اوین هم انتخاباتی شد

کمی دیر اقدام شد، روز جمعه بود و تعطیل ، اما هماهنگی ها همچون گذشته با همت سازمان زندان ها ساعت 11 صبح انجام شد و 11 و 50 دقیقه بود که خبرنگار و عکاس ایرنا با گذراندن فرایند بازرسی ها وارد حیاط ندامتگاه اوین شدند.

کد خبر : ۳۷۵۸۲
بازدید : ۱۳۱۸
کمی دیر اقدام شد، روز جمعه بود و تعطیل ، اما هماهنگی ها همچون گذشته با همت سازمان زندان ها ساعت 11 صبح انجام شد و 11 و 50 دقیقه بود که خبرنگار و عکاس ایرنا با گذراندن فرایند بازرسی ها وارد حیاط ندامتگاه اوین شدند.

به گزارش ایرنا، خودرو داشت به سمت محوطه بندها حرکت می کرد چون گفته بودند صندوق ها در بندها مستقر است که تعدادی مامور زندان خبردادند؛ رای گیری در بندها انجام شده است و صندوق های رای در حال انتقال به باشگاه ورزشی اوین است.

صندوق های رای پایین آمد و در باشگاه ورزشی اوین مستقر شد. شاید باور کردنش کمی سخت باشد اما شور و هیجان مددجویان، سربازان و کادر زندان اوین کمتر از دیگر شهروندان در سطح شهر نبود.

رای دهندگان، تیشرت های زرد پوشیده بودند، گفتند: فرم زندان است.

صندوق ها مستقر شد و اسامی اعضای شورای اسلامی شهر و چهار نامزد ریاست جمهوری روی دیوار باشگاه ورزشی الصاق شد.

پای صندوق های رای از هر چهره و صنفی حاضر شده بودند، از افراد مشهور در زندان گرفته که به دلیل مسائل مالی در حبس به سر می برند تا زندانیان سیاسی و امنیتی و زندانی های دیگر، همه و همه حاضر شدند تا با احترام به حق شهروندی خود به وظیفه دینی و ملی خود جامه عمل بپوشانند.

حین اذان ظهر، دو فرش در گوشه ای از باشگاه پهن شد تا افراد بتوانند به فریضه نماز بپردازند.

غیر از نماینده فرماندار و شورای نگهبان و دیگر اعضای ناظر بر انتخابات، مصطفی محبی، مدیر کل استان های زندان تهران هم بعد از بازرسی از زندان های قزلحصار و رجایی شهر به این اوین آمد تا از نزدیک در جریان روند اخذ رای قرار بگیرد؛ البته رئیس زندان اوین و یگان حفاظت زندان ها قبل از رای گیری سر صندوق ها حاضر بودند تا خدای ناکرده خدشه ای به حق شهروندی مددجویان وارد نشود.

انتخابات از اساسی ترین اصول دموکراسی در کشور است که حق را برای همه مردم کشور محترم می شمارد و فرقی ندارد سالم باشی یا بیمار، پیر یا جوان باشی، زن باشی یا مرد، مجرم باشی یا فردی عادی. مهم ترین حسن انتخابات هم همین است.

امروز در جای جای کشور شاهد حضور غرورآفرین مردم کشور هستیم که در حقیقت این حضور، ترجمان عشق است؛ عشق به وطن، عشق به دین اسلام، عشق به نظام، عشق به امام راحل، شهدا و آرمان های انقلاب و عشق به رهبری.

مددجویان سراسر کشور هم همپای مردم، امروز سر صندوق های رای حاضر شدند تا پیام صلح و امنیت ایران تا پیام عشق به نظام و وطن ایرانیان و پیام بالیدن به ایرانی بودن را به تمام دنیا فریاد بزنند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی امروز 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور درحال برگزاری است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید