هدف داعش راهیابی به صحن مجلس بود؟

هدف داعش راهیابی به صحن مجلس بود؟

درپی حادثه تروریستی روز گذشته در تهران، مجلس خبرگان رهبری با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات تروریستی دیروز، اینگونه حرکات مذبوحانه را موجب ایجاد وحدت و همبستگی میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

کد خبر : ۳۸۴۶۷
بازدید : ۱۷۰۱
درپی حادثه تروریستی روز گذشته در تهران، مجلس خبرگان رهبری با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات تروریستی دیروز، اینگونه حرکات مذبوحانه را موجب ایجاد وحدت و همبستگی میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.
هدف داعش راهیابی به صحن مجلس بود؟
ایسنا نوشت:درپی حادثه تروریستی روز گذشته در تهران، مجلس خبرگان رهبری با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات تروریستی دیروز، اینگونه حرکات مذبوحانه را موجب ایجاد وحدت و همبستگی میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

در متن بیانیه مجلس خبرگان رهبری آمده است:

مجلس خبرگان رهبری با عرض تسلیت و اعلام همدردی با خانواده‌های داغدار این حادثه تروریستی، این اقدام بزدلانه و کثیف را محکوم نموده و ضمن قدردانی از زحمات کلیه دستگاه های انتظامی و امنیتی از سربازان گمنام امام زمان (عج) می خواهد با حفظ هوشیاری، این موضوع را تا رسیدن به نتیجه مطلوب رسیدگی نمایند و به مزدوران تروریست و حامیان منطقه ای و بین‌المللی آنان هشدار می دهد انقلاب اسلامی در طول حیات خود با تقدیم 17000 شهید ترور و مقاومت هشت ساله در جنگ تحمیلی نه تنها هراسی از این گونه اقدامات ندارد که حرکات موذیانه این چنینی روز به روز موجبات وحدت و انسجام مردم و حاکمیت را فراهم آورده است و بی شک پس از این حادثه ناجوانمردانه نیز بر وفاق و پشتیبانی آنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله العالی افزوده خواهد شد.

تروریست‌ها با کوله پشتی فشنگ‌های زیادی را با خود آورده بودند

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی هم گفت که هدف تروریست‌ها راهیابی به صحن مجلس شورای اسلامی بوده است.

محمدرضا تابش با اشاره به حادثه تروریستی صبح چهارشنبه در مجلس گفت: حدود ساعت ۱۰ صبح بود که یکی از نمایندگان استان فارس سراسیمه وارد صحن علنی مجلس شد و گفت تروریست‌ها از طریق دفاتر ملاقات مردمی نمایندگان که در جوار ساختمان اصلی قرار دارد به مجلس حمله کرده‌اند.

وی افزود: رئیس مجمع نمایندگان استان گفت که تروریست‌ها محافظان اولیه را کنار زده و وارد ساختمان دفاتر ملاقات مردمی شدند و آنجا اقدام به گروگان‌گیری کردند و متاسفانه تعدادی از مسئولان دفاتر نمایندگان را به شهادت رساندند.

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف تروریست‌ها این بود که با آسانسورهایی که مردم وارد ساختمان می‌شدند وارد شوند و از محل آسانسورهایی که نمایندگان استفاده می‌کنند به صحن مجلس راه پیدا کنند.

به گفته وی، تروریست‌ها با کوله پشتی فشنگ‌های زیادی را با خود آورده بودند و حدود سه، چهار ساعت ساختمان ملاقات مردمی را به اشغال خود درآوردند.

تابش یادآور شد: یکی از تروریست‌ها به واسطه تیراندازی محافظان به هلاکت رسیدند و سه تروریست دیگر جلیقه انفجاری خود را منفجر کردند که بر اثر این حادثه تعدادی از مسئولان دفاتر و مردم به شهادت رسیدند و در مجموع بیش از ۵۰ نفر هم در دو حادثه تروریستی امروز صبح در تهران زخمی شدند.

رحمانی فضلی: نیروهای امنیتی تا خشکاندن ریشه‌های تکفیری از پای نخواهند نشست

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز به مناسبت حادثه تروریستی روز گذشته تهران پیامی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

متن کامل پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

اقدامات کور و مذبوحانه چند مزدور علیه جان هموطنانمان در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) موجب استحکام وحدت ملی و تقویت پایه های اقتدار و صلابت مردم انقلابی خواهد بود. جنایت پیشگانی که با هدف خام به چالش کشیدن امنیت ملی پس از حماسه تاریخی و شکوهمند تبلور مردمسالاری دینی در انتخابات اخیرش به ماجراجویی پرداختند، برخلاف تصور و سناریوی اربابان مرتجع و رو به زوال خود نه تنها به اهداف عملیاتی خود دست نیافتند بلکه موجب شدند تا ضمن افزایش هوشیاری ملت نسبت به توطئه های گروهک های تروریستی، انسجام ملی در سایه رهنمودهای داهیانه رهبر دوراندیش و فرزانه انقلاب با اقتداری بیش از گذشته به مسیر خود ادامه دهد.

ملت ایران بهای استقلال و آزادی و دفاع از کیان انقلاب اسلامی را بارها در تاریخ پرافتخار خود به خوبی پرداخته است و منت گذار این توفیق الهی است که ثمره آن ثبات و امنیت پایدار در منطقه ای مملو از ناآرامی و بحران می باشد و اقدامات کور تروریستی مانند حادثه تهران انگیزه ای مضاعف در مبارزه بی امان با افراط گرایی و خشونت طلبی و ریشه های آن در منطقه است.

اینجانب ضمن تسلیت به پیشگاه مقام معظم رهبری و خانواده شهدای عزیز و روزه دار این اقدام وحشیانه به ملت بزرگوار و آگاه ایران این اطمینان را می دهم که تمامی نیروهای امنیتی و انتظامی با تمام توان در ایفای رسالت حفاظت از آرمان های والای انقلاب اسلامی و آرامش و آسایش شهروندان در تمامی عرصه ها مشغول جانفشانی هستند و با توکل به خداوند منان در این ایام ماه ضیافت الله و هوشیاری و آگاهی و همکاری مردم عزیز میهن اسلامی تا خشکاندن ریشه های ناچیز متحجران تکفیری از پای نخواهند نشست.

إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهَادُ
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید