نقشه سرقت میلیاردی سرایدار و همسرش

کد خبر : ۳۷۸۲۱
بازدید : ۱۴۶۲
سرایدارساختمان که با همدستی همسرش، نقشه سرقت میلیاردی ازگاوصندوق یکی ازساکنان را طراحی واجرا کرده بود، پس ازناکامی درصحنه سازی، جزئیات سرقت را فاش کرد.
به گزارش «ایران «ماجرای این سرقت روز 21 اردیبهشت امسال به کلانتری 104 عباس آباد اعلام شد.

سرایدارخانه درنخستین بازجویی به مأموران گفت: ساعتی قبل سه نفر تحت عنوان مأمور اداره آب و فاضلاب وارد خانه شده اما ناگهان با تهدید و ضرب و شتم، دست و پایم را بسته و پس ازورود به آپارتمان مجلل طبقه دوم و تخریب گاوصندوق و انجام نقشه سرقت متواری شدند.
پس ازتشکیل پرونده مقدماتی، به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته
ازسوی دیگر مالباخته که درپی اطلاع از سرقت ،خود را به پایگاه سوم پلیس آگاهی رسانده بود به کارآگاهان گفت: در زمان سرقت به همراه اعضای خانواده‌ام در مسافرت شمال کشور بودیم که درتماس سرایدار، در جریان سرقت قرار گرفتم.
بعد ازاینکه خود را به تهران رساندیم متوجه سرقت حدود یک میلیارد تومان پول، طلا وجواهرات و ارزخارجی شدیم.

درهمین حال کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل سرقت وبا توجه به اظهارات سرایدار و همسرش، به بررسی دوربین‌های مداربسته پرداختند،اما برخلاف اظهارات سرایدار و همسرش مبنی بر انجام سرقت توسط سه سارق قوی هیکل، آنها هیچ گونه تصویری در خصوص تردد سه مرد در محدوده سرقت با مشخصات ارائه شده از سوی سرایداربه دست نیاوردند.

دستگیری سرایدار و همسرش
کارآگاهان که اطمینان پیدا کرده بودند حمید وهمسرش با سناریوی خیالی قصد گمراه کردن آنها را داشته‌اند به بازجویی‌های فنی ادامه دادند تا اینکه مرد جوان و همسرش لب به اعتراف گشودند.مرد سرایدارگفت: روز قبل از سرقت، همسر مالک آپارتمان طبقه دوم به من اطلاع داد که راهی شمال هستند.

با اطلاع از غیبت چند روزه آنها، پیشنهاد سرقت را با همسرم (مریم) در میان گذاشتم و قرار شد تا پس از انجام سرقت، این گونه وانمود کنیم که سرقت توسط سارقان زورگیر انجام شده تا کسی به ما مشکوک نشود.

بعد ازخروج صاحبخانه، برای خرید تجهیزات لازم به سیدخندان رفتم؛ وقتی برگشتم درفرصتی مناسب وارد آپارتمان شده و بعد از سرقت گاوصندوق وانتقال پول‌ها وطلا و جواهرات، همسرم طبق نقشه با پلیس 110 تماس گرفت و خبر از سرقت داد.
سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان، محل نگهداری طلا و جواهرات مسروقه در یکی از شهرهای غرب کشور شناسایی شد وکارآگاهان با دریافت نیابت قضایی راهی خانه مورد نظرشده و پس از کشف اموال مسروقه به تهران بازگشتند. سرایدار و همسرش نیز تحت بازجویی قرار دارند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید