می‌گوید: «پاییز سال گذشته داشتم دستورهای غذایی را در اینترنت نگاه می‌کردم که فهمیدم یک شرکت آمریکایی نوعی خوراکی پروتئینی را به کمک آرد جیرجیرک تولید می‌کند. به همین خاطر از آن به بعد تمرکزم را روی حشرات خشک شده مانند جیرجیرک، ملخ و کرم بوفالو گذاشتم. به خوبی آن لحظه را به یاد دارم که یک جیرجیرک را لای انگشت‌هایم گرفته بودم و می‌خواستم آن را در دهانم بگذارم. آن حس کنجکاوی و هیجان در درونم را هیچگاه از یاد نخواهم برد. باور نکردی است... صادقانه بگویم که از همان ابتدا عاشق مزه‌اش شدم.»

هزاران سال است که اِنتوموفاگی یا حشره‌خواری بین انسان‌ها رواج داشته و همچنان نیز در مناطقی از آمریکای لاتین، آسیا، آفریقا و اقیانوسیه مشاهده می‌شود. البته بر اساس تخمین‌ها، ما انسان‌ها به صورت ناخودآگاهانه حدودا نیم کیلو حشره را به صورت غذاهای فرآوری شده (شکلات، قهوه، کره بادام زمینی و غیره) مصرف می‌کنیم. اما آیا زمانش نرسیده که حشرات به صورت داوطلبانه در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟
برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگتر بر روی آن‌ها کلیک کنید

ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید