لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

خودروهای شاسی بلند در ابتدا به عنوان خودروهای کار به بازار عرضه می شدند، ما با نزدیک شدن به سال های اخیر و تکاملشان به یکی از کلاس های خودرویی پرطرفدار برای خانواده ها نیز تبدیل شدند.

کد خبر : ۳۸۷۱۲
بازدید : ۴۷۴۳
خودروهای شاسی بلند در ابتدا به عنوان خودروهای کار به بازار عرضه می شدند، ما با نزدیک شدن به سال های اخیر و تکاملشان به یکی از کلاس های خودرویی پرطرفدار برای خانواده ها نیز تبدیل شدند.

به گزارش هفته نامه خودرو امروز، خودروهای شاسی بلند در ابتدا به عنوان خودروهای کار به بازار عرضه می شدند، ما با نزدیک شدن به سال های اخیر و تکاملشان به یکی از کلاس های خودرویی پرطرفدار برای خانواده ها نیز تبدیل شدند. اما در این بین، شاسی بلندهای لوکس نیز اسباب بازی های محبوب متمولینی مثل شیوخ عرب یا اهالی کشور موناکو هستند که چندی از آنها را در این مطلب معرفی می کنیم.

Land Rover Range Rover SV Autobiography LWB لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

این خودرو درواقع یکی از لوکس ترین نسخه های نسل چهارم رنج روور (L405) است که خود در کلاس SUVهای فول سایز لوکس قرار می گیرد. SV Autobiography در دو نسخه Dynamic و Long Wheelbase به تولید می رسد که دومین نمونه ذکر شده همانطور که از نامش پیداست، با فاصله بین دو محور بلندتر به تولید می رسد تا فضایی لوکس تر و راحت تر داشته باشد. قدرتمندترین نسخه این خودور از پیشرانه V8 سوپرشارژر 5 لیتری به همراه 550 اسب بخار قدرت بهره می برد.


Porsche Cayenne Turbo 6
لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

کاین نخستین و بزرگ ترین شاسی بلند ساخت پورشه است که تاکنون نسل های متفاوتی را پشت سر گذاشته است. این محصول در نسل فعلی و در لیست تولیدات امسال خودروساز اشتوتگارتی دارای نسخه هایی مثل GTS، هایبرید، توربو و... است که نسخه توربو S با قیمت پایه 161.6 هزار دلاری از پیشرانه V8 به حجم 4.8 لیتر و بیشینه توان 570 اسب بخار بهره می برد. این پیشرانه شتاب صفر تا 100 برق آسای 3.8 ثانیه ای را برای کاین توربو S فراهم می سازد.


Bentley Bentayga Mulliner
لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

بنتلی بنتایگا به خودی خود یک خودروی شاسی بلند سوپرلوکس است که برچسب قیمتی آن از حدود 235 هزار دلار شروع می شود و با وجود برخی از آپشن ها حتی به بیش از 300 هزار دلار نیز می رسد. اما نسخه Mulliner (مولینر) که در نمایشگاه ژنو معرفی شد، با بهره گیری از پیشرانه W12، قادر به تولید 600 اسب بخار و ثبت رکورد صفر تا صد 4.1 ثانیه ای است. رینگ های 7 پره ای 22 اینچی، سیستم صوتی 1950 واتی (21 تکه)، تریم چوبی منحصر به فرد، ساعت سفارشی Breitling از جنس طلا و... از جمله امکانات منحصر به فرد این خودرو هستند.


Lexus LX570
لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان


لکسس LX یک شاسی بلند لوکس است که در تمامی نسل های خود بر پایه تویوتا لندکروز ساخته شده است. در حال حاضر نسخه LX570 که قیمت آن از حدود 108 هزار دلار شروع می شود، همچون نسل گذشته اش از پیشرانه V8 با حجم 5.7 لیتر بهره می برد که در این نسل قادر به تولید نهایت توان 383 اسب بخار خواهدبود. این محصول 2.7 تنی با بهره گیری از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک، رکورد صفر تا صد 7.6 ثانیه را ثبت می کند.


Tesla Model X
لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

تسلا برترین خودروساز تمام الکتریکی جهان که چندی پیش از مدل X خود رونمایی کرده بود، با این شاسی بلند منحصر به فرد به زمره یکی از سریع ترین و لوکس ترین خودروهای جهان پیوست. Model X در نسخه P90D می تواند در 3.2 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد در حالی که می تواند برحسب سفارش 5 تا 7 سرنشین را با یک بار شارژ به اندازه 400 کیلومتر از مبدا دور کند. ویژگی های خاص ظاهری و به خصوص فنی این شاسی بلند خریدار را از توجه به قیمت 83 هزار دلاری، لوکس گرایی و آپشن های مرتبط با آن باز می دارد.


Cadillac Escalade ESV
لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

اسکالید نام SUV فول سایز کمپانی خودروسازی کادیلاک است که برای نخستین بار در سال 1999 میلادی روی خط تولید این خودروساز قرار گرفت و نسل چهارم آن از سال 2015 تاکنون به بازار جهانی عرضه می شود. این شاسی بلند بزرگ جثه 5 و اندی متری که در دو نسخه ساده و ESV (با فاصله بین دو محور بلندتر) تولید می شود، در نمونه پایه بیش از 75 هزار دلار قیمت دارد و از پیشرانه V8 به حجم 6.2 لیتر و 410 اسب بخار قدرت همراه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک بهره می برد که شتاب صفر تا صد 5.8 ثانیه ای را برای این غول فراهم می سازد.


Mercedes-Benz G65 AMG
لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

برای بسیاری از افراد ناآشنا به جهان خودرو، باور این موضوع که پشت چهره زمخت C کلاس یک باطن لوکس و اشرافی قرار گرفته، اندکی سخت است. اما واقعیت این است که مرسدس بنز G کلاس در حال حاضر یکی از لوکس ترین و گران قیمت ترین محصولات شرکت مرسدس بنز آلمان است که G65 AMG نیز در صدر اعضای این خانواده قرار گرفته. G65 با قیمت 220 هزار دلاری از یک پیشرانه 12 سیلندر V شکل با توربو با بیشینه قدرت 621 اسب بخار بهره می برد که شتاب صفر تا صد 5.2 ثانیه ای را برای جثه 2.6 تنی به ارمغان می آورد.


Audi Q7
لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

در زمینه طراحی و تولید شاسی بلند لوکس اولین بار آئودی با مدل Q7 توان فنی تیم خود را اثبات کرد. Q7 فعلی با قیمتی که از 55 هزار دلار آغاز می شود رد فول ترین نسخه خود از پیشرانه 333 اسب بخاری V6 سوپرشارژردار بهره می گیرد که با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز به سیستم انتفال نیرو AWD هماهنگ شده و عملکرد در خور توجهی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. نحوه چیدمان داخلی و سبک لوکس گرایی آئودی همواره یک سر و گردن فراتر از دو برادر ژرمن دیگر خود یعنی مرسدس بنز و ب ام و بوده و هست.


Lincoln Navigator
لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

لینکلن نویگیتر از جمله SUVهای فول سایز و لوکس قابل خریداری در بازار جهانی است که از اواخر دهه 90 میلادی در خیابان های دنیا حضور داشته و مدتی است که نسل چهارم آن در نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 معرفی شده است. دو نسخه از این خودرو با فواصل بین دو محور کوتاه و بلند به بازار عرضه خواهدشد که هر دو نسخه از پیشرانه 3.5 اکوبوست V6 تویین توبور با بیشینه توان 380 اسب بخار بهره می برند. برچسب قیمتی این خودرو از حدود 65 هزار دلار آغاز می شود.


BMW X5M
لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

هرچند که ب ام و اعلام کرده از چندی دیگر یک SUV فول سایز لوکس تحت عنوان X7 روانه بازار می کند اما در حال حاضر X5 بزرگ ترین SUV این خودروساز باواریایی است که نمونه X5M گران ترین و سریع ترین نسخه این محصول محسوب می شود. این خودرو از پیشرانه V8 با حجم 4.4 لیتر و سیستم تنفسی تویین توربو بهره می برد که در حدود 575 اسب بخار نیرو تولید می کند. این محصول 99 هزار دلاری شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه ای، همراه با بیشینه سرعتی بالغ بر 250 کیلومتر بر اسعت دارد.


Infiniti QX 80
لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

در بین سامورایی های بلندقامت بی انصافی است اگر نام اینفینیتی را از قلم بیندازم. اگرچه در ایران نام کشور ژاپن در صنعت خودروهای شاسی بلند لوکس با نام لکسس عجین شده است اما حقیقت آن است که اینفینیتی در بسیاری از موارد از لکسس قدم فراتر گذارده است. QX 80 نسخه لوکس نیسان پاترول Y62 است با بازه قیمتی 63 تا 82 هزار دلاری. QX 80 نه تنها در لوکس گرایی چیزی از لکسس کم ندارد بلکه از پیشرانه V8 تنفس طبیعی 5.6 لیتری 400 اسب بخاری بهره می برد که در کنار گیربکس اتوماتیک 7 سرعته توان حرکتی درخور توجهی برای این غول 2.7 تنی همراه دارد. نسل جدید QX 80 در راه است.


Jaguar F- Pace
لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

اولین تجربه جگوار در ساخت شاسی بلند زیبارویی با نام F- Pace است که از 42 هزار دلار فی می خورد. جدا از ظاهر زیبا، خشن و وابسته به سنت F- Pace استفاده از پیشرانه 380 اسب بخاری V6 سوپرشارژر در کنار سیستم انتقال نیرو و تعلیقی که به منظور ارائه بهترین فرمان پذیری و بالاترین لذت سواری طراحی شده است در کنار ویژگی های لوکس که از خصوصیات استاندارد نجیب زادگان انگلیسی است. جای هیچ گلایه ای برای مالک نمی گذارد. دومین شاسی بلند جگوار بر پایه نیروی الکتریسیته با نام IF- Pace برای مورد هجوم قرار دادن بازار تسلا مدل X در دست تولید است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید