بارش باران مرگبار در تایوان

بارش باران مرگبار در تایوان

بارش باران مرگبار در تایوان زندگی هزاران نفر را در نقاط مختلف این جزیره مختل کرد و تاکنون 2 کشته و سه ناپدید برجا گذاشته است.

کد خبر : ۳۸۲۵۵
بازدید : ۱۷۰۱
بارش باران مرگبار در تایوان زندگی هزاران نفر را در نقاط مختلف این جزیره مختل کرد و تاکنون 2 کشته و سه ناپدید برجا گذاشته است.
بارش باران مرگبار در تایوان

به گزارش ایرنا، بارش باران که از دیروز جمعه در جنوب غرب تایوان همراه با توفان شدید آغاز شد، بسیاری از درختان را نیز در سطح جزیره ریشه کن کرده است.

بارش باران باعث مختل شدن زندگی عادی مردم بخصوص در نواحی کوهستانی تایوان شده و تردد خودروها و پرواز هواپیماها را نیز با اختلال مواجه کرده است.

همچنین بر اساس اعلام رسانه های تایوانی از جمله «تایپه تایمز»، در شهر جدید تایپه مرکز تایوان ظرف ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۶۰۰ میلیمتر باران باریده و ماموران صدها نفر را به مکان های امن منتقل کرده اند.

تلویزیون مرکزی تایوان و سرویس خبری این جزیره نیز گزارش کرده اند که در فرودگاه بین المللی «سونگشان» ۱۳۰ پرواز و در فرودگاه «تای یوان» نیز ۱۹ پرواز لغو شده است.

مدارس در شهر جدید تایپه نیز تعطیل شده و به دنبال آن در ۱۹ منطقه هشدار سیل صادر شده و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها باعث سر ریز شدن آن به خیابان ها شده است.

سازمان هواشناسی تایوان همچنین به هشت شهر در مرکز و جنوب این منطقه تحت پوشش چین برای روزهای آینده هشدار داده و هوا را توفانی با بارش سنگین باران و وزش بادهای شدید اعلام کرده است.

بارش های شدید و توفان متعدد همه ساله در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) خسارات مالی و جانی زیادی به منطقه تایوان و بخش های جنوبی چین وارد می کند.
در شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین مربوط به سال 1998 میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.

تایوان سال گذشته نیز شاهد بارش بارانهای سیل آسیا بود که تعدادی کشته و مفقود داشت و صدها تن را نیز بی خانمان کرده بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید