قابل اعتماد‌ترین برندهای بازار خودرو

قابل اعتماد‌ترین برندهای بازار خودرو

نتایج گزارش اخیر موسسه جی‌.دی پاور از میزان اعتماد مشتریان آلمانی و آمریکایی به برندهای مختلف خودرو...

کد خبر : ۴۰۶۴۹
بازدید : ۷۲۲۷
کیا هیوندای پا به پای بهترین های جهان می دوند
فرادید | موسسه آمریکایی جی‌.دی پاور سال‌هاست تلاش می کند بهترین پیام ممکن از بازار را در یک بسته بندی علمی و دقیق به عنوان اطلاعات ناب در اختیار همه قرار دهد تا به این ترتیب با توسعه یک مدل آماری و میدانی، میزان اعتماد مشتریان در بازار های گوناگون به برندهای مختلف را بسنجد.

به گزارش فرادید، چیزی که گزارش های این موسسه معتبر را در حوزه خودرو بسیار قابل استناد می کند ارزش و اعتباری است که به صحت و سقم آمار و نیز مصاحبه با خریداران هر محصول می دهد و بنا بر همین روند دست به ابداع برخی شاخص های کیفی مثل شاخص وی دی اس می زند. این شاخص که در واقع مخفف عبارت لاتین (Vehicle Dependability Study) یا مطالعه اعتماد مشتریان است و در بازارهای مختلفی اعم از آمریکا، آلمان، چین و یا فرانسه سنجیده می‌شود.
کیا هیوندای پا به پای بهترین های جهان می دوند

کیا هیوندای پا به پای بهترین های جهان می دوند

بنا بر آنچه این موسسه به تازگی از آخرین نتایج پژوهش خود در سال 2017 منتشر نموده، لکسوس و پورشه با اختلاف بر صدر جدول قابل اعتمادترین برند بازار آمریکا تکیه داده‌اند. نمره این دو برند حدود 110 بوده که نشانه کمترین میزان اعتراض ممکن از سوی مشتریان به این دو سازنده در بین بیش از 50 تولیدکننده مختلف است. تویوتا، مرسدس بنز و بیوک نیز با کسب نمره 123، 126 و 131 رتبه‌های بعدی جدول را به خود اختصاص داده‌اند که در نوع خود جالب توجه است.

اما در حالی که میانگین این صنعت عدد 156 را نشان می‌دهد، فیات، جیپ، رام، اینفینیتی و داج بدترین عملکرد ممکن را از خود بروز داده‌اند و به نظر می‌رسد با توجه به این گزارش، روند اعتماد مردم آمریکا به سازندگان ژاپنی رو به افول گذاشته است.

بر مبنای گزارش جی‌دی پاور سه نام مشهور ژاپنی مزدا، سوبارو و نیسان در فهرست قعرنشینان جدول وی‌دی‌اس کاملا جلب توجه می‌کند در حالی که انتظار عمومی این است که خودروسازان ژاپنی با کیفیت بالایی تولید شده و در میان خریداران از نام نیکی برخوردار باشند که البته به نظر می‌رسد اینطور نبوده و شرایط متفاوتی بر صنعت خودرو حاکم شده است.

کیا هیوندای پا به پای بهترین های جهان می دوند

اما در حالی که هیوندای و کیا در آمریکا وضعیتی مناسب و بهتر از میانگین کلی گروه را به ثبت رسانده‌اند، این دو کره‌ای خوش‌پوش در بازار آلمان شگفتی آفریده و با کسب نمرات خوب 99 و 101 موفق به کسب رتیه‌های اول و دوم قابل اعتمادترین برندهای بازار آلمان شده‌اند. تویوتا نیز اینجا رتبه سوم را کسب کرده و بالاتر از میانگین گروه 109 نمره کسب کرده است.

جالب است که در بازار آلمان خودروسازان آلمانی چندان قابل اعتماد نبوده و رتبه‌های بسیار بدی را پایین‌تر از میانگین‌ گروه به دست آورده‌اند. مثلا مرسدس، آئودی و ب.ام.و به ترتیب رتبه‌های 17، 24 و 26 این ارزیابی را به دست آورده‌اند که بسیار ناامیدکننده است.

کیا و هیوندای در حالی موفق به کسب بالاترین نمره اعتماد مشتریان آلمانی شده‌اند که گویا آمریکایی‌ها در اروپا بسیار منفور بوده و به غیر از فورد، باقی محصولات این کشور اعم از شورولت، بیوک و کادیلاک در این خطه خریداری ندارند.

این عدم توفیق برندهای آمریکایی در اروپا در حالی رقم خورده است که سه خودروساز نه چندان مشهور توانسته‌اند نمره‌ بالایی در زمینه رضایت‌مندی مشتریان آلمانی کسب کنند. اشکودا برند چک تبار در کنار میتسوبیشی ژاپن و پژوی فرانسه سه برندی هستند که صعود چشمگیری در این فهرست داشته و بالاتر از فولکس‌واگن، فیات، رنو، نیسان و هوندا در رده‌ی چهارم تا ششم جدول وی‌دی‌اس جا خوش کرده‌اند. جالب است بدانید که چندی پیش هم مدل اوت لندر میتسوبیشی که از قضا در ایران نیز فروش مناسبی دارد، به عنوان قابل اعتمادترین خودروی بازار آلمان شناخته شد.

کیا هیوندای پا به پای بهترین های جهان می دوند

در پایان ذکر یک نکته الزامی است. آن گونه که از محتوای گزارش برمی‌آید به نظر می‌رسد تابوهای کلی صنعت خودرو مبنی بر کیفیت بالای خودروسازان ژاپنی و آلمانی در حال تغییر است و پایگاه‌های کیفی تولید به سمت کره، اسپانیا، چک و برخی از سازندگان نوظهور در حال تغییر است. همچنین سازندگان کوچک توانسته اند با بهبود روش های تولید و الگوگیری از بزرگان صنعت خودرو محصولاتی با کیفیت بسیار بالا بسازند که تا قبل از دوره اخیر این مورد در میان برندهای کوچک و نه چندان مشهور شناخته شده نبود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید