صدا و سيما از پخش برنامه‌هاي يك‌طرفه خودداري كند

علي مطهري همواره يكي از منتقدان عملكرد صدا و سيما بوده و بارها در مورد عدم رعايت عدالت از سوي رسانه ملي صداي انتقادش را بلند كرده است.

کد خبر : ۳۹۰۴۶
بازدید : ۱۱۰۱
يكشنبه شب بود كه خبر حمله موشكي سپاه پاسداران به مواضع تروريست‌ها در سوريه توسط اين نهاد منتشر شد.
به گزارش اعتماد، عملياتي كه ديروز مشخص شد نام «ليله القدر» را بر آن نهاده‌اند و طي آن ٦ فروند موشك بالستيك ميان‌برد، به اهداف مختلفي در بُردهاي ٦٥٠ تا ٧٠٠ كيلومتر از پايگاه‌هاي كردستان و كرمانشاه شليك شد.
اين نخستين‌بار است كه جمهوري اسلامي ايران وارد اين شكل از نبرد با تروريست‌ها شده است؛ اقدامي كه به گفته مسوولان نظامي با دو هدف عمده انجام شده است؛ اول، عملياتي در پاسخ به عمليات تروريستي داعش كه در مجلس و آرامگاه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران انجام شده است و درواقع جنبه تنبيهي براي گروه‌هاي تروريستي دارد.
هدف دوم جنبه بازدارندگي داشت و براي جلوگيري از اقدامات احتمالي گروه‌هاي تروريستي در ايران بوده است. اين اقدام سپاه پاسداران كه به گفته خودش در هماهنگي با همه نهادهاي كشور بوده است با واكنش گسترده چهره‌هاي سياسي و مسوولان كشور رو به رو شده است و به روشني مي‌توان ديد همه جناح‌هاي سياسي كشور از چپ و راست از حمله موشكي سپاه به مواضع تروريست‌ها در ديرالزور سوريه حمايت كرده و آن را اقدامي مناسب خوانده‌اند.
يكي از اين چهره‌ها علي مطهري است. نايب‌رييس مجلس نه تنها اقدام سپاه را بجا و متقابل مي‌خواند، بلكه اضافه مي‌كند: ايران حق دارد تروريست‌ها را در هركجاي دنيا تعقيب كند. مطهري همچنين معتقد است اين اقدام پيغامي براي عربستان سعودي و رژيم اشغالگر قدس بوده است.
اما نكته قابل توجه در اظهارات مطهري آنجاست كه مي‌گويد: ادامه چنين اقداماتي از جانب ايران به طرف مقابل بستگي دارد. اين جمله مطهري در واقع اثبات همان اهدافي است كه جمهوري اسلامي ايران از اين حمله موشكي دنبال مي‌كرد و اگر قرار باشد گروه‌هاي تروريستي دست به اقداماتي در ايران بزنند قطعا اين اقدامات بي‌پاسخ نخواهد ماند.
به گزارش ايرنا، علي مطهري با تاكيد بر اينكه اين اقدام، عكس‌العملي نسبت به تحركات تروريست‌ها در تهران بود، اظهاركرد: ما اين حق را داشتيم كه به مركز فرماندهي آنها حمله كنيم. او با بيان اينكه حمله موشكي سپاه، پيام ديگري نيز به همراه داشت، تصريح كرد: پرتاب موشك از ايران به سمت تروريست‌ها اين پيام را براي عربستان، رژيم صهونيستي و امريكا داشت كه ما در صورت نياز اقدام متناسب و به موقع كرده و از توان موشكي خود استفاده مي‌كنيم و اينگونه نيست كه در داخل ايران بخواهند اقداماتي انجام دهند و فرار كنند، بلكه ما در محل استقرار آنها، پاسخ خواهيم داد. او تاكيد كرد كه در مجموع اين اقدام سپاه پاسداران، اقدام درستي بوده و براساس اخبار دريافتي عمليات با موفقيت همراه بوده است.
مطهري افزود: ادامه چنين اقداماتي از جانب ايران به طرف مقابل بستگي دارد، اما اين عمليات پاسخ عمليات تروريستي در تهران بوده و ما حق داشتيم تروريست‌ها را در هركجاي دنيا تعقيب كنيم.

صدا و سيما نبايد برنامه‌هاي يك طرفه پخش كند
علي مطهري همواره يكي از منتقدان عملكرد صدا و سيما بوده و بارها در مورد عدم رعايت عدالت از سوي رسانه ملي صداي انتقادش را بلند كرده است. اين‌بار او يكي از برنامه‌هاي شبكه افق را هدف انتقادش قرار داده است؛ برنامه جهان آرا كه يكي از تندروترين چهره‌هاي نزديك به جبهه پايداري اجراي آن را عهده دارد. اين‌بار اما صداي انتقاد مطهري در حمايت از مهدي بازرگان رييس دولت موقت بلند شده است.
برنامه جهان آرا روش و مشي ويژه خود را مانند تمامي برنامه‌هاي سياسي رسانه ملي دارد اما شايد بيش از هر چيز اين مجري برنامه وحيد يامين‌پور است كه خط‌مشي اين برنامه را براي مخاطب روشن مي‌كند و از همين رو اين برنامه همواره با انتقاد اصلاح‌طلبان روبه‌رو بوده و آنها معتقدند اين برنامه اتهاماتي را به اين جريان سياسي وارد مي‌كند. اكنون اما در يكي از برنامه‌هاي جهان آرا كه اين اواخر پخش شده است مساله‌اي به مهدي بازرگان نسبت داده شده كه صداي اعتراض علي مطهري را بلند كرده و مي‌گويد: صداوسيما از توليد و پخش برنامه‌هاي يكطرفه و اتهامات سنگين به افراد در آنها خودداري كند.
به گزارش ايسنا، نايب‌رييس مجلس در يادداشتي تحت عنوان سخني با صدا و سيما آورده است:
در تاريخ ٢٦/٣/٩٦ برنامه‌اي با عنوان «جهان آرا» درباره عملكرد سازمان مجاهدين خلق از شبكه افق در شبكه يك سيما باز پخش شد.
در اين برنامه كه نكات مثبت و مفيدي داشت جناب آقاي كوشكي، كارشناس برنامه چند بار تز «اسلام منهاي روحانيت» را به مرحوم مهندس بازرگان نسبت دادند. مطهري در ادامه اين نوشتار اضافه كرده است: اين امر خلاف واقع است.
اولا مهندس بازرگان به چنين تزي معتقد نبود. اين تز را مي‌توان با يك ديد ابزاري از لابه‌لاي آثار مرحوم دكتر شريعتي استخراج كرد و البته گروه فرقان همين كار را كرد و در جزواتش زياد به آن استناد مي‌نمود.
ثانيا رابطه مهندس بازرگان با روحانيت يك رابطه دوستانه و توام با احترام متقابل بود. رابطه بازرگان با مراجع تقليد وقت و با استاد شهيد آيت‌الله مطهري و مرحوم آيت‌الله طالقاني و بسياري ديگر از علما بر همگان روشن است.
مطهري همچنين آورده است: اساسا روحانيت از جمله امام خميني(ره) مهندس بازرگان را فردي متدين و اهل تهجد و نماز شب مي‌دانستند و يكي از دلايلي كه امام(ره) پيشنهاد شهيد مطهري مبني بر نخست‌وزيري مهندس بازرگان براي دولت موقت را پذيرفت، گذشته از تخصص و ضدماركسيسم بودن او، همين مطلب بود.
اگر بخواهيم سه نفر را نام ببريم كه از دهه ٣٠ تا پيروزي انقلاب اسلامي موجب نزديك شدن دانشگاهيان به روحانيت و در نتيجه ايجاد سرعت در پيروزي انقلاب شدند بايد از آيت‌الله مطهري، مهندس بازرگان و آيت‌الله طالقاني نام برد. فرزند شهيد مطهري مي‌افزايد: نقصي كه در آثار اسلامي مهندس بازرگان وجود دارد نوعي علم زدگي در مواردي است كه بايد از فلسفه بهره گرفت، نكته‌اي كه استاد مطهري بارها در نقد نظريات مهندس بازرگان در اصول عقايد مانند توحيد و نبوت و معاد گوشزد كرده و آن را ناشي از انس با علوم تجربي و ناآشنايي با فلسفه دانسته است.
اما اين كجا و تز اسلام منهاي روحانيت كجا؟ جناب آقاي كوشكي كه مطالب ارزنده‌اي نيز در آن برنامه بيان كردند خوب است در نقل و تحليل وقايع تاريخي مطابقت با واقع را ملاك اول خود قرار دهند. نماينده مردم تهران در پايان بيان كرد: صدا و سيما نيز نبايد برنامه‌هاي يك طرفه توليد و پخش كند و طي آن افرادي هدف اتهامات سنگين قرار گيرند و فرصتي هم براي دفاع از آنها وجود نداشته باشد.
در همين موضوع مورد بحث، خوب است صدا و سيما از فردي كه بر افكار و انديشه‌هاي مهندس بازرگان و مشي سياسي او تسلط كافي دارد نيز در برنامه‌اي مشابه دعوت به عمل آورد تا حقيقت مطلب براي مردم ما خصوصا جوانان كه اطلاعات‌شان از آن دوره اندك است، آشكار گردد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید