رونمایی از وانت پیکاپ جدید مرسدس بنز

رونمایی از وانت پیکاپ جدید مرسدس بنز

در زیر پوست مرسدس بنز ایکس کلاس، همان پلت‌فرم نیسان ناوارا قرار دارد که در پیکاپ رنو آلاسکان هم بکار رفته است. این پیکاپ به‌عنوان بخشی از یک برنامهٔ توسعهٔ مشترک میان نیسان و مرسدس بنز ساخته شده و سازنده وعده داده است که ایکس کلاس غیر از تغییر برند و تغییرات ظاهری، پیشرفت‌های بزرگی نسبت به دو برادر دیگر خود دارد.

کد خبر : ۴۰۵۲۰
بازدید : ۳۶۹۵

پس از معرفی کانسپت پیکاپ مرسدس بنز ایکس کلاس در ماه اکتبر گذشته، حالا سازندهٔ آلمانی سرانجام رسماً نسخهٔ تولیدی این پیکاپ را در کیپ تاون آفریقای جنوبی رونمایی کرده است. هرچند برخی منابع، ایکس کلاس را نخستین پیکاپ از یک برند پریمیوم می‌دانند، اما نمی‌توان این ادعا را پذیرفت چراکه پیش‌ازاین دو برند لوکس کادیلاک و لینکلن هم اقدام به معرفی پیکاپ‌هایی کرده‌اند.


همان‌طور که بارها گفته شده، در زیر پوست مرسدس بنز ایکس کلاس، همان پلت‌فرم نیسان ناوارا قرار دارد که در پیکاپ رنو آلاسکان هم بکار رفته است. این پیکاپ به‌عنوان بخشی از یک برنامهٔ توسعهٔ مشترک میان نیسان و مرسدس بنز ساخته شده و سازنده وعده داده است که ایکس کلاس غیر از تغییر برند و تغییرات ظاهری، پیشرفت‌های بزرگی نسبت به دو برادر دیگر خود دارد.
رونمایی از وانت پیکاپ جدید مرسدس بنز

همچنین برخی تجهیزات جانبی بیرونی مانند زیر پایی‌های جانبی، باربند کرومی و پوشش محفظهٔ بار را هم می‌توان برای ایکس کلاس سفارش داد. این پیکاپ در سه نسخهٔ مختلف شامل Pure مخصوص کار، Progressive چندمنظوره و Power جهت استفادهٔ شهری تولید خواهد شد.

اما صرف‌نظر از این مدل‌ها، تمامی نسخه‌های ایکس کلاس دارای یک فضای بار کاربردی هستند که به‌طور استاندارد مجهز به نورپردازی و یک خروجی برق 12 ولت است. این خروجی می‌تواند برای تجهیزاتی چون کمپرسور باد یا ارّه مورداستفاده قرار گیرد. این پیکاپ همچنین دارای سپر عقبی است که به‌صورت یکپارچه با زیر پایی طراحی شده است اما امکان برداشتن این سپر هم وجود دارد که در این صورت می‌توان درِ عقب را به‌صورت 180 درجه باز نمود.

در کابین ایکس کلاس نیز بسیاری از عناصر مدرن مرسدس بنز مانند غربیلک فرمان سه‌پرهٔ چندمنظوره و دریچه‌های تهویهٔ دایره شکل دیده می‌شود. در میانهٔ داشبورد خودرو یک نمایشگر 4/5 اینچی استاندارد یا 4/8 اینچی سفارشی قرار می‌گیرد درحالی‌که تجهیزاتی چون صندلی‌های برقی و اتصال بلوتوث هم برای آن در نظر گرفته شده است.
رونمایی از وانت پیکاپ جدید مرسدس بنز

نسخه‌های پایهٔ این خودرو دارای صندلی‌های پارچه‌ای مشکی هستند اما برای تیپ‌های بالایی امکان سفارش تودوزی چرمی هم وجود دارد. همچنین برای این پیکاپ لوکس آلمانی، آپشن‌های مختلف دیگری چون داشبورد چرمی و تریم چوبی نیز قابل‌سفارش خواهد بود درحالی‌که در بخش عقبی کابین هم فضای کافی برای نشستن سه سرنشین وجود دارد.

در زمان عرضه به بازار، ایکس کلاس با سه پیشرانهٔ مختلف قابل خریداری خواهد بود که دو نمونهٔ آن‌ها دیزلی و یکی بنزینی بوده و همگی چهار سیلندر هستند. مدل دیزلی اول X220d نام دارد که به پیشرانهٔ 2.3 لیتری توربودیزل با 160 اسب بخار قدرت مجهز است درحالی‌که مدل بعدی X250d است که از موتور بای‌توربودیزل با 190 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. نسخهٔ بنزینی این پیکاپ لوکس هم که X200 نامیده می‌شود، از پیشرانه‌ای 165 اسب بخاری نیرو می‌گیرد.
رونمایی از وانت پیکاپ جدید مرسدس بنز

در اواسط سال 2018 اما نسخهٔ قوی‌تری بنام X350d به بازار عرضه خواهد شد که به یک موتور V6 دیزلی با 260 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد بود. این مدل که پرچم‌دار خانوادهٔ ایکس کلاس محسوب می‌شود، دارای پنج حالت رانندگی مختل شامل راحت، اقتصادی، اسپرت، دستی و آفرود خواهد بود. برای انتقال نیرو نیز بسته به نوع موتور، امکان انتخاب از میان گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک وجود خواهد داشت. بیشتر مدل‌های ایکس کلاس در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه خواهند شد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم وجود خواهد داشت.

هرچند ایکس کلاس لوگوی ستارهٔ سه‌پر را بر پیشانی خود دارد اما مرسدس بنز می‌گوید این خودرو توانایی انجام وظایف کاری را دارد چراکه دارای فریم نردبانی و محور عقب Solid است. ایکس کلاس 34/5 متر طول و 92/1متر عرض دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن برابر با 15/3 متر است. همچنین طبق اعلام مرسدس بنز، این پیکاپ ظرفیت باری معادل 1/1 تن دارد درحالی‌که می‌تواند تا 3.5 تن را هم یدک بکشد. ایکس کلاس در اروپا رقیب مستقیمی برای فولکس‌واگن آماروک خواهد بود.
رونمایی از وانت پیکاپ جدید مرسدس بنز

ایکس کلاس به‌صورت استاندارد 202 میلی‌متر از سطح زمین ارتفاع دارد اما می‌توان این فاصله را با سفارش پکیج آفرود به 222 میلی‌متر افزایش داد. این مدل، زاویهٔ ورودی معادل 1/30 درجه و زاویهٔ خروجی برابر با 9/25 درجه داشته و می‌تواند تا عمق 60 سانتیمتری آب حرکت کند. مرسدس بنز ایکس کلاس از ماه نوامبر امسال در اروپا عرضه خواهد شد درحالی‌که قیمت آن در آلمان از 37,294 یورو آغاز می‌گردد. سپس این پیکاپ لوکس در اوایل سال آینده در بازارهایی چون آفریقای جنوبی و استرالیا و از اوایل سال 2019 در آرژانتین و برزیل عرضه خواهد شد. مرسدس بنز فعلاً برنامه‌ای جهت عرضهٔ ایکس کلاس در ایالات‌متحده ندارد.

منبع : پدال


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید