تب پورشه در جاده تکنولوژی

تب پورشه در جاده تکنولوژی

به جای محصولات گران قیمت و دیزاین شده توسط غول های بزرگ خودروسازی چه وسایل به دردبخوری می توان خرید؟

کد خبر : ۴۰۳۶۷
بازدید : ۲۶۹۷
خودروهای تولیدشده توسط شرکت های اروپایی همیشه به عنوان یکی از لوکس ترین مدل های موجود در بازار ایران شناخته شده و بازار خاص خود را داشتند. به خصوص آنهایی که به صورت محدودتری در بازار ایران به چشم می خوردند. از آئودی و مازراتی گرفته تا پورشه.

به گزارش روزنامه هفت صبح، به جای محصولات گران قیمت و دیزاین شده توسط غول های بزرگ خودروسازی چه وسایل به دردبخوری می توان خرید؟

خودروهای تولیدشده توسط شرکت های اروپایی همیشه به عنوان یکی از لوکس ترین مدل های موجود در بازار ایران شناخته شده و بازار خاص خود را داشتند. به خصوص آنهایی که به صورت محدودتری در بازار ایران به چشم می خوردند. از آئودی و مازراتی گرفته تا پورشه.

شرکت پورشه که در اوایل با استقبال خوبی از جانب ایرانی ها رو به رو شده بود در چند سال اخیر بازار خود را از دست داده و در رقابت با شرکت های کره ای و دیگر اروپایی ها سود کمتری به جیب زده است. همزمان با افت بازار این خودرو در ایران، شاهد تب جدیدی هستیم که در بازار محصولات تکنولوژی رخ داده است. معروف ترین سری این وسایل، گجت هایی با اسم و عنوان پورشه دیزاین هستند که در یک سال گذشته دوباره با تنوع بالایی سر و کله شان در فروشگاه ها پیدا شده است.

در کنار وسایل طراحی شده توسط پورشه اسم یکی، دو شرکت تولیدکننده خودرو نیز در میان است که محصولات شان در بازار ایران به چشم می خورد؛ اسم هایی مثلا لامبورگینی، فراری و غیره. البته آنها بسیار تک محصولی عمل کردند و خیلی به این روند ادامه ندادند. اکنون اگر به بازار ایران دقت کنید می توانید حضور پررنگ دو برند پورشه و فراری را ببینید. به خاطر همین به سراغ این دو برند رفته ایم تا ببینیم چه محصولاتی عرضه کرده اند و قیمت شان چقدر با هم رده های خود تفاوت دارد.

پورش دیزاین
شرکت پورشه از اوایل سال 1950 شروع به طراحی انواع و اقسام لوازم جانبی برای ماشین های خود کرد. بعد از مدتی که میزان تولید این محصولات رو به افزایش رفت شرکت پورشه تصمیم گرفت برای هرچه بهتر شدن این بخش از تولیدات خود، شرکت جدیدی تاسیس کند.

شرکتی که در سال 1972 توسط فردیناند آلکساندر پورشه راه اندازی شد و اکنون دفتر مرکزی این شرکت در شهر لودویگزوبورگ، آلمان قرار دارد. این شرکت در دهه 2000 به تولید محصولات جانبی فقط برای پورشه اکتفا نکرد و به نوعی خط تولید خاص خود را راه انداخت. خط تولیدی که خود را متخصص عرضه محصولات لوکس و باکیفیت می دانست و در تولید هر چیزی دست داشت. محصولاتی مثل پوشاک، کفش، ساعت، عینک، چمدان، کیف پول، سیگار برگ، عطر، جواهر، فندک، پیپ، قطب نما، چاقوی جیبی و انواع کالاهای لوکس.

از سال 2011 این شرکت به وسایل دیجیتال و به خصوص تولید موبایل رو آورد. اولین همکاری این شرکت با بلک بری بود و بعدها با دیگر شرکت های معروف نیز در این زمینه محصولی عرضه کرد. معمولا وسایلی که تحت این برند تولید می شوند قیمتی دو برابر نمونه معمول خود داشته و البته با تعداد محدود عرضه می شوند.

گوشی موبایل بلک بری

مدل Porsche Design P9983
دیدن اسم بلک بری در کنار پورشه از سال 2011 تبدیل به امری طبیعی شده است. این برند معمولا برای فروش گوشی های خود زیاد دست به دامان برندهای لوکس ساز می شود تا مشتریان خاص خود را برای خرید گوشی راضی کند. دلیل اصلی این کار ضعیف بودن گوشی های بلک بری در مقایسه با قیمتشان است. حتی پرچمدار این شرکت که به تازگی با سیستم عامل اندروید وارد بازار شده است نیز با قیمت دو میلیونی اندازه یک میان رده یک میلیون و 300 هزار تومانی قدرت دارد.

تب پورشه در جاده تکنولوژی

این گوشی نیز تقریبا همان رویه را و حتی بدتر از آن پیروی می کند. بلک بری پورشه دیزاین P9983 به همراه نمایشگری 3.1 اینچی عرضه شده که می تواند تراکم 328 پیکسل بر اینچ را به تصویر بکشد. این نمایشگر لمسی رزولوشن 720×720 پیکسل دارد و از نوع OLED است.

استفاده از تراشه میان رده اسنپدراگون S4 پرو به همراه دو گیگابایت رم تضمین می کند که سیستم عامل اختصاصی بلک بری که امنیت و رابط کاربری فوق العاده ای دارد روی P9983 به راحتی و روانی اجرا شود. همچنین برای این گوشی 64 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است که می توانید آن را تا 128 گیگابایت افزایش دهید. این مشخصات ضعیف به همین جا ختم نشده و برای P9983 باتری 2100 میلی آمپر ساعتی از جنس لیتیوم- یون و قابل تعویض در نظر گرفته شده است.

با پول آن چه گوشی دیگری می توان خرید؟
قیمت این گوشی در بازار ایران اکنون حدود دو میلیون و 600 هزار تومان است. اگر بخواهیم معادل این قیمت برای یک پرچمدار پول خرج کنیم، می توانیم به سراغ پرچمدار تازه عرضه شده ال جی یعنی G6 رفته و حتی 100 هزار تومان نیز در جیبمان بگذاریم.

گوشی هوآوی مدل

Mate 9 Porsche Design
شاید بتوان گفت این گوشی تنها مدل طراحی شده توسط این شرکت است که در کنار یدک کشیدن طراحی پورشه، از سخت افزار قدرتمندی نیز بهره می برد. گوشی Mate 9 در دو مدل عرضه شد که یکی پرچمداری برای طرفداران هوآوی حساب می شود و دیگری یک گوشی خاص برای لوکس پسندها. این گوشی یک صفحه نمایش AMOLED دارد که از دو سمت خمیده است.

تب پورشه در جاده تکنولوژی

قسمت پشت گوشی هم در تقارن با مقابل آن، خمیده ساخته شده است؛ طوری که لبه اطراف گوشی فقط سه میلی متر است؛ ضخامتی که هوآوی آن را «ضخامت ظاهری» نامیده است. اندازه صفحه نمایش نسخه Porsche Design همان 5.5 اینچ است، اما هوآوی روی این مدل جدید خاص یک صفحه نمایش OLED با وضوح تصویر Quad HDقرار داده است.

پردازنده اصلی گوشی همان Kirin 960 است که در قدرت حتی اسپندراگون 821 را پشت سر گذاشته است. با این حال، هوآوی مقدار رم گوشی و حافظه فلش مدل Porsche Design را افزایش داده است. این مدل از Mate 9 مقدار شش گیگابایت حافظه اصلی، و 256 گیگابایت حافظه فلش دارد. دوربین این گوشی همان دوربین دوتایی لایکا مدل معمولی است. اما حسگر اثر انگشت از پشت گوشی حذف شده و به دکمه Home جلوی آن آمده است.

با پول آن چه گوشی دیگری می توان خرید؟
این گوشی به صورت رسمی وارد بازار ایران نشده است. ولی اگر وقت بگذارید و در بازار بگردید حتما در فروشگاه های فروش موبایل لوکس به آن برخورد خواهیدکرد. قیمت آن اکنون حدود شش میلیون تومان است. گران ترین گوشی بازار اکنون آیفون 7 پلاس با ظرفیت 256 گیگابایت است که حدود چهار میلیون و 200 هزار تومان عرضه می شود. با بقیه پولتان می توانید یک Mate9 معمولی بگیرید!

هارددیسک اکسترنال

مدل Porsche Design P9220
سری حافظه های اکسترنال طراحی شده توسط شرکت پورشه که در حافظه های مختلف عرضه شده اند، دوباره همان داستان پول زیاد و امکانات کم را تداعی می کنند. این مدل البته برای مخاطبانی ساخته شده اند که کاملا با این فلسفه آشنایی دارند.

تب پورشه در جاده تکنولوژی

یعنی دوستداران برند اپل. این مدل تنها یک ترابایت حافظه دارد. بدنه یکپارچه آلومینیومی این محصول، علاوه بر اینکه کیفیت ساخت و استحکام بالایی دارد به گونه ای طراحی شده است که با محصولات سری Mac شرکت اپل سازگاری دارد.
این سازگاری تنها به ظاهر این محصول محدود نشده و استفاده از درگاه USB 3.0 و همچنین پشتیبانی از نرم افزار انحصاری شرکت اپل برای تهیه نسخه پشتیبان یعنی ماشین زمان (Time Machine) از دیگر مشخصه های این محصول است. به گفته سازندگان شرکت پورشه این محصول در برابر ضربه، شوک، لغزش، خش و گرد و غبار مقاوم است.

با پول آن چه هارد دیگری می توان خرید؟
با پول این هارددیسک که اکنون حدود 450 هزار تومان است می توانید مدل های دو ترابایتی شرکت سیلیکون پاور را بخرید. مدل هایی که مشخصاتی کاملا مشابه و بعضا بیشتر از این مدل دارند و البته از اعتبار و سابقه خوبی در این زمینه برخوردارند.

فراری استایل
فراری یکی دیگر از شرکت هایی است که به غیر از ماشین، محصولات مختلف آن به راحتی در فروشگاه ها پیدا می شود. این شرکت که نزدیک یک قرن سابقه در تولید خودرو دارد در دهه 80-70 میلادی بحث تولید لوازم جانبی را جدی گرفته به خصوص در زمینه مد و فشن حضور جدی خود را آغاز کرد.
این شرکت در دهه دو هزار به بازار گجت های هوشمند از طریق تولید محافظ گوشی برای آیفون ها با طراحی های خاص نزدیک شد. بعد از سال 20109 در اقدامی جسورانه تر فراری به تولید گجت های مختلفی مثل ساعت هوشمند، پاوربانک و حتی اخیرا لپ تاپ نیز روی آورده است.

پاور بانک Ferrari 5000mAh
فراری به غیر از تولید یک گوشی مشترک با شرکت Verto که حدود 30 میلیون تومان قیمت داشت، سراغ تولید گجت دیگری نرفته بود تا اینکه حوزه پاوربانک ها نظرش را جلب کرد و به سراغ آن آمد. در این حوزه فراری توانست برای مدتی خوب عمل کند و با طراحی های خاص خود نظر بسیاری را جلب کند. یکی از تولیدات این شرکت که در ایران نیز عرضه شد مدل Emergency Batter با ظرفیت پنج هزارتایی بود.

تب پورشه در جاده تکنولوژی

این پاوربانک با انواع گوشی ها و تبلت ها سازگار است و از دو پورت خروجی USB با جریان خروجی 2.1 آمپر بهره می برد. باتری این محصول از جنس Li-polymer بوده و از دوام خوبی برخوردار است. مهم ترین نکته در مورد این پاوربانک طراحی باریک و زیبای آن است که در نگاه اول شما را مجاب به خرید آن می کند.

با پول آن چه پاوربانک دیگری می توان خرید؟
با قیمت حدود 140 هزار تومانی این پاوربانک شما می توانید یک مدل ضدضربه و آب با ظرفیت حداقل 10 هزار میلی آمپر تهیه کنید. اگر به سراغ شرکت Romoss بروید شاید ظرفیت های بالاتری نیز گیرتان بیاید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید