شمارش معکوس برای شروع لیگ هیجان‌انگیز

شمارش معکوس برای شروع لیگ هیجان‌انگیز

صدای قدم‌های هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال از همیشه نزدیک‌تر شده است. کمتر از یک‌ماه دیگر ماراتن نفسگیر فوتبال باشگاهی ایران برگزار می‌شود و باز هم هیاهوی فوتبال همه جا را می‌گیرد.

کد خبر : ۳۹۹۸۵
بازدید : ۱۵۰۳
شمارش معکوس برای شروع لیگ هیجان‌انگیز
لیگ امسال برخلاف ‌سال گذشته که مدعیان کم‌جانی داشت، تیم‌های قدرتمندی را به چشم خواهد دید.

به گزارش شهروند، صدای قدم‌های هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال از همیشه نزدیک‌تر شده است. کمتر از یک‌ماه دیگر ماراتن نفسگیر فوتبال باشگاهی ایران برگزار می‌شود و باز هم هیاهوی فوتبال همه جا را می‌گیرد.
لیگ امسال برخلاف ‌سال گذشته که مدعیان کم‌جانی داشت، تیم‌های قدرتمندی را به چشم خواهد دید.
پرسپولیس و استقلال از همیشه قوی‌تر شده‌اند و قطعا از مدعیان اصلی قهرمانی خواهند بود. استقلال بعد از سپری‌شدن یک فصلش با منصوریان حالا قهرمانی می‌خواهد نه چیزی کمتر. پرسپولیس هم به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی برخلاف مدافعان قبلی، نه‌تنها ضعیف نشده بلکه به بهترین شکل تقویت هم شده است.
اصفهانی‌ها با امیر قلعه‌نوعی و کرانچار به دنبال بازگشت به روزهای اقتدار هستند تا دوباره فوتبال اصفهان پرقدرت و مدعی شود.
سایپا با علی دایی به رتبه‌های بالای جدول می‌اندیشد. تراکتورسازی هم بعد از‌ سال سختی که سپری کرد، یحیی گل‌محمدی را از لیگ یک آورد تا تجربیات خوب او در ذوب‌آهن در تراکتورسازی هم تکرار شوند.
با این شرایط بعید است که مثل لیگ‌ سال گذشته سرنوشت قهرمانی چند هفته قبل از پایان مسابقات روشن شود. شاید قهرمان لیگ هفدهم وقتی مشخص شود که آخرین سوت در هفته پایانی لیگ زده شود. در ادامه به بررسی جدال‌های تماشایی لیگ که با حاشیه‌های زیادی همراه خواهند بود، می‌پردازیم.

هفته اول؛ استقلال در گرمای سوزان آبادان
تیم علیرضا منصوریان در اولین قدم لیگ هفدهم باید در گرمای سوزان آبادان به میدان برود. استقلال در نقل و انتقالات شرایط خوبی داشته اما در چند هفته ابتدایی لیگ برتر از حضور بازیکن موثرش امید ابراهیمی محروم است. دیدار این تیم با صنعت نفت وقتی جذاب می‌شود که فراز کمالوند و جاسم کرار بازیکن سابق استقلال که حواشی زیادی در این تیم داشت، در صنعت نفت حضور دارند. در دیگر دیدار مهم هفته اول مهدی تارتار سرمربی و محسن فروزان دروازه‌بان پارس‌جنوبی در هفته اول مقابل تیم سابق خود گسترش به میدان می‌روند.

هفته دوم؛ یحیی زود به پرسپولیس می‌رسد
امیر قلعه‌نوعی به‌عنوان سرمربی ذوب‌آهن در دومین گام باید با گسترش دیدار کند. حساسیت این بازی وقتی بیشتر می‌شود که به یاد می‌آوریم لوکا آخرین‌بار که در ایران مربیگری ‌کرد، سرمربی ذوب‌آهن بود. یحیی گل‌محمدی بعد از یک نیم‌فصل حضور در لیگ دسته اول با هدایت تراکتورسازی به لیگ برتر برگشت. او در هفته دوم در تبریز میزبان تیم سابقش پرسپولیس خواهد بود و قطعا بازی مذکور برایش اهمیت زیادی دارد.

هفته سوم؛کریمی- پرسپولیس و یحیی- استقلال
جذاب‌ترین دیدار این هفته تقابل علی کریمی و پرسپولیس است. کریمی به‌عنوان سرمربی برای اولین‌بار مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد و با هوادارانش هم دیداری دوباره خواهد داشت. حتی اگر امیر قلعه‌نوعی هم سرمربی تراکتور نباشد، باز هم تقابل این تیم با استقلال حساس است. این‌بار یک پرسپولیسی به نام یحیی گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور نشسته و بازی را حساس‌تر می‌کند.

هفته چهارم؛دربی اصفهان و یک شایعه عجیب
دربی اصفهان بین ذوب‌آهن و سپاهان برگزار می‌شود و این‌بار قلعه‌نوعی سرمربی ذوبی‌هاست، اما مهمترین دیدار این هفته جایی است که علی کریمی و یحیی گل‌محمدی در قامت سرمربی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. دراین هفته نفت میهمان تراکتور است. همیشه تقابل‌های علی دایی با استقلال جنجال‌ساز می‌شود.
دایی که سرمربی سایپا شده، در این هفته با همبازی سابقش در تیم‌ملی به زورآزمایی می‌پردازد. دیگر بازی مهم این هفته دیدار پرسپولیس و سیاه جامگان است. پرسپولیسی‌ها در لیگ‌ سال گذشته بعد از این‌که از قهرمانی‌شان مطمئن شدند، برای جلوگیری از خستگی بازیکنان جهت حضور در رقابت‌های آسیایی، بازی‌های پایانی لیگ را جدی نگرفتند.
پرسپولیس در آخرین دیدار خود در لیگ مقابل سیاه‌جامگان شکست خورد تا شایعه تبانی دو تیم مطرح شود. البته این شایعه خیلی زود تکذیب شد چون هیچ سند و مدرکی مبنی بر تبانی‌بودن این بازی به دست نیامد.

هفته پنجم؛ تقابل مربیان پرسپولیسی
در لیگ امسال شاهد حضور تعداد زیادی از مربیان پرسپولیسی هستیم. این‌بار تقابل مربیان پرسپولیسی در دیدار سایپا و تراکتور رخ می‌دهد و دایی مقابل همبازی سابقش یحیی گل‌محمدی به میدان خواهد رفت.

هفته ششم؛ فروزان مقابل استقلال
لیگ برتر بعد از چند هفته جنجالی در ایستگاه ششم به آرامشی نسبی می‌رسد. در این هفته تنها بازی جذاب می‌تواند دیدار تیم پارس جم جنوبی با استقلال باشد. جایی که محسن فروزان به‌عنوان دروازه‌بان پارس جم مقابل تیم سابق استقلال قرار می‌گیرد.

هفته هفتم؛ بازهم امیر، ‌باز هم استقلال
این هفته با برگزاری دیدار جنوبی‌ها استارت می‌خورد. صنعت نفت در هفته ششم میزبان فولاد خوزستان است. علی دایی با سایپا در دیدار با پارس جم جنوبی مقابل دستیار سابقش مهدی تارتار قرار می‌گیرد. این بازی‌ها همه جذابیت هفته ششم را به دوش نمی‌کشند.
استقلال در تهران میزبان ذوب‌آهنی است که امیر قلعه‌نوعی را به‌عنوان سرمربی در اختیار دارد. بازی‌های استقلال با تیم‌های امیر قلعه‌نوعی همیشه جنجال و حاشیه در بر داشته است. پرسپولیس هم در اصفهان میهمان سپاهان است تا شاهد تقابل تهرانی‌ها و اصفهانی‌ها باشیم.

هفته هشتم؛ هفته دربی‌ها
دو دربی در این هفته برگزار می‌شوند. فولاد و استقلال خوزستان به دیدار هم می‌روند و گسترش فولاد و تراکتورسازی هم دربی تبریز را برگزار می‌کنند. در این هفته باز هم دو مربی پرسپولیسی رو‌به‌روی هم قرار می‌گیرند. یحیی گل‌محمدی در ذوب‌آهن و علی دایی در سایپا بازی داغ هفته را برگزار می‌کنند. در این هفته استقلال بعد از ٣‌سال به رشت سفر می‌کند و به دیدار سپیدرود میهمان جدید لیگ برتر می‌رود.

هفته دهم؛ نبرد حیثیتی سرخ و آبی
دربی و دیگر هیچ... وقتی قرار است سرخابی‌های پایتخت به مصاف هم بروند، همه اتفاقات فوتبال تحت‌الشعاع این بازی قرار می‌گیرند. اتفاقات دیدار برگشت دو تیم در‌سال گذشته که با پیروزی خاطره‌انگیز استقلال همراه شد، حساسیت‌های دربی امسال را بالا می‌برد.
قطعا منصوریان به دنبال این است که به رکورد نباختنش مقابل پرسپولیس خدشه‌ای وارد نشود و برانکو و شاگردانش هم می‌خواهند انتقام اتفاقات دربی قبل را از استقلالی‌ها بگیرند. بازی قبل دو تیم نشان داد سرمربیان سرخابی ترجیح می‌دهند به جای بازی محتاطانه به فکر برد باشند و همین موضوع دربی را جذاب می‌کند.

هفته یازدهم؛تقابل دوجانبه ذوب‌آهن و تراکتور
در این هفته امیر قلعه‌نوعی و یحیی گل‌محمدی مقابل تیم سابقشان قرار می‌گیرند. هر دوی این مربیان با ناراحتی از تیم‌های فصل گذشته خود جدا شدند و حالا در دیدار تراکتور و ذوب‌آهن زورآزمایی خواهند کرد.
دیگر دیدار حساس این هفته جایی است که علی کریمی رودرروی استقلالی‌ها قرار می‌گیرد. کریمی هیچگاه رابطه خوبی با استقلالی‌ها نداشته و حتما هواداران این تیم روز سختی را برای او رقم خواهند زد. در دیگر دیدار جالب این هفته تیم‌های تازه صعودکرده پارس جم جنوبی و سپیدرود با هم دیدار می‌کنند.
فراز کمالوند بعد از جدایی از گسترش فولاد به آبادان رفت و در این هفته رو‌به‌روی تیم سابقش قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، علی دایی در قامت سرمربی سایپا مقابل تیم سابقش پرسپولیس قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر هم تقابل‌های دایی و پرسپولیس جذاب از کار درمی‌آید.

هفته دوازدهم؛دایی و کریمی آشتی می‌کنند؟
بازی سایپا و نفت به خودی خود جذاب نیست اما وقتی قرار باشد علی دایی و علی کریمی که همیشه اختلافشان زبانزد اهالی فوتبال بوده با هم دیدار کنند، حساس‌ترین بازی هفته رقم می‌خورد. قطعا این دیدار با توجه به اختلافات دایی و کریمی از جنجالی‌ترین بازی‌های لیگ می‌شود.

هفته سیزدهم؛ تارتار و پرسپولیس
مهدی تارتار زمانی که علی دایی سرمربی پرسپولیس بود، به‌عنوان دستیار او فعالیت می‌کرد. حالا تارتار مربی است و باید با تیم تازه صعودکرده‌اش مقابل پرسپولیس قرار بگیرد.

هفته چهاردهم؛فراز به تراکتور می‌رسد، امیر به پرسپولیس
اگرچه سال‌هاست که روند شکست‌ناپذیری امیر قلعه‌نوعی مقابل پرسپولیس شکسته اما این دلیل نمی‌شود که تقابل او با قرمزهای پایتخت حساس نباشد. قلعه‌نوعی به واسطه موفقیت‌هایش در استقلال و رکورد شکست‌ناپذیری که مقابل تراکتور داشت، بین هواداران پرسپولیس محبوب نیست.
تقابل تیم‌های او با پرسپولیس تقابلی جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر این‌بار به‌عنوان سرمربی ذوب‌آهن با پرسپولیس دیدار می‌کند. در دیگر دیدار مهم این هفته فراز کمالوند با صنعت نفت آبادان مقابل تراکتورسازی به میدان می‌رود.
کمالوند سابقه مربیگری در تراکتور را دارد و از انگیزه بالایی برای پیروزی مقابل این تیم برخوردار خواهد بود.

هفته پانزدهم؛ شاید فینال لیگ باشد
حتما استقلالی‌ها خیلی خودشان را بدشانس می‌دانند که آخرین بازی‌شان در لیگ باید مقابل سپاهان باشد. درصورتی که سرنوشت قهرمانی لیگ به روز آخر کشیده شود و استقلال هم مدعی باشد، بازی این تیم مقابل سپاهان جذاب و جنجالی می‌شود.
دیگر دیدار مهم این هفته باز هم تقابل دو مربی پرسپولیسی است. یحیی گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی تراکتور و علی کریمی به‌عنوان سرمربی نفت با هم دیدار می‌کنند.



۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید