دام روانپزشک قلابی برای خانواده اعدامی‌ها

دام روانپزشک قلابی برای خانواده اعدامی‌ها

کارمند آژانس هواپیمایی در نقش یک دکتر روانپزشک توانست از خانواده‌های متهمان اعدامی کلاهبرداری کند.

کد خبر : ۴۰۱۸۱
بازدید : ۱۹۰۸
دام روانپزشک قلابی برای خانواده اعدامی‌ها
این زن به بهانه این‌که می‌تواند رضایت اولیای دم را بگیرد از خانواده متهمان پول‌های میلیونی می‌گرفت.

به گزارش شهروند، کارمند آژانس هواپیمایی در نقش یک دکتر روانپزشک توانست از خانواده‌های متهمان اعدامی کلاهبرداری کند. این زن به بهانه این‌که می‌تواند رضایت اولیای دم را بگیرد از خانواده متهمان پول‌های میلیونی می‌گرفت. این پرونده کلاهبرداری زمانی فاش شد که یکی از طعمه‌های زن میانسال وقتی برای رسیدگی به پرونده برادر محکوم به اعدامش به دادسرا رفته بود، وی را در حال فریب‌دادن طعمه دیگری دید و با کمک سرپرست دادسرای امورجنایی تهران پزشک قلابی دستگیر شد.
چندی پیش دختر جوانی به خاطر جنایتی که برادرش در ‌سال ٩٢ انجام داده بود، همراه خانواده‌اش در دادگاه کیفری استان تهران و دادسرای امور جنایی به دنبال گرفتن رضایت از خانواده اولیای دم بود. گویا‌ سال ٩٢ برادر این دختر به نام علی در پارک اقاقیا پس از بازی والیبال با پسری همسن و‌سال خود به نام رامین بر سر یک مسأله کوچک با هم درگیر می‌شوند که در این درگیری علی با ضربات چاقو رامین را از پا در می‌آورد.
دختر جوان که پس از ٣‌سال موفق شده بود به کمک تیم صلح و سازش دادسرای جنایی از خانواده رامین مرادقلی رضایت به شرط پرداخت دیه بگيرد، حالا دیگر به دنبال تهیه پول میلیونی بود. پیگیری‌های دختر جوان ادامه داشت تا این‌که یک روز در دادسرای امور جنایی با زن ٥٠ساله‌ای روبه‌رو شد که خود را دکتر روانپزشک معرفی کرد و مدعی شد که می‌تواند با صحبت با خانواده مقتول رضایت آنها را جلب کند.
دکتر روانپزشک به خواهر علی گفت با توجه به تجربیات قبلی‌اش که در پرونده‌های رضایتی داشته می‌تواند خانواده رامین را به بخشش راضی کند و حاضر است برای بازگشت به زندگی علی، زمینی را که در شمال دارد، به فروش برساند.
این زن با چرب‌زبانی‌هایش موفق شد اعتماد دختر جوان را جلب کند و این در حالی بود که وی نقشه تبهکارانه‌ای در ذهن داشت و همان ابتدا گفت که برای انجام کار باید ٥‌میلیون تومان دریافت کند. دختر جوان فریب حرف‌های دکتر روانپزشک را خورد و با هر سختی که بود ٥‌میلیون تومان را برای این زن آماده کرد. پس از پرداخت در انتظار کمک وی بود اما دیگر خبری از این دکتر روانپزشک نشد.

خواهر اعدامی همه فکر و ذهنش تهیه پول درخواستی خانواده مقتول بود و وقتی دید خبری از کمک دکتر روانپزشک نیست، یک کانال تلگرامی درست کرد و با نوشتن داستان زندگی برادرش که در یک قدمی چوبه دار بود، موفق شد در مدت زمان یک هفته ١٥٥‌میلیون تومان پولی که کم داشت را به کمک مردم و خیرین تهیه کند. دختر جوان پس از تهیه پول از طریق کانال تلگرامی از همه کسانی که به برادرش زندگی بخشیده بودند، تشکر کرد و چون دیگر به پولی نیاز نداشت، کانال تلگرامی را بست.

دستگیری دکتر قلابی
روز ١٤تیر ماه امسال بود که دختر جوان برای پیگیری کارهای برادرش پای در دادسرای امور جنایی تهران گذاشت و با صحنه عجیبی روبه‌رو شد. دکتر روانپزشک در کنار مرد میانسالی روی صندلی‌های راهرو دادسرای امور جنایی تهران نشسته بود و از حرف‌هایی که بین آنها رد وبدل می‌شد، مشخص بود که پسر این مرد به اعدام محکوم است.
همین کافی بود تا دختر جوان متوجه فریبکاری و کلاهبرداری‌های سریالی این زن شود. خواهر علی خیلی زود خود را به دفتر سرپرست دادسرای امور جنایی تهران رساند و زمانی که درباره فریبکاری این زن در دادسرای حرف زد، قاضی محمد شهریاری دستور دستگیری دکتر روانپزشک را صادر کرد.
زن ٥٠ساله در این مرحله وقتی در دادسرای متوجه شد که تحت تعقیب است، خیلی زود از دادسرا خارج شد اما در آخرین مرحله زمانی که قصد داشت سوار بر خودرو پژو ٢٠٦خود پا به فرار بگذارد، از سوی ماموران دستگیر شد.

زن فریبکار پس از دستگیری زمانی که پیش روی قاضی محمد شهریاری قرار گرفت، در همان ابتدا به نقشه‌های فریبکارانه‌اش اعتراف کرد و گفت: «دکتر روانپزشک نیستم و کارمند یک آژانس هوایی هستم که برای رسیدن به پول زیاد این نقشه را طراحی کردم.
برای اجرای نقشه‌ام با پرسه‌زنی در اطراف زندان و دادگاه‌ها خانواده‌ای که متهم به قصاص داشتند را شناسایی می‌کردم. برای این‌که بتوانم اعتماد آنها را جلب کنم ابتدا خودم را دکتر روانپزشک معرفی می‌کردم و سپس می‌گفتم که می‌توانم رضایت اولیای دم را برای بخشش متهمان اعدامی‌شان جلب کنم.
برای این‌که کسی به من شک نکند در همان گام نخست ادعا می‌کردم که زمینی در شمال دارم که حاضرم برای گرفتن رضایت آن را بفروشم تا به آنها کمک کنم و پس از این‌که خانواده‌ها به من اعتماد می‌کردند درخواست پول می‌کردم.
پول‌های درخواستی با توجه به وضع مالی خانواده‌ها بود که از ٥‌میلیون تومان شروع می‌شد و چون خانواده‌ها برای رسیدن به رضایت و بخشش پسرشان حاضر بودند هر کاری را انجام دهند، پیشنهادم را قبول می‌کردند.
حتی بعضی از آنها مشتریان دیگری را به من معرفی می‌کردند در حالی ‌که من هیچ کاری انجام نمی‌دادم و از نیاز کمک آنها سوءاستفاده می‌کردم و پول به جیب می‌زدم.»
بنا به این گزارش، دکتر فریبکار برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی شهریاری در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار دارد. قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره این پرونده به «شهروند» گفت: «در این چند روز ٥ شاکی زن جوان شناسایی شده‌اند و این در حالی است که احتمال می‌رود پرونده‌های دیگری وجود داشته باشد که از افرادی که به این شیوه هدف کلاهبرداری‌های این زن فریبکار قرار گرفته‌اند، درخواست می‌شود برای اعلام شکایت به دادسرای ناحیه ٢٧تهران مراجعه کنند.
این زن تنها متهمی نیست که به این شیوه کلاهبرداری کرده‌اند و در گذشته نیز پرونده‌های مشابه دیگری وجود داشته است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید