با تسلا مدل 3 آشنا شوید

با تسلا مدل 3 آشنا شوید

ین خودرو که از تابستان گذشته میلادی توسط تسلا پیش فروش شده و سازنده آمریکایی ادعا کرده چیزی بالغ بر 350 هزار دستگاه سفارش برای این خودرو دریافت کرده، با طولی نزدیک به یک سدان سایز سی کوچک، قادر است نبردی سخت را با بسیاری از بزرگان این رده از بازار رقم بزند.

کد خبر : ۴۱۰۲۴
بازدید : ۴۰۱۹
با تسلا مدل 3 آشنا شوید
فرادید | ایلان ماسک کار‌آفرین برحسته و مالک برند تسلا شب گذشته در مراسمی زیبا در شهر آمریکا، رسما از مدل کاملا جدید 3 که گفته می‌شود قرار است به آلترناتیو سدان‌های بنزینی کادیلاک ای‌تی‌اس، ب.ام.و سیی3 و مرسدس سی کلاس بدل شود، رونمایی کرد.

به گزارش فرادید، این خودرو که از تابستان گذشته میلادی توسط تسلا پیش فروش شده و سازنده آمریکایی ادعا کرده چیزی بالغ بر 350 هزار دستگاه سفارش برای این خودرو دریافت کرده، با طولی نزدیک به یک سدان سایز سی کوچک، قادر است نبردی سخت را با بسیاری از بزرگان این رده از بازار رقم بزند.

مدل پایه این خودرو با توان طی کردن مسافتی 220 مایلی (350 کیلومتر) آن هم با یک بار شارژ، قادر است تا 130 مایل (205کیلومتر) در ساعت سرعت بگیرد و در عین حال هیچ گونه آلایندگی نداشته و هیچ نوع سوخت فسیلی اعم از بنزین یا گازوئیل نیز مصرف نکند.
این خودروی 35 هزار دلاری که قادر است در 5/5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد، از ابتدای پاییز 2017 به خریداران تحویل شده و به مرور تریم‌های بالاتر و انواع پیشرفته‌تر آن نیز قرار است راهی بازارهای جهانی از جمله آمریکای شمالی، اروپا و چین شود.

در عین حال ایلان ماسک وعده داده یک نمونه پیشرفته‌تر از مدل 3 را که با پرداخت 9 هزار دلار اضافه قابل خریداری است به زودی در معرض فروش خواهد گذاشت. این نمونه که از شتاب صفر تا 100 کیلومتر 5 ثانیه‌ای و نیز برد 500 کیلومتری سود می‌برد، قادر است تا 225 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و با برچسب قیمت 44 هزار دلاری، با بسیاری از محصولات جگوار، بنز، آئودی، کادیلاک و آکورا به رقابت بپردازد. مورد دیگری که درباره مدل 3 باید بدانیم این است که این سدان الکتریکی کوچک با سیستم چهار چرخ محرک انتخابی یا AWD تولید می‌شود منتهی خریداران آن باید تا ابتدای 2018 برای داشتن این نمونه از تسلا مدل 3 صبر کنند.
جالب‌ترین بخش تسلا 3 که قبل از اطلاعات چندانی درباره‌اش نداشتیم فضای داخلی مدل3 است که بسیار مینی‌مالیستی و در عین حال کاربردی بوده و از مدل اس بسیار پیشرفته‌تر به نظر می رسد به طوری که داشبورد تنها از یک فریم اصلی با رویه‌ای چوبی در بالا، فرمانی جدید و نیز یک مانیتور بزرگ 15 اینچی شکل گرفته و به شدت ارگونومیک است.

به مدد سیستم هد آپ دسپلی هیچ نوع نشانگر آنالوگی در این خودرو در پشت فرمان یافت نیم شود و ما تنها از طریق صفحه لمسی مرکزی یا نمایشگر هد آپ بالای داشبورد که پشت فرمان جا خوش کرده اطلاعات مسیر، خودرو و موتور را دریافت خواهیم کرد. سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای اتوماتیک، کی‌لس‌استارتر، سیستم فعالسازی صوتی خودرو، دوربین دید عقب، هشت ایربگ و انبوهی از امکانات رفاهی و ایمنی از جمله دیگر مواردی است که در مورد این خودروی جدید لازم است بدانید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید