پشت‌پرده یک طغیان ناگهانی

پرسپولیس از نظر فنی روزهای خوبی را پشت‌سر می‌گذارد. این تیم فصل گذشته مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را به دست آورده و فصل جدید را هم با قهرمانی سوپرجام آغاز کرده است.

کد خبر : ۴۰۷۰۷
بازدید : ۱۱۲۵
تنها دقایقی بعد از پیروزی در بازی سوپرجام بود که مصاحبه‌های هماهنگ سرخپوشان علیه مسائل مالی باشگاه منتشر شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، پرسپولیس از نظر فنی روزهای خوبی را پشت‌سر می‌گذارد. این تیم فصل گذشته مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را به دست آورده و فصل جدید را هم با قهرمانی سوپرجام آغاز کرده است.
به علاوه سرخپوشان اسکلت تیمی‌شان را حفظ کرده‌اند، خریدهای خوبی داشته‌اند و به‌زودی شانس راهیابی به نیمه‌نهایی یا فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم خواهند داشت. با این وجود اخیرا موج جدید و عجیبی از حواشی علیه این تیم راه افتاده و باعث شده هواداران حسابی احساس نگرانی کنند.

تنها دقایقی بعد از پیروزی در بازی سوپرجام بود که مصاحبه‌های هماهنگ سرخپوشان علیه مسائل مالی باشگاه منتشر شد.
اتفاقا درست 48ساعت بعد از این هیاهو مدیران باشگاه بین 15 تا 30درصد رقم قرارداد بازیکنان را به حساب‌شان واریز کردند تا بلکه جو آرام شود، اما ساعتی بعد از این اتفاق، مهدی طارمی یکی از عجیب‌ترین مصاحبه‌های عمرش را انجام داد.
او این بار با خروج از قواعد حرفه‌ای، علنا شمشیرش را علیه مدیران باشگاه عریان کرد. گفت‌وگویی که از طارمی منتشر شد، به‌طور واضح در نقد مدیریت پرسپولیس بود و علی‌اکبر طاهری و همکارانش را به چالش می‌کشید.
آقای گل دو فصل اخیر فوتبال ایران در این مصاحبه گفته بود به‌خاطر رفتارهای مدیریت و کاری که در این دو سال با او کردند تصمیم به ترک باشگاه گرفته بود. طارمی همچنین تهدید کرده به زودی حقایق زیادی را از پشت پرده فاش خواهد کرد. این مصاحبه برای هواداران پرسپولیس که در انتظار آغاز قدرتمندانه فصل بودند علامت خوبی به شمار نمی‌آید. ظاهرا جنگ در این تیم تازه شروع شده و ابعاد پیچیده‌ای پیدا کرده است.

جنجال اینستاگرامی
مهدی طارمی بعد از مصاحبه‌ای که علیه مدیران باشگاه انجام داد، روی صفحه شخصی‌اش پستی در مورد قهرمانی سوپرجام گذاشت و البته در شرح دو خطی آن، از همه عوامل باشگاه غیر از «مدیریت» تشکر کرد!
از قرار معلوم طارمی این پست را نه برای قدردانی از بازیکنان و مربیان و هواداران و لیدرها و تدارکات، بلکه دقیقا برای تشکر نکردن از مدیران تیم ارسال کرده بود! پس از آن اما اتفاق عجیب‌تری رخ داد و تقریبا تمامی بازیکنان اصلی پرسپولیس پستی مشترک روی صفحه شخصی‌شان ارسال کردند.
این پست که متنی کاملا رسمی و اداری داشت، در حمایت از طارمی منتشر شده و بخشی از آن از این قرار است: «چرا تیم قهرمان باید یک فصل با بزرگ‌ترین مشکلات دست و پنجه نرم کند؟ چرا تیمی که حد نصاب‌های جدیدی را به ثبت رسانده باید درگیر مشکلات مالی باشد؟ چرا به دلیل سودجویی افرادی خاص باید قهرمانی به کام تمام زحمتکشان پرسپولیس تلخ شود؟ آری سوالات بسیار است و همچنان گوش شنوایی نیست! اما مهم خرسندی دل شما است. پس سوگند یاد می‌داریم که زین پس به شما پاسخگو باشیم و به شما متعهد؛ شرفمان را پشتوانه سوگندمان خواهیم گذاشت که جز برای رضای دل شما عزیزان قدمی بر نداریم.»

فرضیه‌ها
اینکه پشت‌پرده طغیان ناگهانی طارمی و سپس سایر بازیکنان پرسپولیس چیست، چندان مشخص نیست. با این وجود در 24ساعت گذشته فرضیه‌های زیادی در این مورد مطرح شده. جدی‌ترین شایعه‌ای که هنوز نه تایید شده و نه تکذیب، حاکی از آن است که طارمی بابت دریافتی پایین‌اش در روز واریز پول‌ها شاکی شده.
گویا او در مقطعی از فصل گذشته همکاری لازم را با اسپانسر نداشته و بنابراین 10درصد از رقم قراردادش را جریمه شده. طارمی که انتظار نداشته بعد از این همه وقت و کسب موفقیت‌های مختلف جریمه موردنظر اعمال شود، در زمان واریز پول متوجه شده جریمه مزبور را از حسابش کسر کرده‌اند و بنابراین آن مصاحبه تند را انجام داده است.
برخی دیگر هم عقیده دارند طارمی همچنان به دلیل عدم صدور رضایتنامه‌اش برای پیوستن به باشگاه‌های اروپایی از مدیریت پرسپولیس گله دارد. هر چه هست اما در مجموع فضای فعلی اصلا به سود مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر و تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیست و به نظر می‌رسد عقلا هر چه سریع‌تر باید میدان‌داری کنند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید