تصاویر/ سول؛ خودروی عجیب‌ و غریب شرقی

تصاویر/ سول؛ خودروی عجیب‌ و غریب شرقی

سول از محصولات پرطرفدار کمپانی کیا است که درواقع جایی بین سواری‌ها و شاسی‌بلند را هدف قرار داده است.

کد خبر : ۳۸۹۵۶
بازدید : ۱۷۲۴
بد نیست بدانید که سول 2013 و 2012 به ترتیب حدود 96 و 89 میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند.

به گزارش جام جم، طراحی عجیب‌وغریب این خودرو با واکنش‌های بسیاری مواجه شده و به‌زعم عده‌ای بسیار زیبا و به‌زعم عده‌ای دیگر حتی پراید خودمان زیباتر از سول است!

طراحی کیا سول در مرکز طراحی کیاموتورز در کالیفرنیا انجام‌ گردید و در سال 2009 به بازار عرضه شد و استقبال چشمگیر از این ذوزنقه‌ای شکل کیا، این کمپانی را متقاعد ساخت تا در سال 2014 برای جذب مشتری بیشتر، تغییراتی را بر روی این خودرو اعمال کند.
تصاویر/ سول؛ خودروی عجیب‌ و غریب شرقی /در حال تکمیل
کیا سول با پیشرانه‌های 1.6 و 2 لیتری به بازار عرضه می‌شود که نوع 1.6 لیتری آن قادر به تولید 122 اسب بخار و نوع 2 لیتری آن نیز 164 اسب بخار توان تولید می‌کند. تولیدات اولیه این خودرو (بین سال‌های 2009 تا 2011) به‌صورت دستی 5 سرعته و یا 4 سرعته خودکار بوده است، اما از سال 2012 هر دو مدل دنده‌ای و دستی به‌صورت 6 سرعته تولید می‌شود. مصرف سوخت مدل 1.6 لیتری در جاده، شهر و حالت ترکیبی به ترتیب برابر با 5.9، 9.6 و 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
تصاویر/ سول؛ خودروی عجیب‌ و غریب شرقی /در حال تکمیل
جدای از ظاهر منحصربه‌فرد سول، این خودرو دارای امکانات خوبی بوده و خودرویی ایمن به شمار می‌رود. سول مجهز به کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی و کیسه هوای پرده‌ای سرتاسری بوده و از این نظر خوب عمل کرده است. گرم‌کن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، سیستم استارت دکمه‌ای، آینه الکتروکرومیک، حس‌گر نور، حس‌گر دنده‌عقب، سانروف و ... از دیگر آپشن‌های خودرو هستند.
تصاویر/ سول؛ خودروی عجیب‌ و غریب شرقی /در حال تکمیل

سیستم صوتی خودرو قابلیت پخش CD و MP3 را دارد و مجهز به 8 اسپیکر، یک ساب‌ووفر و یک اسپیکر بزرگ است. دکمه‌های کنترلی بر روی فرمان قرار داشته و کار را برای راننده راحت‌تر کرده است. ورودی AUX و iPod و بلوتوث نیز از دیگر امکانات سیستم صوتی به شمار می‌روند.

درنهایت بد نیست بدانید که سول 2013 و 2012 به ترتیب حدود 96 و 89 میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید