پسر مرد ثروتمند سارق خانه‌های اعیانی

پسر مرد ثروتمند سارق خانه‌های اعیانی

کارآگاهان پس از حضور در خانه مورد نظر ضمن تحقیق پی بردند سارق بدون شکستن قفل در وارد آپارتمان شده است.

کد خبر : ۳۹۱۱۸
بازدید : ۱۶۱۶
پسر مرد ثروتمند سارق خانه‌های اعیانی
پسر یک بساز و بفروش ثروتمند که قبل از تحویل آپارتمان‌ها، از هر دسته کلید برای خودش هم کلید یدکی می‌ساخت، درفرصتی مناسب به آپارتمان‌های مردم دستبرد می‌زد. این مرد سابقه‌دار سرانجام با ردیابی‌های کارآگاهان پلیس تهران دستگیر شد.

به گزارش ایران، یکی از ساکنان که به خانه‌اش دستبرد زده شده بود با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: «بعد ازظهرچند روزقبل پس از قفل کردن در ورودی آپارتمانم در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی واقع درخیابان پاسداران - بوستان نهم- همراه تمامی اعضای خانواده برای خرید از خانه خارج شدیم اما چند ساعت بعد که برگشتیم همسرم متوجه‌ مفقودی یک حلقه انگشتر برلیان خود شد.برای پیدا کردن انگشتر همسرم در داخل خانه به جست‌و‌جو پرداختیم که درکمال ناباوری متوجه‌ سرقت ده‌ها عدد سکه طلا و مبلغی پول نقد به همراه مقداری دلار و ارز شدیم، اما نمی‌دانیم این سرقت چگونه انجام شده است.»

کارآگاهان پس از حضور در خانه مورد نظر ضمن تحقیق پی بردند سارق بدون شکستن قفل در وارد آپارتمان شده است. این درحالی بود که همزمان کارآگاهان از وقوع سرقت‌های مشابه دیگر از سایر واحدهای مسکونی ساختمان خبردار شدند.
در تحقیق از ساکنان مجتمع مسکونی، مشخص شد تعدادی از آنها دسته کلیدهایشان را گم کرده و از کلیدهای یدک استفاده کرده‌اند.آنها همچنین دریافتند چهار فقره سرقت ناموفق از آپارتمان‌ها نیز به علت حضور ساکنان در خانه‌هایشان انجام شده و در این چهار فقره سرقت، سارق یا سارقان با اطلاع از حضور ساکنان بسرعت از محل ناپدید شده‌اند.

دختر یکی از ساکنان به کـارآگاهان گفت:« نیمه‌های شب با دوستم درخانه سرگرم درس خواندن بودیم که ناگهان متوجه صدای انداختن کلید در قفل در ورودی خانه شدیم؛ به آرامی به پشت در رفتم و از طریق چشمی، مرد جوانی را دیدم که در حال امتحان کردن کلیدهای همراهش برای گشودن در ورودی بود؛ همان موقع بسرعت در را باز کردم که این جوان با مشاهده من به طبقات پایین فرار کرد.»

در ادامه رسیدگی به پرونده‌ها، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پسر سازنده‌ ساختمان، از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این دو بار به اتهام ورود به خانه‌ای دستگیر و روانه زندان شده است. ازسوی دیگر زمانی که دختر جوان موفق به شناسایی عکس او شد مرد جوان بلافاصله در محل سکونتش دستگیر شد و مأموران در بازرسی از خانه‌اش بیش از ۲۵ دسته کلید پیدا کردند.
بدین ترتیب مصطفی به سرقت از آپارتمان‌ها اعتراف کرد و گفت: در بعضی موارد دسته کلیدهایی که پشت درآپارتمان‌ها جا مانده بود را برمی‌داشت و پس از چند روز سرقت از آپارتمان‌ها را انجام می‌داد.
وی گفت: در زمان تحویل آپارتمان‌ها هم یک عدد از کلیدهای ورودی واحد‌ها را برای خودم برمی‌داشتم و پس از مدتی و دریک فرصت مناسب اقدام به سرقت طلاجات و پول‌های نقد داخل منازل می‌کردم.
در ادامه رسیدگی به پرونده، خریدار طلاجات مسروقه از این متهم در نارمک شناسایی شد.
مرد طلافروش به کارآگاهان گفت: با توجه به اینکه مصطفی و خانواده‌اش را می‌شناختم و می‌دانستم که او و خانواده‌اش از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار هستند، به هیچ عنوان تصور نمی‌کردم که او سارق باشد.!درحال حاضر تحقیق از متهم پرونده ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید