احمد خاتمی: تردیدی در سلامت انتخابات نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: فاصله 16 با 23 میلیون رأی، فاصله کمی نیست، شورای نگهبان قانون اساسی هم انتخابات را تایید کرده بنابراین هیچ تردیدی در سلامت انتخابات و برگزیده شدن رئیس جمهوری منتخب نیست.

کد خبر : ۳۸۲۶۹
بازدید : ۱۳۶۶
امام جمعه موقت تهران گفت: فاصله 16 با 23 میلیون رأی، فاصله کمی نیست، شورای نگهبان قانون اساسی هم انتخابات را تایید کرده بنابراین هیچ تردیدی در سلامت انتخابات و برگزیده شدن رئیس جمهوری منتخب نیست.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی روز یکشنبه در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام (ره) در مصلی رشت با بیان اینکه انتخابات در همه جای دنیا فصل الخطاب دارد، افزود: بنده قبل از نظر شورای نگهبان گفتم که تخلفات به گونه ای نیست که اصل انتخابات زیر سوال برود و در نظام مقدس اسلامی ایران نیز، نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است و همه باید تمکین کنند.

وی با بیان اینکه با اعلام نظر شورای نگهبان پرونده انتخابات بسته شد، گفت: قرار نیست چهار سال با هم اختلاف داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به طرح برخی سخنان به نقل از او، آنها را خلاف واقع دانست و اظهار کرد: من در نطق خودم مجریان را زیر سوال ببرم؟ رفاقت بیش از دو دهه با وزیر کشور دارم، یعنی متوجه نیستم که برگزاری انتخاباتی به این گستردگی جای تشکر و قدردانی دارد؟
وی گفت: انتظارم این است که همگان سعه صدر داشته باشند؛ رقابت ها دیگر تمام شده و اکنون، زمان کار و تلاش است.

وحدت با شعار حاصل نمی شود
آیت الله خاتمی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه نباید مسائل بعد از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با فتنه سال 88 قیاس شود، گفت: تفاوت این دو انتخابات، زمین تا آسمان است.

وی بر ضرورت وحدت در جامعه و بین گروه ها و تشکل های مختلف تاکید و اضافه کرد: وحدت با عمل حاصل می شود و باید اختلاف سلیقه ها را پذیرفت چراکه اختلاف سلیقه از اول پیروزی انقلاب اسلامی هم بوده و این امر، لازمه نظام آزاد است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: نباید گفته شود دولتی ها دین ندارند، این حرف خلاف واقع است زیرا این افراد هم از متن مردم، جزو مردم و بسیاری از آنان از خانواده های معظم و والامقام شهدا هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: به هواداران رقیبی که رأی نیاورد نیز می گوییم رئیس جمهوری منتخب، رئیس جمهوری همه مردم ایران است و به هواداران رئیس جمهوری منتخب نیز می گوییم نباید حساسیت زایی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای احیای آرمان های شهیدان، اختلافات باید تمام شود زیرا برگزاری انتخابات با بیش از 41 میلیون رأی، مایه مباهات و افتخارات نظام اسلامی ایران است و همه بایستی بر سازندگی اهتمام داشته و مسئولان نظام را همراهی کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: باید حامی ناصح مسئولان باشیم؛ جایی که خوبی می بینیم، تحسین کنیم و آنجا که ضعف هست، از راه خودش تذکر دهیم.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دین رکن نظام اسلامی است، افزود: حکومت ماموریت دارد که در حد توانش به اجرای دین بپردازد و هیچکس نباید انتظار داشته باشد که اگر در جایی می بینیم دین را زیر سوال می برند، سکوت کنیم.

وی برخی مفاد سند 2030 را در تعارض با دین مبین اسلام خواند و گفت: درست است که گفته اند به شرطی می پذیرند که با مذهب ما در تعارض نباشد اما باید تجدیدنظر شود همانگونه که دستور توقف را صادر کرده اند.

محور وحدت در کشورمان، مقام معظم رهبری است
آیت الله خاتمی با بیان اینکه وحدت محور می خواهد، گفت: محور وحدت، مقام معظم رهبری است و در عرصه انتخابات نیز همانگونه که معظم له فرموده اند، پیروز انتخابات مردم هستند چرا که هر رأی در صندوق، به معنای رأی آری به نظام اسلامی ایران بود.

وی انتخابات را به معنای دقیق کلمه، جشن مردم سالاری خواند و افزود: این جشن برای برگزاری انتخاب آزادانه ای است که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، هر سال در کشور برگزار می شود.

مردم باوری، از ویژگی های برجسته امام راحل بود
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام (ره) ، یکی از ویژگی های منحصربفرد و برجسته آن عزیز را باور کردن مردم عنوان و تصریح کرد: امام (ره) قدرت مردم را باور داشت.

وی با یادآوری دوران ریاست جمهوری ابوالحسن بنی صدر، به رویکرد امام راحل در مورد او اشاره و اضافه کرد: امام بزرگوار تا زمانی که هیات رسیدگی کننده به عملکرد رئیس جمهوری وقت، رأی به عدم کفایت سیاسی او نداد، هیچ اقدامی نکرد.

آیت الله خاتمی روش و منش مقام معظم رهبری را نیز بر مبنای همین رفتار امام راحل در باور به مردم دانست و افزود: وقتی سوار کشتی هستیم، اگر کشتی آسیبی ببیند همه با هم غرق می شوند، توجه داشته باشیم که مسئله فقط این جناح و آن جناح نیست، بلکه امر مهم، توجه به منافع نظام است و از همین رو، امام (ره) همواره از وحدت سخن میگفت.

وی با اشاره به طرح موضوعاتی خلاف واقع در شبکه های اجتماعی اضافه کرد: بنده آخوند وفادار به نظام اسلامی هستم و برای دفاع از این نظام، حاضرم جانم را هم بدهم زیرا خط من، خط ولایت است و در عین حال اپوزیسیون هیچ دولت اسلامی نبوده و هرکسی که به صورت مشروع انتخاب شود و مقام معظم رهبری آن را تایید کند، تایید می کنیم.

آیت الله خاتمی در خاتمه سخنانش، برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل را ، باشکوه و نماد وحدت ملی دانست و گفت: همدلی و صفا بین ملت، آرمان امام و رهبری است و حضور میلیونی ملت در مراسم تشییع پیکر مطهر آن فرزانه دوران، گویای شخصیتی از امام (ره) است که تبلور آرمان های یک ملت بود.

در خاتمه این مراسم حاضران در مجلس با مداحی ذاکر اهل بیت (س) به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در سالروز رحلت آن پیر روشن ضمیر، با حضور قشرهای مختلف مردم در مصلی رشت برگزار شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید