شاید «کیمیا» ادامه ندهد!

شاید «کیمیا» ادامه ندهد!

مدال نقره جهانی برای کیمیا علیزاده خوش‌یمن نبود. او با مصدومیت‌های قدیمی خود به کره‌جنوبی رفت و با این‌که در روز برگزاری مسابقاتش شرایط مساعدی نداشت، روی شیاپ چانگ رفت. با این حال ششمین مدال تاریخ‌ساز کیمیا برای او قیمت زیادی داشت و منجر به اتفاقاتی شد که شاید باعث دوری همیشگی این دختر استثنایی از تکواندو شود.

کد خبر : ۴۰۱۳۴
بازدید : ۵۵۵۹
شاید «کیمیا» ادامه ندهد!
نایب‌رئیس بانوان فدراسیون تکواندو: برای بازگشت مجبورش نمی‌کنیم

به گزارش شهروند، مدال نقره جهانی برای کیمیا علیزاده خوش‌یمن نبود. او با مصدومیت‌های قدیمی خود به کره‌جنوبی رفت و با این‌که در روز برگزاری مسابقاتش شرایط مساعدی نداشت، روی شیاپ چانگ رفت. با این حال ششمین مدال تاریخ‌ساز کیمیا برای او قیمت زیادی داشت و منجر به اتفاقاتی شد که شاید باعث دوری همیشگی این دختر استثنایی از
تکواندو شود.

دوری یک‌ساله در صورت جراحی
وقتی کیمیا علیزاده به تهران برگشت پزشکان متخصص او هشدار دادند که باید هرچه سریع‌تر به درمان مصدومیت‌هایش بپردازد. تصاویر منتشر شده از آسیب دیدگی‌های دردناک کیمیا باعث شد فدراسیون تکواندو بابت اعزام او به مسابقات جهانی مورد انتقاد قرار بگیرد اما هرچه بوده گذشته و باید برای روزهای بعد علیزاده فکری می‌شد.
او طبق گفته پزشکانش باید دو عمل جراحی را پشت سر می‌گذاشت. این عمل‌ها باعث دوری یک‌ساله کیمیا از تکواندو می‌شدند اما او باز هم موافق نبود. کیمیا به گفته نزدیکانش طاقت دوری از شیاپ چانگ را ندارد اما خبر نداشت که ممکن است این دوری یک‌ساله به خاطر یک ویروس کمیاب همیشگی شود.

حمله ویروسی کمیاب و دردناک
درست در روزهایی که کیمیا علیزاده با جراحی مصدومیت‌هایش درگیر بود و با پزشکان بر سر عمل نشدن چانه می‌زد، به دلیل سرگیجه‌های شدید به بیمارستان مراجعه کرد. وقتی مشخص شد سرگیجه‌های کیمیا دلیلی غیر از ضعف جسمانی یا فشار روحی دارد او به بیمارستانی در تهران ملحق شد و تحت نظر قرار گرفت.
مشکل جدید کیمیا، ویروسی کمیاب اما خطرناک بود که روی سیستم‌های عصبی او تأثیر گذاشته بود. برخی پزشکان گفته‌اند سندرم گیلن باره نام بیماری کیمیاست که نیاز به درمانی جدی و طولانی دارد. بیماری علیزاده فعلاً پیشرفت زیادی نداشته اما این احتمال وجود دارد که او به دلیل ضعف عضلانی و مصدومیت‌هایش دیگر نتواند به حضورش در تکواندو ادامه دهد.

پزشک سابق کیمیا: باید خداحافظی کند
دردناک‌تر از این برای یک ورزشکار وجود ندارد که درست در روزهایی که در اوج به‌سر می‌برد و می‌تواند با عناوین و افتخاراتش برای همیشه در تاریخ ماندگار شود، به او بگویند دیگر نمی‌توانی ورزش کنی.
شرایط این روزهای کیمیا دقیقاً به همین سختی می‌گذرد. او این روزها با استرس و اضطراب زیادی که برای بیماری جدیدش خطرناک است دست و پنجه نرم می‌کند.
خوشبختانه داروهای کمیاب کیمیا تهیه شده و خیلی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا او از روی تخت بیمارستان بلند شود. با این وجود حتی اگر این ویروس به‌طور کامل از بدن کیمیا خارج شود اما باز هم در ادامه حضور او در تکواندو ابهام وجود دارد.
ضیایی پزشک سابق علیزاده که ‌سال گذشته پرونده او را به‌طور کامل در اختیار داشته درباره وضع او می‌گوید: «من ‌سال گذشته پرونده مصدومیت کیمیا علیزاده را بررسی کردم. درست پیش از اعزام او به مسابقات المپیک شرایط کیمیا اصلاً خوب نبود. در آن زمان تأکید کردم این دختر نباید در جریان رقابت‌های سنگین قرار بگیرد. حتی گفتم او برای مدت زمان کوتاهی هم که شده باید ورزش قهرمانی را کنار بگذارد و به فکر سلامتی‌اش باشد چون همه چیز برای یک انسان ورزش قهرمانی نیست و او باید به فکر آینده خود باشد.
متاسفانه در فدراسیون تکواندو هیچ‌کس به این موضوع توجه نکرد و این دختر به المپیک رفت و مدال برنز گرفت. همه افتخار می‌کردند که مدالی برای بانوان به دست آمده و تاریخ‌ سازی شده اما با کدام منطق و با کدام مجوز کیمیا علیزاده به المپیک رفت تا با سلامتی او بازی شود؟ گفته بودم هر دو مچ پای او مشکل دارد و حالا دیدید که این مصدومیت‌ها به همه عضلات او فشار آورده و مشکلات جدیدی برایش ایجاد شده است. علیزاده برای حفظ سلامتی‌اش باید تکواندو را کنار بگذارد وگرنه بیش از این در معرض خطر قرار می‌گیرد».

فدراسیون تکواندو: با مجوز پزشک کیمیا را بردیم
فدراسیون تکواندو این روزها بیشتر از هر وقت دیگری تحت فشار است. نتایج ضعیف تیم‌ملی در مسابقات جهانی و حضور کیمیا علیزاده با وجود مصدومیت در این رقابت‌ها باعث شده انتقادات زیادی از فدراسیون تکواندو شود.
زهرا سروی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون درباره ادعای پزشک سابق کیمیا مبنی بر ممنوعیت ورزش حرفه‌ای برای او، به «شهروند» می‌گوید: «معیار ما برای بررسی وضع کیمیا، پزشکی است که او را جراحی کرده نه افراد دیگری که این روزها خود را به نام پزشک کیمیا معرفی می‌کنند تا مشهور شوند. کیمیا تحت نظر این پزشک نبوده و تمام مدارک پزشکی و درمانی او در فدراسیون موجود است.
ما امسال با اجازه کتبی دکتر، کیمیا را به مسابقات جهانی بردیم. حتی به ما گفتند برای مسابقات کشورهای اسلامی هم می‌توانید کیمیا را ببرید اما ما تصمیم گرفتیم به او فرصت بیشتری دهیم تا برای مسابقات جهانی آماده شود. متاسفانه برخوردهایی که با فدراسیون تکواندو می‌شود ناجوانمردانه است و نباید اینطور با فدراسیونی که زمینه کسب نخستین مدال در المپیک را برای بانوان فراهم کرده حمله شود.
ما در اعزام‌ها به تورنمنت مراکش و مسابقات کشورهای اسلامی کیمیا را به همراه بردیم تا هم از فضای مسابقات دور نشود و هم حریفانش را آنالیز کند. اگر پزشکان به او اجازه نمی‌دادند که قطعاً همراه تیم به رقابت‌های جهانی هم اعزام نمی‌شد چون سلامت او بیشتر از هر چیز دیگری برای ما مهم است.»
سروی درباره دوری همیشگی علیزاده از تکواندو می‌گوید: «طبق گفته پزشک کیمیا شرایط او رو به بهبود است. بعد از برطرف شدن این ویروس عفونی او استراحت می‌کند و هر وقت که شرایط روحی و جسمی خوبی داشت برای انجام عمل‌های جراحی خود اقدام می‌کند. کیمیا هر وقت بخواهد به تکواندو برمی‌گردد و ما فشاری روی او نمی‌آوریم و اجباری در کار نیست.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید