بهشتِ ترامپ!

بهشتِ ترامپ!

هتل بین‌المللی و جدید دونالد ترامپ در واشنگتن به کانون منافع تجاری او تبدیل‌شده است.

کد خبر : ۳۸۵۸۴
بازدید : ۹۰۷۴

چگونه هتل جدید ترامپ: بهشتِ معاملاتی دیپلمات‌ها و سیاست‌مداران

فرادید | هتل بین‌المللی و جدید دونالد ترامپ در واشنگتن به کانون منافع تجاری او تبدیل‌شده است.

به گزارش فرادید به نقل از تایم مگزین، در هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن شراب مجارستان در قاشق کریستال به قیمت 140 دلار، کوکتل‌های مختلف از 23 دلار و معجون ودکا به همراه صدف خوراکی خام و خاویار به قیمت 100 دلار سرو می‌شوند. بخشی مختص غذاهای دریایی به نام "برج ترامپ" وجود دارد که قیمت غذاهایش از 120 دلار شروع می‌شود. اگر طرفدار غذاهای دریایی نیستید می‌توانید به رستوران "BLT Prime" بروید و استیک 59 دلاری سفارش دهید و احتمال زیادی وجود دارد که هنگام خوردن استیک رئیس‌جمهور را ببینید. این تنها رستورانی است که ترامپ در آن غذا خورده است.

اگر هوس خرید کردید، می‌توانید به بوتیک‌های مجلل هتل سر بزنید که کت‌وشلوارهای ایتالیایی و مورد تأیید ترامپ را می‌فروشند که قیمت‌هایش از چند هزار دلار شروع می‌شود. یا می‌توانید در طبقات پایین با پرداخت 460 دلار از خدمات آبگرم و ماساژ استفاده کنید.

چگونه هتل جدید ترامپ: بهشتِ معاملاتی دیپلمات‌ها و سیاست‌مداران


مردم این قیمت‌های گزاف را تنها برای نوشیدنی، خاویار یا ماساژ پرداخت نمی‌کنند. این هتل میدانِ جدیدِ واشنگتن در دوران ترامپ و محل رفت‌وآمد افراد قدرتمند و بانفوذ است: تجار بین‌المللی، عوامل جمهوری‌خواهان، افراد ثروتمند، دیپلمات‌های خارجی، دستیاران سابق ستاد ترامپ و مقامات دولتی.

مهمان‌ها در این هتل می‌توانند نوشیدنی‌های گران‌قیمت سفارش دهند و با کارگزاران قدرتمند واشنگتن صحبت کنند.

رئیس‌جمهوری که وعده داد "باتلاق بهره‌برداری از نفوذ و موقعیت" را از بین ببرد، اکنون خود صاحب این باتلاق است. بر اساس صورت‌حساب‌های مالی افشاشده‌ی ترامپ، 76.7 درصد سهام هتل متعلق به ترامپ است که توسط پسرش "دونالد جونیور" مدیریت می‌شود. این هتل آهن‌ربای طبقه سیاسی پایتخت است. یکی از مشاوران سابق ستاد ترامپ می‌گوید: "همه ما به آنجا می‌رویم. با حضور در لابی هتل ترامپ، با افراد جدید آشنا می‌شویم."

دولت‌های خارجی برای حضور در املاک ترامپ خیلی مشتاق‌اند. از اول اکتبر تا 31 مارس، عوامل پادشاهی عربستان سعودی مبلغ 270 هزار دلار در این هتل خرج کرده‌اند. رفت‌وآمد سعودی‌ها همزمان با تصمیم‌گیری درباره قانونی بود که به قربانیان حملات تروریستی اجازه می‌داد از دولت‌های خارجی شکایت کنند. در ماه مه، ترامپ ریاض را به‌عنوان مقصد اولین سفر خارجی خود انتخاب کرد و در آنجا علاوه بر امضای معامله فروش اسلحه، یک سخنرانی سیاست خارجه مهم ایراد کرد و با سعودی‌ها رقص شمشیر کرد.

چگونه هتل جدید ترامپ: بهشتِ معاملاتی دیپلمات‌ها و سیاست‌مداران

ماشین‌لوکس در مقابل هتل ترامپ


یکی از کارگزاران قدیمی و قدرتمند جمهوری‌خواه، نقش هتل ترامپ را این‌گونه توصیف کرد: "آهنربای دولت‌های خارجی ساده‌لوح و شرکت‌هایی که برای ادای احترام می‌آیند. این هتل راهی برای دستیابی به نفوذ بیشتر تلقی می‌شود." برخی شرکت‌ها و گروه‌های داخلی نیز برای کسب‌وکار به آنجا سر می‌زنند.

در گذشته روسای جمهور هر کاری می‌کردند تا به مردم اطمینان دهند که تجارت کشور را با کسب‌وکار شخصی خود ادغام نمی‌کنند. بسیاری از آن‌ها داوطلبانه دارایی‌های خود را به یک حزب ثالث مستقل واگذار کردند تا از تضاد منافع جلوگیری شود. اما ترامپ رویکرد متفاوتی در پیش‌گرفته است. او از مدیریت اجرایی تجارت‌های خود فاصله گرفته اما مالکیت آن‌ها را واگذار نکرده است. منتقدان می‌گویند: "ترامپ نمونه دقیق بهره‌برداری از سمت دولتی برای منافع شخصی است. بدون شک این یک رسوایی است."

چگونه هتل جدید ترامپ: بهشتِ معاملاتی دیپلمات‌ها و سیاست‌مداران

طرفی توسط هنرمند آمریکایی "رابین بل": "رشوه‌ به ترامپ را اینجا بپردازید."


اما ترامپ وقوع هرگونه تخلفی را رد می‌کند. او در ماه نوامبر گفت: "رئیس‌جمهور نباید هیچ‌گونه تضاد منافعی داشته باشد." او برای پاسخ به نگرانی‌های مردم در ماه ژانویه اعلام کرد مدیریت کسب‌وکار خود را به دو پسر بزرگ و یکی از معتمدانش می‌سپارد و تمام معاملات خارجی جدید را متوقف خواهد کرد. ازآنجاکه قانون اساسی معاملات میان مقامات دولتی و دولت‌های خارجی را ممنوع کرده است، سازمان ترامپ متعهد شده سود مالی حاصل از معامله با دولت‌های خارجی را به وزارت خزانه‌داری آمریکا بدهد.

اما دیوار میان ریاست جمهوری ترامپ و سازمان ترامپ اصلاً مستحکم نیست. پسرهایش در جلسات سیاسی حضورداشته‌اند و در سراسر آمریکا با سخنرانان جمهوری‌خواه مراودات سیاسی دارند. "لارا" همسر اریک ترامپ در یک شرکت دیجیتال استخدام است که در راستای انتخاب مجدد ترامپ به ریاست جمهوری فعالیت می‌کند. بعلاوه، بر اساس اسناد داخلی منتشرشده در ماه مه توسط دموکرات‌ها، مشخص‌شده که جداسازی تمام منابع خارجی از درآمد سازمان ترامپ بدون صرف وقت، منابع و متخصصان زیاد ممکن نیست. سخنگوی سازمان ترامپ اعلام کرد مبلغ حاصل از درآمدهای خارجی در پایان هرسال به خزانه کشور واریز خواهد شد.اما مشخص نیست سازمان ترامپ بر تعهداتش پایبند خواهد بود یا خیر.

چگونه هتل جدید ترامپ: بهشتِ معاملاتی دیپلمات‌ها و سیاست‌مداران


منبع: Time

ترجمه: وب‌سایت فرادید


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید