بازار داغ کنسرت‌ها در شب‌های تابستان

بازار داغ کنسرت‌ها در شب‌های تابستان

شاید این نخستین‌بار است که بیش از صد اجرای کنسرت در مدت زمانی محدود و در 24 شهر مختلف کشور روی صحنه می‌رود.

کد خبر : ۴۰۱۳۱
بازدید : ۱۱۵۶
بازار داغ کنسرت‌ها در شب‌های تابستان
تابستان امسال در عین گرمای کم‌سابقه‌ای که داشته، میزبان گروه‌های مختلف و متعدد موسیقی شده است. جالب اینکه به‌رغم گرمای بیش از 35 درجه شهر تهران در نیمه‌های روز، برخی از کنسرت‌های بانوان ظهرها برگزار می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، شاید این نخستین‌بار است که بیش از صد اجرای کنسرت در مدت زمانی محدود و در 24 شهر مختلف کشور روی صحنه می‌رود. تابستان امسال در عین گرمای کم‌سابقه‌ای که داشته، میزبان گروه‌های مختلف و متعدد موسیقی شده است. جالب اینکه به‌رغم گرمای بیش از 35 درجه شهر تهران در نیمه‌های روز، برخی از کنسرت‌های بانوان ظهرها برگزار می‌شود.
زمان‌بندی عجیب و غریب این کنسرت‌ها اعتراض برخی از رسانه‌ها و علاقه‌مندان این نوع کنسرت‌ها را به دنبال داشته است. برنامه‌های کنسرت هفته پیش‌رو، موج دوم کنسرت‌های تابستانه است. موج نخست پس از پایان ماه مبارک رمضان و در گستره محدودتری برگزار شده بود.
به هر حال اگر ساکن تهران، بجنورد، قزوین، کاشمر، گرگان، خرم‌آباد، لاهیجان، کرمان، اراک، کرمانشاه، آستارا، رشت، بابلسر، بروجرد، ملارد، زاهدان، کیش، شیراز، بوشهر، آبادان، اصفهان، اهواز، یزد و تبریز هستید و تا سه‌شنبه هفته بعد 27 تیر قصد رفتن به کنسرت را دارید در این 24 شهر، 58 کنسرت در قالب 102 اجرا منتظرتان است.

از جمله نکاتی که در این جدول جلب‌توجه می‌کند، میل محمد علیزاده به دور بودن از تهران در هفته‌جاری و اجرا در شهرستان ملارد و سپس شهر زاهدان است. او شب گذشته در این شهر روی صحنه رفت.
رضا یزدانی هم در آخرین دقیقه امروز یعنی راس ساعت 23:59 دقیقه در جزیره کیش اجرا خواهد داشت. نکته دیگر کنسرت مهدی بهزادپور (معروف به بهزاد) است که در خبرها از آن با عنوان «بازگشت خواننده دهه 60 به صحنه بعد از 20 سال دوری» یاد شده است.
بهزاد را احتمالا با «تاب بنفشه می‌دهد، طره مشک‌سای تو» یا «زهی عشق» یا «صبح سعادت» به خاطر می‌آورید. خواننده‌ای که ناچار شد سال‌های زیادی را برای معالجه بیماری حنجره در خارج از ایران به‌سر برد و اکنون روز دوشنبه بیست‌و‌ششم تیر بعد از سال‌ها دوری، همراه با گروه موسیقی آوای بم در کرمان روی صحنه خواهد رفت.
اتفاق دیگری که در جدول این هفته جلب‌توجه می‌کند، برگزاری سه کنسرت توسط خوانندگان زن است.

اولی گروه آتلا و دست‌افشان که جمعه 23 تیر ساعت 14:30 روی صحنه می‌روند، دومی گروه رخساره که شنبه 24 و یکشنبه 25 تیر ساعت 21 اجرا خواهند داشت و سومی گروه کالیوه که دوشنبه 26 و سه‌شنبه 27 تیر ساعت 21 میزبان زنان علاقه‌مند به موسیقی هستند.
در این میان اگرچه ساعت اجرای گروه رخساره و کالیوه ساعتی معقول و شبیه به باقی کنسرت‌هاست اما ساعتی که برای اجرای گروه آتلا و دست‌افشان تعیین شده، به روال سابق است و مشخص نیست چه کسانی در میانه ظهر یک روز گرم تابستان به تماشای کنسرت خواهند رفت! نکته دیگر اینکه فریدون آسرایی قرار است که امروز در کاشمر (خراسان‌رضوی) روی صحنه برود.
با توجه به سابقه خراسان بزرگ در لغو کنسرت‌ها باید منتظر بود و دید این‌بار آسرایی می‌تواند روی صحنه برود یا کنسرتش به فهرست برنامه‌های لغو شده در این استان می‌پیوندد. در جدول زیر مهم‌ترین کنسرت‌ها را معرفی کرده‌ایم.
بازار داغ کنسرت‌ها در شب‌های تابستان
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید