تصاویر/ ساخت نوشابه با طعم کرم و سوسک

تصاویر/ ساخت نوشابه با طعم کرم و سوسک

وجود حجم بالای پروتئین در حشرات باعث شده تا برخی شرکت‌های سازنده محصولات خوراکی از آن‌ها به عنوان طعم دهنده و ماده انرژی زا در محصولات خود استفاده کنند.

کد خبر : ۳۷۹۱۹
بازدید : ۲۱۶۲
وجود حجم بالای پروتئین در حشرات باعث شده تا برخی شرکت‌های سازنده محصولات خوراکی از آن‌ها به عنوان طعم دهنده و ماده انرژی زا در محصولات خود استفاده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مقامات شرکت پپسی اعلام کرده‌اند در حال آزمایش بر روی کرم‌ها به عنوان یک منبع پروتئینی برای محصولات خود از جمله انواع نوشیدنی‌ها و حتی اسنک‌ها هستند.

تصاویر/ ساخت نوشابه با طعم کرم و سوسک

از جمله حشراتی که شرکت پپسی در نظر دارد در محصولات خود از آن به عنوان منبع پروتئینی استفاده کند جیرجیرک است.

اگر چه مقامات پپسی اعلام کرده‌اند که تمرکز اصلی آن‌ها برای کشف یک منبع پروتئینی گیاهی برای محصولات این شرکت می‌باشد اما پروتئین حیوانی از حشره هم یکی از گزینه‌ها است.

تصاویر/ ساخت نوشابه با طعم کرم و سوسک

شرکت پپسی نمی‌خواهد از منابعی چون لبنیات، تخم مرغ، گوشت و ژلاتین در محصولات خود استفاده کند و در عوض به دنبال این است که از نسل جدیدی از منابع غذایی استفاده کند.

جیرجیرک یا Crickets دارای حجم بالایی از پروتئین است و در کشورهای شرق آسیا به عنوان یک منبع غذایی اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در آسیای شرقی و نیز برخی کشورهای آمریکای لاتین انواع حشرات خوراکی در مزارع پرورش می‌یابند تا به عنوان مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند.

تصاویر/ ساخت نوشابه با طعم کرم و سوسک

از جمله دیگر شرکت‌های مشهور که در زمینه جایگزین کردن منابع غذایی غیر از گوشت در حال تحقیق هستند می‌توان شرکت تایسون را نام برد که در سال ۲۰۱۶ سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار در این راستا انجام داده است.

اکنون در دنیا بیشترین حجم استفاده از ماده جایگزین به جای گوشت، پروتئین سویا است که در بسیاری از فرآورده‌های غذایی به کار می‌رود.

در عین حال مقامات پپسی اعلام کرده‌اند که طرح استفاده از پروتئین حشره هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد و در هیچ یک از محصولات آن‌ها وجود ندارد.

تصاویر/ ساخت نوشابه با طعم کرم و سوسک

چندی قبل نیز در رسانه‌ها، خبری مبنی بر استفاده از پروتئین جنین انسانی در محصولات شرکت پپسی در دنیا مطرح شد که انعکاس‌های منفی شدیدی داشت و البته مقامات پپسی آن را رد کردند.

رقابت شرکت‌ها برای ساخت محصولات با طعم‌های هیجان انگیز و بدست آوردن سهم بیشتری از بازار باعث روی آوردن آن‌ها به استفاده از منابع جدید برای طعم و مزه شده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید