روسیه در تسخیر ایرانی‌ها!

روسیه در تسخیر ایرانی‌ها!

به جز ایران، برزیل و روسیه هیچ تیمی هنوز از حضورش در جام‌جهانی ٢٠١٨ مطمئن نیست و این یک امتیاز بزرگ در فاصله کمتر از یک‌سال تا شروع جام‌جهانی برای کی‌روش و شاگردانش محسوب می‌شود.

کد خبر : ۴۰۵۲۹
بازدید : ۹۷۴
روسیه در تسخیر ایرانی‌ها!
دستیاران کی‌روش به سرزمین تزارها سفر کرده‌اند، بازی دوستانه با روسیه قطعی است و مهدی تاج بر امور نظارت می‌کند

به گزارش شهروند، به جز ایران، برزیل و روسیه هیچ تیمی هنوز از حضورش در جام‌جهانی ٢٠١٨ مطمئن نیست و این یک امتیاز بزرگ در فاصله کمتر از یک‌سال تا شروع جام‌جهانی برای کی‌روش و شاگردانش محسوب می‌شود. البته سرمربی پرتغالی هم خیلی خوب به اهمیت این موضوع آگاه بوده و به همین دلیل به دنبال مکان مناسبی برای اقامت یوزهای ایرانی قبل از حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان است. به نظر می‌رسد این برنامه‌ریزی بلندمدت در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه باشد و باید دید چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.

عکس‌العمل سریع
برخلاف اکثر مواقع که مدیران ورزش ایران قدر زمان را خیلی خوب نمی‌دانند، این بار صعود تیم‌ملی فوتبال به جام‌جهانی با درایت کارلوس کی‌روش برگ برنده‌ای را برای ایران ایجاد کرد. بلافاصله بعد از قطعی شدن صعود ایران به جام‌جهانی در فاصله یک‌سال تا شروع این مسابقات، سرمربی پرتغالی برنامه خود را برای آماده‌سازی مناسب ارایه کرد و حتی به اجرا درآورد.
او در جلساتی که بعد از جشن صعود با مدیران فدراسیون داشت،‌ بر لازمه حمایت از تیم‌ملی در یک‌سال آتی تأکید کرد و بر همین اساس، فدراسیون و وزارت ورزش نیز از برنامه‌های کی‌روش اعلام حمایت کردند. در واقع از فردای بازی با ازبکستان سرمربی پرتغالی تیم‌ملی به فکر حضور در روسیه بود و حالا برنامه‌هایش درحال اجرایی‌شدن است.

اعزام گاسپار به روسیه
یکی از اقدامات جالب از سوی کارلوس کی‌روش اعزام دستیارش به روسیه برای بررسی وضع کمپ‌های این کشور بود. تیم‌ملی که باید مثل تمام تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ١٠ تا ٢٠روز قبل از شروع این رقابت‌ها در کشور میزبان اردوی خود را برپا کند، می‌تواند با فرصت کافی و قدرت انتخاب بالا کمپ تمرینی خود را در نظر گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.
دن گاسپار در چند هفته اخیر از کمپ‌های مختلف روسیه بازدید کرده و حتی تمرینات چند بازیکن ایرانی شاغل در لیگ این کشور را زیر نظر گرفته است. مربی دروازه‌بان‌های تیم‌ملی در تلاش است تا گزارش جامعی از کمپ‌های مختلف روسیه تهیه کرده و به کی‌روش ارایه کند تا درنهایت بهترین محل برای برپایی اردو پیش از جام‌جهانی انتخاب شود.

مصاف با میزبان جام جهانی
یکی از اقدامات بجا و ارزشمند کارلوس کی‌روش انجام هماهنگی‌های بازی تدارکاتی ایران و روسیه بود که به گفته خودش با استفاده از ارتباطات شخصی صورت گرفته و هیچ اقدامی از سوی فدراسیون انجام نشده است.
رئیس فدراسیون روسیه نیز اخیرا این بازی را که قرار است در مهرماه‌ سال‌جاری در خاک روسیه برگزار شود، تأیید کرده و به ‌زودی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال راهی این کشور خواهد شد تا قرارداد برگزاری این بازی را امضا کند.

ایران در مسیر قهرمان جهان
فرصتی که ایران به واسطه صعود زودهنگام به جام‌جهانی کسب کرده، می‌تواند از نظر آماده‌سازی تیم کی‌روش را حتی از مدعیان اصلی کسب جام‌جهانی ٢٠١٨ نیز جلو بیندازد. همین اتفاق توجه رسانه‌های آلمانی را جلب کرده و آنها ایران را در مسیر تیم‌ملی کشورشان که در دوره قبلی قهرمان شد، دانستند.
در بخشی از گزارش سایت آلمانی آمده است: «ایران به همراه سرمربی پرتغالی‌اش هم‌اکنون در جست‌وجوی محل استقرار مناسب و کمپ برای جام‌جهانی روسیه است. بعد از آن‌که تیم‌ملی آلمان در جام‌جهانی ٢٠١٤ برزیل اقدام به برپایی بهترین امکانات اردویی و اقامتی کرد، اهمیت بحث محل اقامت‌ها تیم‌ها در جام جهانی، بیش از پیش معلوم شد. حتی بعد از دستیابی به مقام قهرمانی، اقدام مهم ژرمن‌ها به‌عنوان یکی از عوامل سرنوشت‌ساز در فتح جام عنوان شد.»

در انتظار حمایت ویژه
انتظار می‌رود برنامه‌های کارلوس کی‌روش که براساس تجربه‌های ارزشمند او در نظر گرفته شده، توسط فدراسیون فوتبال نهایی شود و ایران بتواند از فرصتی که به واسطه صعود زودهنگام به جام‌جهانی کسب کرده، بهترین استفاده را ببرد.
در واقع هنوز خیلی از تیم‌هایی که قرار است در روسیه حاضر شوند، نمی‌توانند به‌ دنبال حریفان تدارکاتی و کمپ‌های تمرینی باشند، چون صعودشان درچند ماه آینده قطعی خواهد شد. ایران هم‌اکنون از یک امتیاز ویژه برخوردار است و از ٢ بازی آخر در مقدماتی جام‌جهانی نیز به صورت تدارکاتی استفاده می‌کند.
برگزاری بازی تدارکاتی با روسیه باید تا پیش از شروع جام‌جهانی تداوم داشته باشد تا سرمربی تیم‌ملی و شاگردانش با کمترین دغدغه بتوانند راهی جام‌جهانی شوند و از رویارویی با هیچ تیمی هم هراس نداشته باشند. وزارت ورزش در ماه‌های اخیر بارها قول حمایت ویژه از تیم‌ملی را داده و به نظر می‌رسد فدراسیون دیگر کمبودی از نظر بودجه برای تیم‌ملی بزرگسالان نخواهد داشت.
باید دید تاریخ‌سازی در صعود زودهنگام به جام‌جهانی که باعث برنامه‌ریزی درازمدت برای حضور در این تورنمنت شده،‌ با برنامه‌های کی‌روش درنهایت به تاریخ‌سازی در خاک روسیه در خرداد و تیرماه ‌سال ٩٧ می‌انجامد یا خیر.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید