تصاویر/ وحشی‌گری‌های ارتش میانمار

تصاویر/ وحشی‌گری‌های ارتش میانمار

پس از آنکه مسلمانان روهینگیا رسانه‌های جهان را از سوءاستفاده‌های نظامی میانمار آگاه کردند، سفر سازمان ملل متحد به این منطقه لغو شد.

کد خبر : ۴۰۴۳۷
بازدید : ۱۲۰۳۰

فرادید | پس از آنکه مسلمانان روهینگیا رسانه‌های جهان را از سوءاستفاده‌های نظامی میانمار آگاه کردند، سفر سازمان ملل متحد به این منطقه لغو شد.

به گزارش فرادید؛ خبرنگاران در روستای "کیار گوانگ تاونگ" اصرار داشتند بدون حضور نیروهای امنیتی با روستاییان صحبت کنند. اتهامات سوءاستفاده‌های نظامیان بلافاصله به گوش خبرنگاران رسید.

روزنامه‌نگاران خارجی با ورود به روستای "روهینگیا" در میانمار خبرهای ناگواری از بازداشت خودسرانه مردها، پسرها و برخی موارد قتل و کشتار از سوی نیروهای امنیتی شنیدند. از آن زمان، میانمار حاضر نشد برای سه کارشناس سازمان ملل متحد که برای بررسی این اتهامات منصوب‌شده بودند، ویزا صادر کند. مقامات میانمار گفتند این کار تنها مشکلات را تشدید می‌کند.

وحشی‌گری‌های ارتش میانمار

ده‌ها خبرنگار با حفاظت نیروهای "گارد پلیس مرزی" در منطقه گشتند. به آن‌ها هشدار داده شد در حین بازدید از روستا از نیروهای امنیتی دور نشوند.

وحشی‌گری‌های ارتش میانمار


وحشی‌گری‌های ارتش میانمار

افسر پلیس مرزی در حال عکس‌برداری از بقایای یک‌خانه سوخته شده در روستای "Tin May"

وحشی‌گری‌های ارتش میانمار


به خبرنگاران قولِ دسترسی آزاد به سه روستای روهینگیا داده‌شده بود که گفته می‌شد بدترین جرائم نیروهای امنیتی در آن‌ها رخ‌داده است. اما تنها به یکی از روستاها برده شدند. در عوض خبرنگاران را به "Buthidaung" بردند تا از مقر فعالیت‌های نظامی بازدید کنند، البته با محدودیت زمانی و دسترسی محدود.

وحشی‌گری‌های ارتش میانمار

در روستای "کیار گوانگ تاونگ" خبرنگاران اصرار کردند بدون حضور نیروهای امنیتی با اهالی روستا گفتگو کنند که تقریباً بلافاصله مسئله سوءاستفاده نیروهای نظامی مطرح شد. آموزگار مدرسه گفت حداقل 32 نفر دستگیر و 10 نفر کشته‌شده‌اند. او گفت که در عملیات پاک‌سازی، تقریباً نیمی از 6 هزار ساکن روستا از خانه‌های خود گریختند.

سیزده پسر زیر 18 سال به اتهام روابط مشکوک با یک گروه شبه‌نظامی بازداشت شدند. "ساربدا" سی‌ساله له خبرنگاران گفت پسر چهارده‌ساله‌اش را در هنگام کار در مزرعه دستگیر کردند: " پسرم تروریست نیست."

وحشی‌گری‌های ارتش میانمار

ساربدا

"لاموتی" 23 ساله به توده‌ای خاکستر اشاره کرد و گفت بقایای جسد پدرش را آنجا پیداکرده است. توضیح داد که چگونه او را محاصره کردند و در خانه‌ای سوزاندند. مادرش نیز به دلیل شکایت از مقامات دستگیر و به شش ماه زندان محکوم شد.

به گفته سازمان ملل، روهینگیا یکی از مناطقی است که مورد بیشترین آزاد و اذیت قرارگرفته. نه بنگلادش و نه میانمار آن‌ها را به‌عنوان شهروندان خود به رسمیت نمی‌شناسند. در میانمار، حتی بردن نام روهینگیا نیز غیرقانونی است. مقامات آن‌ها را "بنگالی" خطاب می‌کنند و اصرار دارند این افراد مهاجران غیرقانونی از بنگلادش هستند. اما در حقیقت اکثر آن‌ها نسل‌ها است که در این کشور زندگی می‌کنند.

در ماه نوامبر 2016 و پس از حمله‌ای به پاسگاه پلیس که سبب مرگ 9 افسر شد، ارتش میانمار دست به عملیات ضد شورش زد. مدافعین حقوق بشر در سازمان ملل و دیگر سازمان‌های مستقل سربازان و پلیس را به قتل و تجاوز غیرنظامیان و سوزاندن بیش از 1000 خانه در حین عملیات متهم کردند. به گزارش سازمان ملل، شاهدان عینی خبر از "کشتن نوزادان، کودکان نوپا، زنان و سالخوردگان"، تیراندازی به افراد در حال فرار، سوزاندن کل روستا، تجاوز و خشونت جنسی و تخریب عمدی دادند.

وحشی‌گری‌های ارتش میانمار

اموال شخصی در بقایای خانه سوخته

وحشی‌گری‌های ارتش میانمار

بقایای خانه‌های سوخته شده در روستای "Warpait"


وحشی‌گری‌های ارتش میانمار

ساکنان "مونگداو" در حال فرار

بااینکه دولت در ماه فوریه به عملیات ضد شورش پایان داد، اما اخیراً باری دیگر تنش‌ها بالا گرفت. تعدادی از مردان محلی توسط باندهای ناشناخته ربوده شدند که به گفته رسانه‌های دولتی لباس سیاه و ماسک داشتند. مقامات می‌گویند تروریست‌ها رهبران اقلیت مسلمان را هدف قرار می‌دهند. آن‌ها شبه‌نظامیان روهینگیا را مقصر می‌دانند.

در اوایل ماه جاری افرادی ناشناس وارد خانه "آتتی سووان" حمله کردند و در رختخواب او را کشتند. او 44 ساله و صاحب 6 فرزند بود و به‌عنوان مترجم مقامات محلی کار می‌کرد. دولت "ارتش آزادی‌بخش آرکنان روهینگیا" (ARSA) را مسئول این قتل می‌داند.

وحشی‌گری‌های ارتش میانمار

مادر آتتی سوان


وحشی‌گری‌های ارتش میانمار

بستگان آتتی سوان


منبع: IBT

ترجمه: وب‌سایت فرادید


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید