قانون تازه کنگره برای توئیت‌بازی ترامپ

قانون تازه کنگره برای توئیت‌بازی ترامپ

این قانون در صورت تصویب ، توییت های نوشته شده شخص رئیس جمهوری آمریکا را از پاک کردن پست های وی منع می کند، امری که دونالد ترامپ به آن مبادرت می ورزد.

کد خبر : ۳۸۷۴۴
بازدید : ۹۸۲
کنگره آمریکا قصد دارد قانونی تحت عنوان 'قانون COVFEFE' برای ممانعت از نوشتارهای توییتری دونالد ترامپ ارائه دهد تا شخص رئیس جمهوری در برابری چنین نوشتارهایی که از آنها به عنوان یک بیانیه یاد می شود، مسولیت پذیر بوده و قادر به حذف آنها نباشد.
قانون تازه کنگره برای توئیت‌بازی ترامپ
به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: از نوشتن عبارت نامفهوم 'covfefe' تا عبارت ' leaker ' (درز دهنده) که دونالد ترامپ علیه 'جیمز کومی' رئیس سابق اف.بی.آی که خود او رااخراج کرد، به کار برده است، قانونگذاران کنگره آمریکا با ارائه طرحی تحت عنوان 'قانون covfefe'، بصورت قانونی خواهان ثبت تمامی نوشتارهای توئیتری شخص رئیس جمهوری آمریکا شدند.

بنابراین گزارش، ' مایک کویگلی ' (Mike Quigley) نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت 'الینویز' به موجب طرحی خواستار اصلاح قانون 'ثبت رئیس جمهوری' شد که در آن از 'آرشیو ملی' آمریکا می خواهد تا نوشتارهای توییت شخص رئیس جمهوری و دیگر تعاملات شبکه های اجتماعی وی را ثبت و ضبط کند.

این نماینده ایالت الیونیویز دراین خصوص با صدور بیانیه ای اعلام کرد: چنانچه شخص رئیس جمهوری آمریکا در مراجعات خود به شبکه های اجتماعی به ناگهان سیاست هایی را بطور علنی اعلام کند، آنگاه ما باید اطمینان یابیم که چنین بیانیه هایی که در فضای مجازی نوشته شده ، مستند سازی و برای ارجاعات آتی محفوظ نگاه داشته شوند.

کویگلی که عضو کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا نیز می باشد در این بیانیه افزود: توییت ها، (پیام هایی) قدرتمند هستند و باید شخص رئیس جمهوری را در برابر هر پستی که بر روی این شبکه قرار می دهد، مسئولیت پذیر ساخت.

رویترز نوشت: این قانون در صورت تصویب ، توییت های نوشته شده شخص رئیس جمهوری آمریکا را از پاک کردن پست های وی منع می کند، امری که دونالد ترامپ به آن مبادرت می ورزد.

بنابراین گزارش، هفته گذشته 'شان اسپایسر' سخنگوی کاخ سفید درباره توییت های دونالد ترامپ به خبرنگاران گفته بود: توییت های وی به عنوان بیانیه رسمی رئیس جمهوری آمریکا تلقی می شود.

رویترز در ادامه نوشت: ترامپ با نشانی 'realDonaldTrump@' بر روی شبکه اجتماعی توییتر، تاکنون ۳۲میلیون دنبال کننده دارد، به نوشتن پیام های اشتباه و با اشتباهات املایی و گرامری شهره است.

این خبرگزاری غربی افزود: ترامپ در مورخ ۳۱ماه مه ساعت ۰۴:۰۶ به وقت گرینویچ، توییتی خبرساز covfefe بر روی حساب شخصی خود بر روی توییتر قرار داد که ساعت ها جهانیان شاهد آن بوده و گمانه زنی های بسیاری درباره این نوشته را به همراه داشت، این پیام بعدها حذف شدو شخص رئیس جمهوری درباره آن نوشت: کسی معنی آنرا فهمید، لذت بردید!

به گزارش ایرنا، 'ریک سنتورم' (Rick Santorum) سناتور جمهوریخواه و نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا درمورخ هفتم خردادماه با بیان اینکه توییت کردن های دونالد ترامپ منجر به انحراف در عملکرد کاخ سفید می شود، صریحا خطاب به وی گفت: توییت کردن را متوقف کن.
وی که با شبکه تلویزیونی سی ان ان صحبت می کرد گفته بود عملکرد دولت ترامپ می تواند بهتر شود چنانچه وی دست از توییت کردن های خود بردارد.

برخی از کارشناسان توییت کردن های بدون ملاحظه و بدون مشورت رئیس جمهوری آمریکا را خطر آفرین خوانده و یاد آور شده اند که می توان از آنها برداشت های اشتباه کرد و یک بحران بین المللی را منجر شود، بخصوص آنکه حساب توییت شخصی وی امکان هک شدن نیز دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید