آثار مخرب اینستاگرام بر روی کاربران

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان ایلام در خصوص استفاده ناصحیح و عدم آشنایی با رویکرد شبکه‌های اجتماعی و به خصوص شبکه اجتماعی ایستاگرام و مشکلات ناشی از عضویت در آن هشدار داد.

کد خبر : ۳۷۸۶۴
بازدید : ۲۴۲۳
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان ایلام در خصوص استفاده ناصحیح و عدم آشنایی با رویکرد شبکه‌های اجتماعی و به خصوص شبکه اجتماعی ایستاگرام و مشکلات ناشی از عضویت در آن هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «علی جمالی» گفت‌: امروزه در سرتاسر دنیا کاربران فضای سایبری مدت زمان زیادی را در شبکه‌ها و گروه‌های اجتماعی به دلایل مختلف از جمله ارتباطات با دوستان و آشنایان، تبادل ایده‌ها و بحث‌های مالی و کسب اطلاعات در حوزه‌های مختلف سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: در ایران شبکه اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی است که مورد توجه و اقبال کاربران این حوزه قرارگرفته است که متأسفانه به دلیل عدم آشنایی کاربران با ماهیت آن و رعایت نکات امنیتی باعث بروز مشکلات متعددی برای استفاده‌کنندگان آن شده است.

جمالی خاطرنشان کرد: کاربران بدون مطالعه و کسب اطلاعات موردنیاز در خصوص این شبکه با نصب آن بر روی سیستم‌های رایانه‌ای خود در واقع قراردادی را امضاء می‌کنند که در آن به‌طرف مقابل اجازه می‌دهند به‌تمامی اطلاعات موجود بر روی سیستم شامل نام‌های کاربری، ایمیل‌ها و رمزهای آن، اطلاعات پروفایل، شماره تلفن‌های خود و مخاطبان و حق جمع‌آوری و ذخیره‌سازی تصاویر و فایل‌های موجود بر روی سیستم دسترسی داشته باشد.

رئیس پلیس فتا ایلام یادآور شد: علاوه بر موارد ذکرشده از دیگر مشکلات شبکه اینستاگرام می‌توان به تبلیغ مدلینگ و پیروی از آنان، سطحی‌نگری و دوری از مطالعه، ترویج فرهنگ‌های گوناگون و تبلیغ آنان، خودنمایی و خودشیفتگی، افسردگی کاربران، دوگانگی در فضای مجازی وزندگی حقیقی و وجود کلاه‌برداران اشاره کرد.

جمالی گفت: از کاربران درخواست داریم که نکات امنیتی در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را مدنظر قرار داده و از انتشار و تأیید هر مطلبی در این شبکه‌ها خودداری کرده و در صورت مواجهه با موارد و جرایم رایانه‌ای مراتب را در اسرع وقت از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید