۱۰ نکته مهم در خرید خودرو که باید بدانید!

۱۰ نکته مهم در خرید خودرو که باید بدانید!

داستان از این‌جا شروع می‌شود که میخواهیم بگوییم که بهتر است قبل از اینکه چرخیدن در نمایندگی‌های مختلف را برای خرید ماشین مورد علاقه خود شروع کنید، بدانید چه می خواهید و به چه ماشینی نیاز دارید.

کد خبر : ۴۰۴۵۷
بازدید : ۱۸۲۷
۱۰ نکته مهم در خرید خودرو که باید بدانید!
مهمترین نکته در هنگام خرید اتومبیل جدید این است که قبل از آغاز خرید بدانید چه می‌خواهید و در نظر دارید که برای خرید خودرو جدید چقدر هزینه کنید.

به گزارش صبحانه،داستان از این‌جا شروع می‌شود که میخواهیم بگوییم که بهتر است قبل از اینکه چرخیدن در نمایندگی‌های مختلف را برای خرید ماشین مورد علاقه خود شروع کنید، بدانید چه می خواهید و به چه ماشینی نیاز دارید.
زیرا بسیاری از خریداران از این شاخه به آن شاخه می‌پرند و بین انتخاب طیف گسترده‌ای از ماشین‌های اسپرت، وانت، وسایل نقلیه مینیاتوری، اتومبیل‌های سواری وکامیون‌های سبک سردرگم می‌شوند.

از آنجا که بسیاری از برندها، امکانات و تخفیف‌های قابل توجهی برای مصرف‌کنندگان درنظر می‌گیرند، فروشندگان باید برای فروش خودرو به رقابت تنگاتنگی بپردازند. لذا با توجه به گزارش NADA که میانگین هزینه وسایل نقلیه جدید در سال 2004 را چیزی حدود 28،050 دلار عنوان می‌کند، قیمت گذاری همچنان بعنوان یک مسئله کلیدی در میان خریداران باقیمانده است.

1. ارزیابی اینکه اساسا چه می‌خواهید
مهمترین نکته در هنگام خرید اتومبیل جدید این است که قبل از آغاز خرید بدانید چه می‌خواهید و در نظر دارید که برای خرید خودرو جدید چقدر هزینه کنید. اگر مانند بسیاری از خریداران، قصد دارید که برای خرید وسیله نقلیه وام بگیرید، میزان بازپرداخت وام خود را قبل از خرید محاسبه کنید.
ضمنا به‌یاد داشته باشید که کل وام، پرداخت اولیه، مبادله و تخفیف کارخانه‌ای، باید هزینه ماشین و همچنین هزینه و مالیات فروش را پوشش دهد, ازسوی دیگر, خرید یک وسیله نقلیه دست دوم نیز همیشه خطرناک است و بیشتر آنها شامل هیچ ضمانتی نیستند اما باید توجه داشته باشید که خرید یک ماشین جدید یک تعهد مالی سنگین برای بسیاری از مصرف‌کنندگان است و لذا تعدادی از مشتریان نمی‌توانند ان را متقبل شوند.

2. اطلاع از تمام حقایق
قبل از بازدید از نمایندگی‌ها، تمام اطلاعات لازم در مورد وسایل‌نقلیه موجود در محدوده قیمت مدنظرتان را جمع اوری کنید و بروشورهای خودروسازان و سایت‌های اینترنتی را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر مشخصات مربوطه مانند رنگ بیرونی و ویژگی‌های داخلی مشاهده کنید.
البته بازدید از یک نمایشگاه ماشین هم ایده خوبی است؛ چراکه این‌گونه نمایشگاه‌ها فرصت خوبی را برای مقایسه بسیاری از مدل‌ها فراهم می‌کنند. به ذهن بسپارید که در هنگام انتخاب هرنوع وسیله نقلیه، مدل و آپشن‌هایی را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای شما باشد نه خواسته‌هایتان.

3. یک خریدار باهوش و اگاه باشید
خریداران اگاه درهنگام مذاکره بر سر قیمت، اگاهانه پیش می‌روند و برای بدست آوردن بهترین معامله، از قبل برنامه‌ریزی کرده و وقت می‌گذارند لذا به موارد زیر توجه کنید:

- بدانید چه می‌خواهید و انعطاف‌پذیر باشید و لیست خود را به دو یا سه مدل که با نیازهای شما هماهنگ هستند محدود کنید.

- یک لیست از قیمت‌های تخفیفی و آپشن های مد نظر خود را برای مدل مورد نظر تهیه کنید.

- در مورد قیمت های خرید و فروش وسیله نقلیه فعلی‌تان از طریق راهنمایی‌های منتشر شده و یا مشاوره با موسسات محلی تحقیق کنید.

- از مدیر هر نمایندگی بپرسید که فروشنده چه مبلغی را برای خودرو شما در فروش مستقیم پرداخت می کند و پیشنهادات را به صورت کتبی ثبت کنید.

4. بدنبال تخفیف‌ها و محرک‌ها باشید
  • تخفیف ها و عوامل برانگیزنده باعث صرفه جویی قانونی در هزینه‌ها می‌شوند و احتمالا برای بسیاری از مدل ها در یک دوره زمانی مشخص در دسترس هستند و معمولا از سه طریق ارائه می‌شوندتخفیف‌های نقدی مستقیم به مشتری.
  • وام هایی با نرخ بهره کم (از جمله مالیات صفر درصد)
  • ارائه انگیزه نقدی به فروشنده برای فروش یک ماشین خاص

5. روش کار دلالان و فروشندگان را بدانید
بعضی از فروشندگان هنوز به روش های وقت‌گیر فروش سنتی متکی هستند. برخی دیگر یک رویکرد سالم‌تر و صمیمی‌تر دارند. لذا اگر یک فروشنده یا دلال خاص شما را ناراحت می‌کند، به دنبال جای دیگری باشید. هنگامی که به نمایندگی می‌روید نکات زیر را در ذهن داشته‌باشید:

- دلالان می‌توانند با فروش بیمه و چیزهای دیگر، قیمت‌ها را دوبرابر کنند و منابع درامد محبوب برای ان‌ها ضدزنگ، درزگیر رنگ، بسته‌های حفاظتی و دزدگیر، اتصالات ضد سرقت، سیستم‌های قدرتمند صوتی و خدمات گسترده است.

برای یک معامله خوب، یک فروشنده خوب بیابید. قیمت مهم است اما نباید فقط ان‌را مدنظر قرار دهید.

از دوستان و همسایگان‌تان در مورد تجاربشان با نمایندگی‌ها سوال کنید.

6. یک مذاکره کننده قوی باشید
وقتی برای مذاکره با فروشنده آماده شدید، احتمالا به اتاقی جدا از طبقه فروش منتقل می‌شوید. اگر حق انتخاب داشتید، از آنها بخواهید که در یکی از اتاق‌های نشیمن مذاکره کنید. پیشنهاد اول خود را اندکی کمتر از قیمت فاکتور وسیله ‌نقلیه ارائه دهید. به خریدار توضیح دهید که لازم است برای بازدید خودرو بیایید و شما می‌توانید معامله را در آنجا انجام دهید.

احتمالا فروشنده قیمتی را که اندکی بالاتر از قیمت خرده فروشی وسیله‌ نقلیه است پیشنهاد می‌کند. لذا قیمت اولیه خود را 500 هزار الی 1 میلیون تومان کاهش دهید. دراینجا فروشنده ممکن است برای مشورت با مدیر فروش اتاق را ترک کند. اگر قیمتی که بعد از آن پیشنهاد داد نزدیک به قیمت نهایی‌تان بود، سرسختانه بر آن پافشاری کنید. اما اگر بالاتر بود به مذاکره ادامه دهید. اگر فروشنده برای بار دوم اتاق را به منظور مشورت با مدیر فروش ترک کرد، مطمئن باشید که پیشنهاد بعدی او پایین‌ترین قیمت معاملاتی در اآن روز خواهد بود.

7. حذف نمایندگی‌ها
حذف نمایندگی‌ها یا به حداقل رساندن بررسی آنها، گاهی اوقات ناخوشایند است. اما بخشی از روند خرید خودرو می‌باشد. انتخاب‌های جایگزین عبارتند از کارگزاران خودرو و اژانس‌های خریداران و باشگاه‌های خرید و خدمات انلاین. یک کارگزار با شبکه‌ای از نمایندگی‌ها کار می‌کند تا بتواند بهترین قیمت را به خریدار ارائه کند.
همچنین او تخفیف‌های کارخانه‌ای یا سایر تبلیغات را به اطلاع خریدار می‌رساند. خدمات خرید انلاین نیز کار خود را مشابه کارگزاران را با تخفیفات زیاد انجام می‌دهند. همچنین آژانس‌های خریداران نیز معمولا هزینه‌های یکنواختی را به خریداران اعمال می‌کنند.

8. پیداکردن تخفیف‌های انلاین
فناوری، روند خرید را تغییر داده است و اکثر خریداران حداقل بخشی از فرایند خرید را در اینترنت انجام می‌دهند و به بازدید از نمایشگاههای مجازی می‌پردازند. تقریبا همه سازندگان خودرو نیز وبسایتی دارند که مملو از اطلاعات محصولشان است. بسیاری از آن‌ها اجازه می‌دهند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید و قیمت‌های خرده فروشی آن را نیز به‌دست آورید.
بطور کلی بسیاری ازسایت‌های خرید انلاین در توافق مالی با تعدادی از نمایندگی‌های خودرو هستند و هزینه‌ای را بعنوان بخشی از خدمات پرداخت می‌کنند. ولی باید گفت که برخی از افراد خودرو را به‌طور مستقیم از اینترنت بدون حضور در نمایندگی خریداری می‌کنند.
هرچند که این امر کمتر اتفاق می‌افتد و خرید اینترنتی نیز در کل راحت‌تر است اما تحقیقات نشان می‌دهد قیمتی که به شما در اینترنت پیشنهاد می‌شود، الزاما پایین‌ترین قیمت موجود نیست.

9. بررسی قرارداد
عجله برای تکمیل قرارداد ممکن است وسوسه ‌انگیز باشد. اما باعث میشود که دلال به فکر سودبردن از شما بیفتد. قبل از امضای هر چیزی، کل قرارداد را مطالعه کنید و از مضمون قراردادی که امضا می‌کنید مطمئن شوید؛ چراکه تغییر قرارداد بعد از امضای آن دشوار یا غیرممکن خواهد بو. اگر هم در مورد مضمون قرارداد شک دارید آن ‌را با خود به خانه ببرید. سوالات خود را نیز به راحتی با خود فروشنده مطرح کنید. مواردی نظیر قیمت فروش، پیش پرداخت، هزینه نهایی، هزینه کل، مالیات بر فروش و وام را نیز حتما چک کنید تا مطابق با آنچه که قبلا بر سر ان توافق کرده‌اید باشد.

10. صرفه‌جویی در مصرف سوخت را جدی بگیرید
مالیات فدرال ماشین‌های پرمصرف به خودروهایی اعمال می‌شود که به‌طور متوسط بیشتر از حد معینی سوخت را در خیابان‌ها مصرف کرده باشند. هرچند که این مالیات به کامیونت های سبک، SUV ها و وانت‌ها اعمال نمی‌شود. ولی اخیرا قانون مالیات بر درامد، مورد بحث قرار گرفته است؛ چراکه SUV های خریداری شده گران‌قیمت را از اعتبارات مالیاتی معاف می کرد. این قبیل مشوق‌ها در سال 2004 درحال منقضی شدن بودند، اما در سال 2005 مجددا تمدید شدند. برخی از دولت‌های محلی نیز آنها را برای وسایل‌نقلیه جایگزین ارائه می دهند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید