تشدید بازرسی‌ها در بازار کامپیوتر

تشدید بازرسی‌ها در بازار کامپیوتر

تایید وجود کالای قاچاق در بازار کامپیوتر بار دیگر تشدید بازرسی‌های نظارتی را در این صنف موجب شد.

کد خبر : ۳۹۸۰۷
بازدید : ۱۲۵۴
تشدید بازرسی‌ها در بازار کامپیوتر
رصد کردن واردات توسط ستاد مبارزه با کالای قاچاق و نیروی محترم انتظامی انجام می‌گیرد و ستاد مبارزه با کالای قاچاق تصمیم به پایش بازار IT را در دستور کار خود قرار داده و به زودی این بازرسی از تمامی واحد‌های صنفی آغاز می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، تایید وجود کالای قاچاق در بازار کامپیوتر بار دیگر تشدید بازرسی‌های نظارتی را در این صنف موجب شد.
سازمان مبارزه با قاچاق کالا هفته گذشته جلسه مشترکی با اتحادیه‌های مختلف صنفی برگزار کرد و از در‌یافت گزارش‌هایی مبنی بر وجود کالای قاچاق با وجود ساماندهی‌های صورت گرفته در سال گذشته خبر داد. گزارش‌هایی که موجب شد بار دیگر بازرسی‌های دوره‌ای از بازارهای کالا شروع شود.
مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه با اعلام این خبر گفت که صنف رایانه درباره رعایت تمهیدات لازم برای بازرسی‌هایی که قرار است به زودی صورت بگیرد، هشدار داده است.

در این هشدار آمده است که رصد کردن واردات توسط ستاد مبارزه با کالای قاچاق و نیروی محترم انتظامی انجام می‌گیرد و ستاد مبارزه با کالای قاچاق تصمیم به پایش بازار IT را در دستور کار خود قرار داده و به زودی این بازرسی از تمامی واحد‌های صنفی آغاز می‌شود.
بنابراین لازم است واحدهای صنفی در صورتی‌که کالاهایی وارد کرده‌اند که بدون گارانتی هستند، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند. اگر کالا در انبار یا در واحد صنفی وجود دارد، در صورت واردات به‌صورت شخصی، حتما برگ خروج کالا از گمرک (یا برگ سبز) را در دسترس قرار داده تا به محض ورود بازرسان آنها را در اختیار قرار دهند.
به گفته میرمهدی این اتحادیه مخالفت خود را در مورد بازرسی واحدهای صنفی اعلام کرده اما مسوولان نظارتی وظیفه خود را انجام می‌دهند چراکه مبارزه با کالای قاچاق دستور مقام معظم رهبری است.

او می‌گوید: «این دوره از بازرسی‌ها همچون سال گذشته نخواهد بود و این بار سازمان تعزیرات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا، لیست کامل و اطلاعات دقیقی از مراکز متخلف بازار در دست دارند که از قبل شناسایی کرده‌اند. بنابراین در صورت برخورد با موارد احتمالی به‌صورت قطعی اعمال قانون صورت خواهد گرفت.»
به گفته رئیس اتحادیه رایانه بازرسی‌های اتحادیه نیز فروش کالای قاچاق در بازار رایانه را تایید می‌کند. میرمهدی ادامه می‌دهد: «هفته گذشته جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع با ستاد مبارزه با کالای قاچاق داشتیم و در این جلسه مقرر شد اتحادیه‌ها نقاط پر تخلف را شناسایی و به ستاد اعلام کنند.
اما ما پیش از این کار اطلاعیه به واحدهای صنفی خود هم ارائه کردیم تا افراد مراقب فروش کالای قاچاق باشند. چون کالای قاچاق بعد از شناسایی از سوی بازرسان مستقیما به سازمان اموال تملیکی ارجاع داده می‌شود.»
به گفته او به دلیل رکود در بازار و پر بودن کالاهای انباشته شده در انبار بازار رایانه از بازرسی‌های جدید متضرر نخواهد شد.« به نظر می‌رسد این بازار همچون گذشته در حال ر قابت باقی خواهد ماند و هیچ خللی در قیمت‌ها یا نایاب شدن اجناس به وجود نمی‌آید.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید