جنایت در دخمه افیونی‌ ها

جنایت در دخمه افیونی‌ ها

محاکمه دو مرد معتاد که در جریان سرقت، مردی را کشته بودند صبح دیروزدر شعبه چهارم دادگاه کیفری تهران آغاز شد.

کد خبر : ۳۹۱۴۲
بازدید : ۱۲۴۰
جنایت در دخمه افیونی‌ ها
اواخربهمن سال 93 کارگران شهرداری در تماس با مأموران پلیس از کشف جسد مرد جوانی زیر پلی درشرق تهران خبر دادند.

به گزارش روزنامه ایران، محاکمه دو مرد معتاد که در جریان سرقت، مردی را کشته بودند صبح دیروزدر شعبه چهارم دادگاه کیفری تهران آغاز شد.

اواخربهمن سال 93 کارگران شهرداری در تماس با مأموران پلیس از کشف جسد مرد جوانی زیر پلی درشرق تهران خبر دادند.

با حضور مأموران کلانتری 128 تهران نو، جسد مرد جوان در گودالی دو متری پیدا شد.مأموران با تحقیق از کارگران شهرداری پی بردند آنها ساعت پنج بعدازظهر برای تمیز کردن محوطه زیر پل به اینجا آمده و با جسدی در میان پتو روبه‌رو شده‌اند. پزشک قانونی هم در معاینه جسد اعلام کرد، آثار ضرب و جرح روی بدن مقتول دیده می‌شود و به احتمال قوی او بر اثر اصابت ضربات جسم سخت به قتل رسیده است.

مأموران در نخستین گام به بررسی هویت مقتول پرداخته و متوجه شدند، مرد 35 ساله به نام حمیدرضا دو بار به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر و زندانی شده است. پس از شناسایی هویت مقتول روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تحقیقات نشان داد، مقتول به این دخمه که پاتوق معتادان بوده رفت و آمد داشته و آخرین بار هم آنجا دیده شده است.
در ادامه دستگیری رسول- یکی از خلافکارانی که همیشه به دخمه رفت و آمد داشت- به‌عنوان مظنون اصلی جنایت در دستور کار پلیس قرار گرفت اما او همزمان با جنایت ناپدید شده بود. سپس افرادی که روز حادثه در دخمه حضور داشتند، شناسایی شده و تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

سرانجام یکی از دوستان متهم به‌نام حسن دستگیر شد. او در بازجویی گفت: رسول با همدستی مردی به نام محمود این قتل را انجام دادند.محمود 29 ساله نیزپس از دستگیری گفت: شب حادثه همراه مقتول در دخمه سرگرم مصرف موادمخدر بودیم که رسول و حسن هم آنجا آمدند. رسول خیلی عصبانی بود و با حمیدرضا درگیر شد. من در دفاع از رسول دو ضربه به صورت حمیدرضا زدم و بعد آنجا را ترک کردم.اما نمی‌دانم چه کسی مرتکب قتل شده است. ولی من چیزی از متوفی ندزدیدم و در واقع ساعت و گوشی مقتول را رسول برداشت و متواری شد.

با تحقیقات تخصصی سرانجام رسول درمخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

در حالی که دو متهم اتهامات خود را انکار می کردند صبح دیروز هردو در شعبه چهارم دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی عبداللهی وباحضور قاضی کیخوا -مستشار دادگاه- محاکمه شدند.

در آغاز جلسه نماینده دادستان متن کیفرخواست را بدین شرح بیان کرد: «متهم ردیف اول به اتهام مباشرت در قتل عمدی و شرکت در سرقت مقرون به آزار و ایراد صدمات غیر مؤثر در فوت و برای متهم ردیف دوم نیز به اتهام شرکت در سرقت مقرون به آزار و شرکت در ایراد صدمات غیر مؤثر در فوت هستند.سپس متهم ردیف اول -رسول 35ساله - با انکار قتل گفت: «آن روز مشغول مصرف مواد بودیم که حمیدرضا سرزده وارد دخمه شد. از او خواستم از دخمه بیرون برود اما او مشغول تمیز کردن پایپ شیشه‌اش شد. وقتی باز به او اعتراض کردم به سمتم حمله کرد که محمود چند ضربه به او زد و دست و پایش را بست.

من فقط دو ضربه به صورت او زدم و دخمه را ترک کردم.این درحالی بود که رسول دارای سه سابقه کیفری به اتهام اخاذی و سرقت از معتادان نیزمی باشد. سپس دیگر متهم پای میز محاکمه ایستاد و به سرقت نیز اعتراف کرد. در پایان جلسه، قضات پس از شور، رسول را به اتهام قتل عمد به قصاص ودیگر متهم را نیز به خاطر سرقت مقرون به آزار به حبس محکوم کردند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید