حکایت‌های دربی پرماجرا

حکایت‌های دربی پرماجرا

برگزاری دربی دوستانه پیش از شروع فصل جدید مسابقات باشگاهی در ایران، رویای دشواری بود که اسپانسر مشترک پرسپولیس و استقلال خیلی برای تحقق آن تلاش کرد.

کد خبر : ۴۰۱۸۳
بازدید : ۱۱۴۶
حکایت‌های دربی پرماجرا
هواداران باشگاه پرسپولیس هم به دو گروه موافق و مخالف برگزاری دربی دوستانه تقسیم شده‌اند؛ عده‌ای می‌گویند حتما باید بازی با نفت برگزار شود تا یک جام رسمی به کلکسیون افتخارات سرخپوشان اضافه شود.
به گزارش دنیای اقتصاد، برگزاری دربی دوستانه پیش از شروع فصل جدید مسابقات باشگاهی در ایران، رویای دشواری بود که اسپانسر مشترک پرسپولیس و استقلال خیلی برای تحقق آن تلاش کرد.
با این وجود هنوز معلوم نیست که این رویا محقق می‌شود یا نه؟ قرار بود این مسابقه روز 25تیر در ورزشگاه اختصاصی آرمینیا بیله‌فیلد آلمان برگزار شود، اما مشکلاتی در مسیر تامین امنیت آن پیش آمد و گفته شد پلیس فدرال آلمان مخالف برگزاری این دیدار است. بعد از این اتفاق بود که خبر لغو بازی منتشر شد، اما اسپانسر دست از تلاش‌هایش برای برگزاری مسابقه مورد نظر بر نداشت.

در نهایت بعد از جلسه مشترکی که بین مدیران عامل پرسپولیس و استقلال با نماینده اسپانسر برگزار شد، دو طرف توافق کردند دربی دوستانه در تاریخ 31تیر برگزار شود. این مساله با مانعی بزرگ همراه بود؛ اینکه پرسپولیسی‌ها باید روز سی‌ام تیر در مسابقه سوپرجام شرکت کنند.
در همین شرایط نامه‌ای از طرف رئیس فدراسیون فوتبال آلمان به دست مهدی تاج رسیده که در آن با برگزاری بازی در تاریخ اولیه یعنی 25تیر موافقت شده و البته ذکر شده که این مسابقه فاقد پخش تلویزیونی خواهد بود!
به این ترتیب با توجه به اینکه بخش زیادی از درآمدهای این دیدار وابسته به پخش تلویزیونی است و نیز اینکه تا 25تیر فرصتی باقی نیست، کماکان هر دو باشگاه روی انجام دیدار در آخرین روز تیرماه تاکید دارند.

در حال حاضر سازمان لیگ با اعمال هرگونه جابه‌جایی در تاریخ برگزاری سوپرجام مخالفت می‌کند. از سوی دیگر باشگاه نفت تهران هم که پای دیگر این بازی است، مخالفتش را با لغو یا تغییر تاریخ سوپرجام اعلام کرده است.
در این میان هواداران باشگاه پرسپولیس هم به دو گروه موافق و مخالف برگزاری دربی دوستانه تقسیم شده‌اند؛ عده‌ای می‌گویند حتما باید بازی با نفت برگزار شود تا یک جام رسمی به کلکسیون افتخارات سرخپوشان اضافه شود.
این گروه به علاوه عقیده دارند برگزاری بازی حیثیتی با استقلال در شرایطی که تیم زیر فشار بدنسازی قرار دارد، به صلاح نیست. از سوی دیگر اما عده‌ای دیگر اصرار دارند که با توجه به شرایط دشوار اقتصادی که بر فوتبال ایران حاکم است و نیز با توجه به اینکه بسیاری از راه‌های درآمدزایی در فوتبال ایران باز نیست، برگزاری دربی دوستانه می‌تواند پول خوبی برای سرخابی‌ها به ارمغان بیاورد و پیش از آغاز فصل جدید مسابقات، دست آنها را کمی باز کند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید