مخفیگاه‌ آمریکایی‌ها لو رفت!

مخفیگاه‌ آمریکایی‌ها لو رفت!

پایگاه خبری «دیلی‌میل» در گزارشی از مخفیگاه‌های زیرزمینی آمریکا پرده‌برداری کرد که برای محافظت از مقامات دولتی در صورت وقوع حملات اتمی ساخته شده‌اند.

کد خبر : ۳۹۲۰۱
بازدید : ۴۸۰۹
یکی از این مخفیگاه‌ها در زیر کاخ سفید و باقی آنها در سراسر آمریکا پراکنده هستند و پیش از این در این پناهگاه‌ها تمهیداتی نیز برای تغذیه از گوشت حیوانات خانگی، پرندگان و دیگر حیوانات برای زنده ماندن در صورت اتمام جیره غذایی اندیشیده شده است.

به گزارش میزان، رؤسای جمهور سابق آمریکا مانند «روزولت»، «آیزنهاور» و ترومن» می‌دانستند که این پناهگاه‌ها بسیار محدود بوده و تنها برای مقامات ارشد دولتی ساخته شده‌اند اما با این وجود به مردم آمریکا اطمینان خاطر می‌دادند که در صورت وقوع حمله اتمی آنها ایمن خواهند بود.

مخفیگاه‌های آمریکا برای محافظت از مقامات دولتی

بنا به گزارش دیلی‌میل یکی از این مخفیگاه‌ها در زیر کاخ سفید و باقی آنها در سراسر آمریکا پراکنده هستند و پیش از این در این پناهگاه‌ها تمهیداتی نیز برای تغذیه از گوشت حیوانات خانگی، پرندگان و دیگر حیوانات برای زنده ماندن در صورت اتمام جیره غذایی اندیشیده شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در حمله 11 سپتامبر سال 2001 نیز «جرج بوش»، «دیک چنی» و «کاندولیزا رایس» در یکی از این مخفیگاه‌ها واقع در زیر کاخ سفید محافظت شده بودند.

مخفیگاه‌های آمریکا برای محافظت از مقامات دولتی

دیلی‌میل نوشت: این پناهگاه‌های مخفی در دوران جنگ سرد ساخته شده است اما استفاده از آنها تنها مختص مقامات ارشد دولتی بوده و برای محافظت از مردم عادی در صورت وقوع حمله اتمی چنین پناهگاه‌هایی پیش‌بینی نشده بود.

بر اساس گزاش‌های منتشر شده این پناهگاه‌های ضد هسته‌ای در میان کوه‌ها ساخته شده و پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از وقوع انفجار در آنها اندیشیده شده است.
مخفیگاه‌های آمریکا برای محافظت از مقامات دولتی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید