راز مرگ ملوان ایرانی در سینه مرد اوکراینی

ملوان اوکراینی به عنوان تنها مظنون در قتل ملوان ایرانی کشتی آرزو بازداشت شده و پلیس جنایی تهران بزودی تحقیق از او را آغاز می‌کند.

کد خبر : ۳۷۸۱۴
بازدید : ۱۶۲۰
ملوان اوکراینی به عنوان تنها مظنون در قتل ملوان ایرانی کشتی آرزو بازداشت شده و پلیس جنایی تهران بزودی تحقیق از او را آغاز می‌کند.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش خانواده‌ای با حضور در دادسرای ناحیه 30 تهران (امور بین‌الملل) اعلام کردند که پسرشان ملوان است، قرار بوده بعد از آخرین سفر کاری به خانه بیاید که برنگشته است.

تحقیقات از مسئولان کشتی آرزو که پسر جوان در آن کار می‌کرد نشان داد، محمدحسین 17 ژانویه 2017ـ 28 دی سال گذشته ـ هنگامی که کشتی در حال عبور از آب‌های چین بوده به طور مرموزی داخل آب افتاده و غرق شده است. سه روز هم برای یافتن او تلاش کرده ‌اند، اما موفق به یافتن جسد او نشده‌اند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و آغاز تحقیقات اولیه پلیسی معلوم شد که کشتی آرزو بعد از این حادثه به بندرعباس رفته و آنجا توقف کرده است. همچنین ناخدای کشتی، حادثه را به پلیس خبر داده است.

با توجه به این موضوع، پرونده از دادسرای امور بین‌الملل تهران با نیابت قضایی به دادسرای استان هرمزگان ارسال شد. ماموران اداره جنایی استان هرمزگان برای رازگشایی از علت مرگ ملوان جوان ایرانی، تحقیقات را از دیگر ملوان‌های کشتی و ناخدای آن آغاز کردند.

تحقیقات نشان داد پیش از سقوط مرگبار ملوان ایرانی به داخل آب‌‌های چین، آنها متوجه مشاجره و درگیری او با یکی از ملوانان اول عرشه به نام آندری که تبعه اوکراین است، شده‌اند.

همین سرنخ کافی بود که این ملوان اوکراین به عنوان تنها مظنون پرونده مورد تحقیق قرار گیرد.

آندری به افسر تحقیق گفت: من در کشتی آرزو کار می‌کردم. صبح روز حادثه به بخش سمت راست عرشه کشتی رفته بودم تا وسایل تعمیرات را بردارم، اما در قفل بود و درحال باز کردن آن بودم که ملوان ایرانی سررسید.
می‌خواست در این قسمت باشد که از او خواستم به محل کار خودش برگردد. باهم سر این موضوع درگیر شدیم که بعد از آن او به بخش دیگر کشتی رفت. وقتی روی عرشه آمدم، محمدحسین خودش را به لبه عرشه رساند و داخل آب پرید.

با توجه به اظهارات ضد و نقیض این ملوان اوکراینی ماموران به تحقیقات ادامه دادند تا این‌که یکی از کارکنان کشتی به افسر تحقیق گفت: صبح روز حادثه صدای مشاجره شنیدم. وقتی موضوع را بررسی کردم، دیدم ملوان ایرانی با ملوان اوکراینی در حال مشاجره‌اند و مرد اوکراینی در حال ناسزا گفتن به وی است. آنها باهم پیش از این نیز اختلاف داشتند. خواستم به دعوای آنها پایان دهم که مرد اوکراینی مانع میانجیگری من شد.
سراغ ناخدای کشتی رفتم تا از او کمک بخواهم. سه دقیقه بعد مرد اوکراینی درحالی که لباس‌هایش پاره شده بود، اعلام کرد ملوان ایرانی به داخل آب افتاده و برای نجات او کمک خواست. گمان می‌کنم محمدحسین را ملوان اوکراینی به داخل آب انداخته است.

با جمع‌بندی این اطلاعات ملوان اوکراینی به اتهام قتل‌عمد بازداشت و روانه زندان بندرعباس شد.
این درحالی است که این پرونده برای ادامه تحقیقات به دادسرای جنایی تهران ارسال شد. با دستور بازپرس جنایی قرار است بزودی با انتقال ملوان اوکراینی از زندان بندرعباس به تهران، او از سوی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران تحت بازجویی قرار گیرد.
همچنین قرار شده تا از ناخدا و دیگر ملوان‌هایی که روز حادثه در کشتی حضور داشته‌‌اند، دوباره تحقیق شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید