انتقادهاشمی از تبریک مرگ ملک‌عبدالله در نمازجمعه

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای دومین بار در کمتر از ۱۰ روز گذشته، از تبریک مرگ ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان سعودی در خطبه‌های نماز جمعه تهران انتقاد کرد.

کد خبر : ۳۸۶
بازدید : ۱۲۷۸

فرادید | اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای دومین بار در کمتر از ۱۰ روز گذشته، از تبریک مرگ ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان سعودی در خطبه‌های نماز جمعه تهران انتقاد کرد.

آیت الله هاشمی در مصاحبه با خبرگزاری مهر، که بخش دوم و پایانی آن امروز دوشنبه ۴ اسفند منتشر شد، در پاسخ به سوالی در مورد روابط ایران و عربستان گفت که وضعیت این روابط، "با اظهاراتی که در نمازجمعه تهران شد خیلی بد شده است".

هاشمی پیشتر هم با انتقاد از نیروهای "افراطی" فعال در ایران، تبریک مرگ ملک عبدالله در خطبه‌های نماز جمعه تهران را "اوج نگاه افراطی" دانسته و گفته بود: "برخی مصالح نظام را فدای کینه‌های خود می‌کنند."

پس از درگذشت ملک عبدالله، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، در خطبه‌های نماز جمعه تهران مرگ وی را به مسلمانان و کسانی که "غصه شیعه را می‌خورند" تبریک گفت و تاکید کرد که پادشاه سابق عربستان پس از مرگ "به سزای اعمالش می‌رسد".

در پی اظهارات جنتی در خطبه های نماز جمعه، عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس، اظهارات این مقام ایرانی را غیرمسئولانه و خصمانه خواند و محکوم کرد.

ملک عبدالله، پادشاه سابق عربستان، روز دوم بهمن درگذشت و برادرش ملک سلمان بن عبدالعزیز جانشین او شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید