حسن روحانی ١٤ مردادماه کابینه‌اش را معرفی می‌کند

حسن روحانی ١٤ مردادماه کابینه‌اش را معرفی می‌کند
کد خبر : ۴۰۱۱۷
بازدید : ۱۴۳۴
آخرين روزهاي عمر دولت يازدهم‌ با چهارشنبه‌هايي همراه است كه با حضور اعضاي كابينه در جمع اصحاب رسانه مي‌گذرد. ديروز حياط پاستور، همچون هفته‌هاي گذشته شاهد حضور وزيران و معاوناني بود كه هنوز هم اطلاع موثقي از ادامه همكاري آنها در دولت دوازدهم در دست نيست. هرچند شايد خود اعضاي كابينه، از شانس‌ حضورشان در دولت دوم روحاني باخبر باشند اما هرچه هست تاكنون از سوي آنان به‌طور رسمي مطرح نشده و به نظر هم نمي‌رسد قبل از اعلام ليست كابينه دوازدهم از سوي حسن روحاني، كسي حضور يا عدم حضور خود در دولت بعدي را اعلام كند.
البته با خبرهايي كه از سوي معاون پارلماني رييس‌جمهوري عنوان شده، ديگر زمان زيادي تا اطلاع عمومي از كابينه ١٨ نفره روحاني - البته بدون لحاظ كردن تصويب لايحه اصلاح ساختار دولت- باقي نمانده است. ١٤ مردادماه كه به عنوان زمان تحليف منتخب ملت ايران اعلام شده، روز تكرار ابتكار حسن روحاني هم است؛ روزي كه مشابه آن درست چهار سال پيش هم روي داد و حسن روحاني را با ليستي كامل از تركيب كابينه يازدهم راهي بهارستان كرد، در سال ٩٦ هم اينگونه خواهد شد تا او بدون استفاده از فرصت ١٥ روزه قانوني براي تعيين كابينه، هرچه زودتر گزينه‌هاي هميار دولت را هم‌قطار خود سازد. حسينعلي اميري ديروز تنها فردي بود كه خبر از زمان اعلام ليست اعضاي كابينه مي‌دهد.
او عنوان مي‌كند كه در اين دوره هم روحاني تلاش دارد در روز برگزاري مراسم تحليف، فهرست وزرا و برنامه دولت را به مجلس بدهد تا مجلس هرچه زودتر نسبت به بررسي وزراي پيشنهادي اقدام كند و دولت جديد در اسرع وقت شكل بگيرد. اما، معاون پارلماني رييس‌جمهوري هم همچون ساير اعضاي كابينه خبر از جزييات ليست ندارد. نه از آمار حضور زنان در جمع وزيران مي‌گويد و نه از برخي شروطي كه از سوي تعدادي از وزرا ممكن است، اعلام شود.
ديروز و پس از پايان جلسه هيات دولت و تنها از بين چند نفري كه با پايان گرفتن اين جلسه به جمع خبرنگاران آمدند، قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت شرط گذاشته و عنوان مي‌كند: «تا تضميني وجود نداشته باشد كه آنهايي كه هم‌جنس ما هستند ما را آزار و اذيت نكنند، فكر مي‌كنم كه حضور پيدا كردنم در دولت نمي‌تواند مشكلي را حل كند».
واعظي وزير ارتباطات مي‌گويد: «هنوز زود است و بايد مقداري صبر كنيم و اينكه در كابينه جديد حضور داشته باشم يا نه با اختيار رييس‌جمهور است»، علوي، وزير اطلاعات خود را سرباز آماده خدمت معرفي مي‌كند، مولاوردي، معاون رييس‌جمهور در امور زنان هم از ادامه رايزني‌هايش با روحاني براي تعيين زنان كابينه دوازدهم خبر مي‌دهد و دهقان وزير دفاع نيز، تاكيد دارد كه تاكنون بحثي مبني بر اينكه افراد كجا باشند، نشده است تا از سوالي در خصوص پيشنهاد روحاني براي ادامه همكاري عبور كند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید