ناو پیشرفته آمریکا چطور تصادف کرد؟

ناو پیشرفته آمریکا چطور تصادف کرد؟

با برخورد یک کشتی باربری بزرگ به ناو جنگی فیتزجرالد آمریکا در سواحل ژاپن،مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند جنازه حداقل ۷ ملوان و خدمه این کشتی جنگی را پیدا کرده‌اند و دهها نفر دیگر هم در این تصادف مهیب زخمی شده‌اند. اما ناوی پیشرفته مانند فیتزجرالد چطور دچار این تصادف شده است؟

کد خبر : ۳۹۰۰۳
بازدید : ۵۱۸۲
بر اساس تصاویر هوایی که منتشر شده در این تصادف T شکل دماغه کشتی باربری از پهلو به ناو جنگی پیشرفته آمریکا برخورد کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، با برخورد یک کشتی باربری بزرگ به ناو جنگی فیتزجرالد آمریکا در سواحل ژاپن،مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند جنازه حداقل ۷ ملوان و خدمه این کشتی جنگی را پیدا کرده‌اند و دهها نفر دیگر هم در این تصادف مهیب زخمی شده‌اند. اما ناوی پیشرفته مانند فیتزجرالد چطور دچار این تصادف شده است؟

ناو پیشرفته آمریکا چطور تصادف کرد؟
یواس‌اس فیتزجرالد یا دی‌دی‌جی-۶۲ که ۱۵۴ متر طول دارد و در سال ۱۹۹۴ ساخته شده حدود ساعت ۲:۳۰ بامداد به وقت ژاپن در حالی که با پایگاه خود در سواحل شهر یوکوسوکا ژاپن حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله داشت با یک کشتی باربری غول‌پیکر به نام سی‌ایکس کریستال و با پرچم فیلیپین برخورد کرد و از پهلو به شدت دچار آسیب شد.

اما این تصادف از نظر بسیاری از کارشناسان بی‌سابقه و شگفت‌آور به حساب می‌آید. قیمت ناو جنگی فیتزجرالد ۱.۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و به تازگی هم ارتش آمریکا ۲۱ میلیون دلار برای ارتقای تجهیزات و تعمیرات آن هزینه کرده است.

ناو پیشرفته آمریکا چطور تصادف کرد؟
بر اساس تصاویر هوایی که منتشر شده در این تصادف T شکل دماغه کشتی باربری از پهلو به ناو جنگی پیشرفته آمریکا برخورد کرده است. از ناو فیتز جرالد به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشتی‌‎های جنگی جهان یاد می‌شود که مجهز به آخرین فناوری‌های راداری و ناوبری است و به همین علت برخورد آن با یک کشتی عظیم باربری بسیار عجیب و شگفتی‌آور توصیف شده است. درباره کشتی باربری ۳۰ هزار تنی هم مسئله مشابهی صادق است اما به طور حتم این کشتی‌های جنگی هستند که از پیشرفته‌ترین رادارها و سیستم‌های ناوبری استفاده می‌کنند.

ناو پیشرفته آمریکا چطور تصادف کرد؟
کدام کشتی مقصر است؟
آن طور که روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده اکثر ملوانان و خدمه کشتی در زمان حادثه در خواب بودند و با صدای تصادف بیدار شده‌اند. گفته می‌شود ۲۵ دقیقه قبل از تصادف کشتی باربری سی‌ایکس کریستال تغییر مسیر ناگهانی داشته است. منطقه‌ای که سانحه اتفاق افتاده است منطقه‌ای شلوغ است و تراکم کشتی‌های بسیاری دارد و تغییر مسیر ناگهانی می‌تواند منجر به یک آشوب شود. اما بر اساس قوانین بین‌المللی دریایی حق تقدم با کشتی سمت راست است. یعنی در شرایط عادی ناو جنگی فیتزجرالد باید اجازه عبور به کشتی باربری را می‌داده است.

ناو پیشرفته آمریکا چطور تصادف کرد؟
با این وجود به عقیده کارشناسان فاکتورهای مهم بسیاری در این رابطه وجود دارد. مهمترین مسئله علت تغییر مسیر ناگهانی کشتی باربری در ۲۵ دقیقه قبل از حادثه است. کاپیتان شان تورتورا،درباره این حادثه به نیویورک‌تایمز گفته است: بر اساس تصاویری که من دیده‌ام در این تصادف فیتزجرالد مقصر است. این ناو باید به کشتی باربری برای عبور راه می‌داده است.

ناو پیشرفته آمریکا چطور تصادف کرد؟
برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند اظهار نظر در این رابطه زود است و باید دید در آن شرایط خاص هر کدام از کشتی‌ها در چه موقعیتی بوده‌اند،دستگاه‌هایشان درست کار می‌کرده است و خدمه آنها به خوبی وظایف خود را انجام داده‌اند یا خیر.

بر اساس گزارش‌ها اما حداقل یکسال طول می‌کشد تا تحقیقات قانونی و رسمی در این رابطه به پایان برسد و مشخص شود کدام یک از این کشتی‌ها مقصر این تصادف مرگبار بوده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید