اشتباهات «ظريفِ» صداوسيما!

اشتباهات «ظريفِ» صداوسيما!

آنچه چهارشنبه از صداوسیما به‌صورت زیرنویس مشاهده شد ابتکار جدیدی بود که هنوز مشخص نشده اشتباهی سهو بود یا عمد!

کد خبر : ۴۰۵۰۱
بازدید : ۱۱۹۴
اشتباهات «ظريفِ» صداوسيما!
باز هم صداوسیما و باز هم مواجهه چالشی با دولت؛ این بار نوبت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بود که بار دیگر سوژه صداوسیما برای تخریب دولت شود.

به گزارش آرمان، آنچه چهارشنبه از صداوسیما به‌صورت زیرنویس مشاهده شد ابتکار جدیدی بود که هنوز مشخص نشده اشتباهی سهو بود یا عمد!

صدا و سیما در اخبار سراسری در ساعت 19 چهارشنبه در حالی که سخنان ظریف را پخش می‌کرد در زیرنویس خود به جای وزیر امور خارجه ایران از تعبیر وزیر امور خارجه آمریکا استفاده کرد.

حسن شمشادی، خبرنگار صدا و سیما با انتشار مطلب و عکسی در اینستاگرامش خبر داد که بخش خبری ساعت 19 شبکه یک صداوسیما، شامگاه چهارشنبه 28 تیر در زیرنویس معرفی محمدجواد ظریف، او را وزیر امور خارجه آمریکا معرفی کرده است.

این چندمین‌بار است که تلویزیون در نگارش زیرنویس‌های اخبار مربوط به دولت دچار اشتباه می‌شود.

چندی پیش نیز شبکه خبر در زیرنویس سخنان رئیس جمهور، اشتباهی بسیار فاحش داشت. در آن زمان پرویز اسماعیلی در شبکه اجتماعی با اشاره به واکنش شبکه خبر نسبت به اشتباه این رسانه در زیرنویس کردن بخشی از سخنان رئیس جمهور در همایش هفته قوه قضائیه که در آن شبکه خبر عنوان کرد: «استفاده از احضار به جای دعوت اشتباه سهوی بوده و دولت بهانه می‌گیرد!» تاکید شده است: اصلا قبول؛ آنکه زیاد اشتباه می‌کند، نباید پشت فرمان بنشیند. در اشتباهات سهوی معمولا عذرخواهی می‌کنند نه اتهام‌زنی. تقاضا برای انعکاس صحیح سخنان رئیس جمهور در رسانه رسمی حق‌الناس است، بهانه نیست.

این بار حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور بود که نسبت به اشتباه در زیرنویس جایگاه ظریف با انتشار پست «اعتراض اینستاگرامی، حسن شمشادی خبرنگار صداوسیما درباره زیرنویس اشتباه شبکه برای ظریف» خواستار عذرخواهی صداوسیما شد.

آشنا نوشت: «امیدوارم قصدی در کار نبوده باشد و دوستان سریعا و رسما عذرخواهی کنند و به فرد خاطی هم تذکر جدی داده شود.»

در حالی صداوسیما این رویه را در مواجهه با دولت پیش گرفته است که 11 تیرماه معاون سیمای سازمان صدا و سیما گفت: «ما هیچ‌موضع مخالفی با دولت ابراز نمی‌کنیم و نداریم.»

نکته قابل تامل آنجاست که رئیس سازمان صداوسیما خود به برخی کوتاهی‌ها و اشتباهات این سازمان معترف است چنان‌که 4 تیرماه رئیس سازمان صدا و سیما از «نگاه منفی» بخش خبری بیست و سی به وقایع خبری انتقاد کرد و گفت: «بارها تركش‌های این بخش خبری به ما اصابت كرده و ما باید هربار پاسخگو باشیم كه البته این امر مرسوم در عرصه خبری است. با این حال امیدوارم این بخش خبری به مانند طنز گل‌آقا رفتار كند. زبانی طنزآلود كه هم نقد می‌كرد و هم مخالفان را مشتاق دیده شدن و زیر ذره‌بین بردن می‌كرد.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید