حمله گرگ‌های «هیبریدی» به روستا

حمله گرگ‌های «هیبریدی» به روستا

2 قلاده گرگ خطرناک «هیبریدی» پس از حمله به روستای «رامین» از توابع استان زنجان، هفت تن از روستاییان را مجروح کردند که از سوی روستائیان کشته شدند.

کد خبر : ۳۸۷۳۰
بازدید : ۷۱۳۸
حمله گرگ‌های «هیبریدی» به روستا

به گزارش ایران، در این حادثه که عصر دوشنبه اتفاق افتاد گرگ‌های گرسنه به روستا هجوم برده وچند زن و مرد و کودک را مجروح کردند. نیروهای اورژانس مستقر در پایگاه فوریت‌های پزشکی سهند نیز به دنبال اطلاع از ماجرا بلافاصله به یاری مصدومان شتافتند.

امدادگران پس از حضور در روستا با پیکرهای خونین 2 زن، 2 مرد، 2 دختر هشت و 14 ساله و یک پسر 13 ساله روبه‌رو شده و همگی را به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال دادند.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز در این باره گفت: نوع و نحوه رفتار گرگ مهاجم به چند روستای این استان، نشان از دورگه بودن آنهاست.

امجد باقری اظهار کرد: طی 2 ماه اخیر 10 نفر از روستاییان زنجان مورد هجوم گرگ‌ها قرار گرفته و زخمی شده‌اند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این حمله توسط گرگ هیبریدی (سگ گرگ) که بسیار خطرناکتر از گرگ معمولی است، صورت گرفته است.
گرگ معمولی اگر به انسان حمله‌ور شود در همان لحظه نخست بدن طعمه خود را می‌درد اما اتفاقات اخیر در چند روستای استان زنجان حکایت از این دارد که این حیوانات مهاجم منتسب به گرگ، پس از حمله به 2 کودک روستایی آنها را به صورت زنده به دهان گرفته و با خود می‌برده‌اند.
با این وجود هجوم گرگ‌ها به چند روستای زنجان به معضلی جدی تبدیل شده و لازم است روستاییان از خود و فرزندانشان مواظبت بیشتری کنند تا در چنگ این حیوان درنده گرفتار نشوند.

وی تأکید کرد: خانواده‌های ساکن در روستاهای این استان باید خطر حمله جانوران مهاجم درنده را جدی گرفته و اجازه ندهند کودکان و افراد مسن که قادر به دفاع از خود نیستند به تنهایی از منزل خارج شوند.
وی اظهارکرد: این روزها خبر حمله منتسب به گونه جانوری گرگ به 2 کودک 1.5 و 3.5 ساله در روستاهای زواجر و زرند از توابع شهرستان خدابنده، زخمی شدن مرد 55 ساله در یکی از روستاهای نزدیک به گیلوان و حمله روز دوشنبه به هفت نفر از اهالی روستای رامین، بسیاری از روستاییان زنجان را سخت نگران کرده که لازم است هشدارها جدی گرفته شود.
این درحالی است که کارشناسان محیط زیست، روز سه‌شنبه به روستای رامین اعزام شدند تا این اتفاق را به دقت مورد بررسی قرار دهند، چراکه این حمله به احتمال بسیار توسط 2 قلاده گرگ هیبریدی انجام شده است.
باقری تصریح کرد: افرادی که توله گرگ یا گرگ هیبریدی (سگ گرگ) در منزل، دامداری‌ها یا مزارع‌شان نگهداری می‌کنند بهتر است این حیوانات را در فضای بیرون رها نکنند و اگر از نگه داشتن آنها پشیمان هستند نسبت به تحویل حیوانات مذکور به محیط زیست اقدام کنند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید