آخرین روزنه امید برای قربانی اسیدپاشی

آخرین روزنه امید برای قربانی اسیدپاشی

دکتر «چادوش»، تصمیم گرفت عملی روی چشم من انجام دهد که برای نخستین بار در دنیا صورت میگیرد. به همین دلیل نیاز بود تا مجوزی از سازمان غذا و داروی امریکا نیز صادر شود.

کد خبر : ۳۹۴۰۵
بازدید : ۲۰۴۷
آخرین روزنه امید برای قربانی اسیدپاشی
یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان فردا برای انجام یک عمل جراحی هفت ساعته که برای نخستین بار در دنیا صورت میگیرد به اتاق عمل میرود به امید آنکه بتواند بیناییاش را به دست بیاورد.

به گزارش ایران، سهیلا جورکش درباره عمل جراحی چشمش گفت: به لطف خداوند بعد ازچهار ماه سختی، رنج و صبر، سازمان غذا و داروی امریکا سرانجام مجوزی که برای انجام عمل روی چشم چپ من لازم بود را صادر کرد.به همین خاطر ساعت 30 : 9 روز جمعه به وقت تهران، درشهر بوستون امریکا این عمل روی چشم من انجام میشود.البته به دلیل اینکه شانس بیناییام در عملهای دیگر کم بود یا اینکه در بعضی از عملها هیچگونه شانسی برای بازگشت بیناییام وجود نداشت، دکتر «چادوش»، تصمیم گرفت عملی روی چشم من انجام دهد که برای نخستین بار در دنیا صورت میگیرد. به همین دلیل نیاز بود تا مجوزی از سازمان غذا و داروی امریکا نیز صادر شود.

قربانی اسیدپاشی اصفهان با اشاره به نوع عملی که قرار است روی چشماش انجام شود، گفت: «قرار است این عمل تحت سرپرستی دکتر «واواس» و دکتر «چادوش» انجام گیرد که زمان انجام آن نیز حدود هفت ساعت اعلام شده است. حال آنکه این عمل بسیار سخت و پیچیده است.
در این جراحی یک قرنیه طبیعی داخل چشم من قرار میدهند و وسیلهای که مجوزش صادر شده را روی قرنیه قرار میدهند. این وسیله کمک میکند چشم من، قرنیه طبیعی را پس نزند. در صورتی که این عمل بخوبی روی چشم من انجام شود، موفقیتآمیز بودنش مشخص خواهد شد و در آینده امکان انجام آن روی بیماران دیگر هم وجود دارد و از همینروی من نخستین فردی هستم که چنین عملی را انجام میدهد.

جورکش با بیان اینکه هیچ امیدی برای بازگشت بینایی چشم راستش وجود ندارد به ایسنا گفت: «این عمل آخرین شانسی است که برای به دست آوردن بینایی چشم چپ من وجود دارد. امیدوارم به لطف خدا و با دعای مردم خوبم، روز جمعه بتوانم پس ازعمل جراحی بینایی خودم را به دست بیاورم.قربانی اسیدپاشی اصفهان اضافه کرد: این عمل جراحی ریسکهای زیادی دارد و برای موفقیتآمیز بودن آن محتاج دعای خیر مردم هستم.

وی اظهار کرد: روزگار برای من و خانوادهام به سختی میگذرد و حتی فرصت پیدا نکردهام که بتوانم عملهای زیبایی و ترمیمی بخشی از صورت سوختهام را انجام بدهم. امیدوارم که این بار بتوانم بیناییام را به دست بیاورم ولی باورکنید طاقت وضعیت فعلی را ندارم و امیدم به خداوند است و میدانم که خدا امید من را نا امید نمیکند چرا که من گناهی مرتکب نشدم که سزاوار این سختی باشم. دستم را در دست خدا میگذارم و با ذکر یا علی مدد وارد اتاق عمل میشوم و میخواهم که این عمل با موفقیت انجام شود و چشمم به روی زیباییهای دنیا، آسمان، زمین، درختان، پدر و مادر عزیزم و تمام عزیزانی که در این مسیر برای بینایی چشم من کمک کردند باز شود.

جورکش اضافه کرد: دوست دارم بیناییام را به دست بیاورم تا به آرزویم که دیدار با رئیس جمهوری عزیزم آقای دکتر روحانی است برسم و از آقای دکتر ظریف، دکتر هاشمی، آقای زرینکلاه در وزارت کشور، خانم مولاوردی، آقای مهرآبادی و تمام عزیزانی که به من کمک کردند قدردانی کنم و چشم به راه دیدن آنها و آن دسته از هموطنان ساکن بوستون که جویای حال من بودند، هستم.جورکش گفت: امیدوارم روزی برسد که به جای خشم، خشونت، ظلم و ستم؛ عشق، انسانیت، محبت و صلح جهان را فرا بگیرد.

گفتنی است سهیلا جورکش که در میان قربانیان اسیدپاشی اصفهان- که مهر93 اتفاق افتاد- بیشترین آسیب را دیده بود، تاکنون بارها روی چشم چپش عمل جراحی صورت گرفته که سرانجام پس از یکی از عملهای جراحی موفق شد بواسطه دوربین مخصوصی که در چشمش قرار داده شده بود، ببیند اما متأسفانه پس از مدتی چشم او این عمل را پس زد و مجبور شد دوباره برای به دست آوردن بیناییاش تحت عمل جراحی قرارگیرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید