عکس/ فیش های حجی که خرج دستگاه دیالیز شد

عکس/ فیش های حجی که خرج دستگاه دیالیز شد

یازده سال انتظار کشیده باشی تا نوبت حج تمتع به تو برسد؛ یازده سال، دلت هوای طواف کعبه را بکند ، هوای مسجدالاحرام و آب زمزم، پوشیدن لباس احرام و رفتن و آمدن بین صفا و مروه...یازده سال به انتظار نشسته باشی و حالا، همین حالا که نوبت حج به تو رسیده، یک تلنگر تصمیم‌ات را عوض کند و بگویی حج من همینجاست؛ در کمک به همنوع.

کد خبر : ۳۸۳۶۴
بازدید : ۱۹۵۰
یازده سال انتظار کشیده باشی تا نوبت حج تمتع به تو برسد؛ یازده سال، دلت هوای طواف کعبه را بکند ، هوای مسجدالاحرام و آب زمزم، پوشیدن لباس احرام و رفتن و آمدن بین صفا و مروه...یازده سال به انتظار نشسته باشی و حالا، همین حالا که نوبت حج به تو رسیده، یک تلنگر تصمیم‌ات را عوض کند و بگویی حج من همینجاست؛ در کمک به همنوع.
عکس/ فیش های حجی که خرج دستگاه دیالیز شد
به‌گزارش جام‌جم، دنیای افراد نیکوکار وخیر، دنیای بزرگی است؛ بی حساب و کتاب ، بی چرتکه انداختن و بالا و پایین کردن. آنقدر بزرگ که حالا یک زوج گلپایگانی می‌توانند فیش حج تمتع‌شان را که یازده سال منتظر اعلامش بودند، برای یک کار خیر هزینه کنند؛ برای تجهیز بخش دیالیز بیمارستان امام حسین(ع)گلپایگان. در این کار خیر اما این زوج خیر گلپایگانی تنها نیستند؛ بجز آنها هستند خیرانی که با هزار امید و آرزو برای حج تمتع ثبت نام کرده‌اند و بعد از مدتها انتظار، درست وقتی نوبت حج آنها رسیده، به دلشان افتاده که باید در کار خیر دیگری سهیم شوند.

مثل مرد نیکوکار مرودشتی که اردیبهشت ماه امسال با اهدای فیش حج تمتع اش زمینه ساز آزادی یک زندانی غیرعمد در این شهرستان شد. این مرد خیر هم که در نوبت حج بود، این سفر معنوی را به جبران بدهی یکی از زندانیان بخشید و باعث آزادی وی و بازگشت این فرد سرپرست خانوار به آغوش خانواده اش شد. یکسال قبل هم درآخرین روزهای اسفند 94 ، یک خیرنیکوکار اهل شهر قهدریجان شهرستان فلاورجان ، کل مبلغ فیش حج تمتع‌اش را جهت خرید جهیزینه به یک زوج جوان اهدا کرد.
عکس/ فیش های حجی که خرج دستگاه دیالیز شد
هدف فقط کار خیر بود

«بس بگردید و بگردد روزگار/ دل به دنیا درنبندد هوشیار....ای که دستت می‌رسد کاری بکن / پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار» محمدحسین ناظمی صحبت هایش را با همین دو بیت شعر از سعدی شروع می‌کند و می‌گوید هدفی جز انجام کار خیر نداشته. او فرهنگی بازنشسته‌ای است که سال 85 به همراه همسرش زهره بیگدلی برای حج تمتع ثبت نام کرده و حالا بعد از مدتها انتظار نوبت حجش را برای یک کار خیر اهدا کرده‌است:

آن موقع چقدر برای ثبت نام هزینه ‌کردید؟
ناظمی : فکر کنم هر فیش را یک میلیون و صدهزارتومان خریدیم.

چطور شد که تصمیم به اهدای این فیش ها گرفتید؟
ناظمی : این یک تصمیم دلی بود ... باور کنید از زمانی که ثبت نام کرده‌بودیم تا همین امسال روزشماری می‌کردیم که اسم ما هم دربیاید و نوبت به ما هم برسد و برویم حج مشرف شویم.

شما که این همه آرزو داشتید و منتظر مانده بودید چطور تصمیم‌تان را عوض کردید؟
ناظمی : من و همسرم با مشورت هم این تصمیم را گرفتیم. من از مدتی قبل به دلیل بیماری سنگ کلیه به بخش کلیه بیمارستان امام حسین(ع) رفت و آمد داشتم و در این رفت و آمدها با مشکلات و سختی‌های بیماران دیالیزی آشنا شدم. هربار که وارد بخش دیالیز می‌شدم و چشمم به این بیماران می‌افتاد ، با خودم می‌گفتم کاش می‌شد کمک شان کنم.

یعنی تصمیم گرفتید که به این بیماران کمک کنید؟
ناظمی: بله به قول شاعر : شکسته استخوان ، داند بهای مومیایی را....من چون درد این بیماران را از نزدیک دیده بودم ، به این فکر افتادم که یک جوری کمک‌شان کنم و با مشورت همسرم به این نتیجه رسیدیم که فیش‌های حج‌ تمتع را برای تجهیز این مرکز دیالیز اهدا کنیم.

کی اسم شما برای رفتن به حج تمتع اعلام شد؟
بیگدلی: تقریبا سه ماه پیش... البته من وهمسرم قبلا یک بار با همدیگر به حج عمره رفته‌بودیم ، به خاطر همین با خودمان گفتیم هدف نهایی ما از حج نزدیکی به‌خداست و از همینجا با کار خیر هم می‌شود به خدا نزدیک شد؛ با کمک به همنوع هم می‌شود به خدا نزدیک شد ...ما از ته دلمان به این حس رسیدیم که حج ما همینجاست درکمک به همنوع و الان هم دلمان خیلی آرام است و از این تصمیم رضایت داریم.

ناظمی: البته ما اصلا نمی‌خواستیم این کار رسانه‌ای بشود. خیلی اتفاقی این موضوع رسانه‌ای شد. ما این تصمیم را با مسئول شبکه بهداشت گلپایگان درمیان ‌گذاشتیم و به پیشنهاد ایشان،این پول برای خرید دستگاه ROهزینه شد. در تاریخ 27 اردیبهشت هم از طرف شبکه بهداشت با من تماس گرفتند و دعوت کردند که در جشن خیرین شهرمان شرکت کنم.در این روز که مصادف بود با روز بهداشت و سلامت ،آقای دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت هم حضور داشتند و از من قدردانی کردند.

برای خرید دستگاه ROچقدر هزینه کردید؟
ناظمی : حدود 54 میلیون تومان که مبلغ 34 میلیون‌اش را از فروش فیش‌های حج مان تامین کردیم و مابقی را هم برای این کار خیر به آن اضافه کردیم ، امیدوارم این دستگاه تا هفته آینده به شهرمان برسد. ببنیید ما از ته دل مان دوست داشتیم یک کار خیری انجام بدهیم، الان هم از اینکه این موضوع‌رسانه‌ای شده خیلی احساس رضایت نداریم اما با خودمان می‌‌گوییم شاید فرهنگ‌سازی بشود ، شاید برای کار خیر مردم ما بیشتر پیش قدم بشوند و هرکسی از هر راهی که می‌تواند و از دستش برمی‌آید یک قدم خیر بردارد و مشکل همنوعانش را رفع کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید