مقصد نهایی رضاییان مشخص شد

مقصد نهایی رضاییان مشخص شد

رامین رضاییان از جمع سرخپوشان جدا شد و گفته می‌شود او تصمیم دارد ادامه فوتبالش را در اروپا بازی کند.

کد خبر : ۳۷۴۹۷
بازدید : ۱۷۶۲
رامین رضاییان از جمع سرخپوشان جدا شد و گفته می‌شود او تصمیم دارد ادامه فوتبالش را در اروپا بازی کند.

مقصد نهایی رضاییان مشخص شد

به گزارش خبرآنلاین؛ نه استقلال و نه سپاهان. رامین رضاییان به حضور در اروپا فکر می‌کند. حضور در لیگی از قاره سبز که بتواند باعث پیشرفت او شود.رضاییان برخلاف شایعه‌هایی که درباره حضورش در استقلال شنیده می‌شود، تیم آینده خود را انتخاب کرده و با مدیران یک باشگاه هلندی به توافق رسیده. تیمی که اسم و رسم دار است و در فوتبال هلند به عنوان یک باشگاه بازیکن ساز شناخته می‌شود.

ویتسه، انتخاب احتمالی رضاییان در لیگ هلند است. تیمی که همین چند هفته قبل عنوان قهرمانی جام حذفی را تصاحب کرد و توانست جواز حضور در فصل آینده لیگ اروپا را کسب کند.

دیشب که لیگ هلند به پایان رسید، ویتسه با پیروزی مقابل رودا ۵۱ امتیازی شد و جای آلکمار را در پله پنجم جدول گرفت. ویتسه در این فصل با ۱۵ برد، ۶ تساوی و ۱۳ شکست عملکرد نسبتا معقولی داشت که توانست به رتبه پنجم برسد. فاصله ویتسه با آلکمار که علیرضا جهانبخش را در اختیار دارد تنها یک امتیاز است. یک امتیازی که مسوولان ویتسه امیدوارند آن را جبران کنند و در نهایت عنوان پنجمی لیگ هلند را به دست بیاورند. عنوانی که پس از قهرمانی ویتسه در جام حذفی هلند می‌تواند فصل درخشان این تیم را تکمیل کند.

سرمربیگری ویتسه را هنک فراسر بر عهده دارد. مربی ۵۰ ساله‌ای که در دوران بازی، حضور در اسپارتا روتردام، اوترخت، رودا و فاینورد را تجربه کرده و در ۶ بازی برای تیم ملی هلند یک گل زده. فراسر از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲، سه سال عضو تیم ملی هلند بود و هم تیمی ستاره‌هایی چون رود گولیت، مارکو فان باستن، رونالد کومان و فرانک رایکارد.

فراسر که اکنون توانایی‌های فنی رامین رضاییان را تایید کرده و روی حضور او در ویتسه حساب ویژه‌ای باز کرده، مربیگری را از دن هاگ و به عنوان دستیار آغاز کرده، سپس سرمربی این تیم شده و حالا دو فصلی است که روی نیمکت قهرمان جام حذفی هلند می‌نشیند. از او به عنوان یک مربی آینده دار در فوتبال هلند یاد می‌کنند و البته صاحب سبک.

ویتسه البته یک دفاع راست جوان و آماده در اختیار دارد. بازیکنی ۲۰ ساله به نام کوین دیکس. او متولد ۱۹۹۶ در هلند است.

فصل ۲۰۱۵- ۲۰۱۴ وقتی فقط ۱۸ سال داشت به تیم اصلی ویتسه رسید و ۲۶ بار برای این تیم در لیگ هلند بازی کرد. او فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ نیز عضو ویتسه بود. ۳۰ بازی و ۲ گل زده باعث شد تا مورد توجه فیورنتینا قرار بگیرد، به ایتالیا برود و پیراهن این تیم پرطرفدار را بر تن کند. کوین دیکس البته در فیورنتینا روزهای تلخی را سپری کرد. او نیم‌فصل اول ۲۰۱۷-۲۰۱۶ را عضو این تیم بود و فقط ۵ دقیقه فرصت بازی به دست آورد.

نیمکت‌نشینی دیکس باعث شد تا ویتسه برای بازگرداندن او دست به کار شود و با انتقالی قرضی او را جذب کند. انتقالی که در ژانویه ۲۰۱۷ انجام شد تا این دفاع راست جوان دوباره به عضویت ویتسه دربیاید. انتقال دیکس البته بعدها دایمی شد تا او از حالا خود را آماده فصل پیش روی لیگ هلند کند.

دیکس که سابقه بازی برای تیم‌های زیر ۱۹ و زیر ۲۱ ساله‌های هلند را در کارنامه دارد، در بازگشت به ویتسه ۱۰ بازی برای تیم اول و یک بازی برای تیم دوم این باشگاه انجام داد اما هرگز به آن بازیکن سابق که هواداران انتظارش را داشتند تبدیل نشد. شاید همین مساله باعث شده تا باشگاه ویتسه اقدام به جذب رضاییان کند و برای انتقال او دست به کار شود.

لیگ هلند اما قوانین خاصی دارد. قوانینی که به باشگاه‌ها اجازه جذب بازیکن خارجی و بی‌کیفیت را نمی‌دهد. بر اساس این قانون، باشگاه‌ها اگر قصد جذب بازیکن ۱۹ تا ۲۲ ساله از قاره‌هایی جز اروپا را داشته باشند باید مبلغی در حدود ۲۲۰ هزار یورو هزینه کنند. مبلغ بالایی که در قرارداد این بازیکنان نوشته می‌شود. پس باشگاه‌ها سراغ بازیکنان باکیفیتی می‌روند که بتوانند با انتقال بعدی شان این هزینه را به باشگاه بازگردانند.

این قانون برای بازیکنان بالای ۲۲ سال هم هست. باشگاه‌ها برای جذب این بازیکنان نیز باید مبلغی در حدود ۴۰۰ هزار یورو هزینه کنند. پس باشگاه‌ها بی گدار به آب نمی‌زنند و سعی می‌کنند بازیکنانی جذب کنند که در آینده برایشان منفعت مالی داشته باشند. ویتسه برای جذب رامین رضاییان هم باید مبلغی در این حدود هزینه کند. گویا این اتفاق رخ می‌دهد و رضاییان چمدان خود را برای سفر به هلند می‌بندد تا به سرزمین لاله‌ها برود و پیراهن ویتسه را بر تن کند.

حضور ویتسه در لیگ اروپا اتفاق خوشایندی برای رضاییان است. مسابقات معتبری که رضاییان با حضور در آن می‌تواند توانایی‌های خود را به رخ بکشد و نشان بدهد بازیکن ارزشمندی است. اگر توافق رضاییان و ویتسه نهایی شود، لیگ هلند برای ما ایرانی‌ها جذاب‌تر از همیشه خواهد بود. بخصوص که رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش نیز آنجا حضور دارند و با پیراهن هیرنفین و آلکمار می‌درخشند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید