فروغ موری: بعضی‌وقت‌ها هم زنان به جای مردها به استادیوم بروند

فروغ موری: بعضی‌وقت‌ها هم زنان به جای مردها به استادیوم بروند

موری پیش از آنکه بخواهد لب به انتقاد باز کند، خوشحالی‌اش را از اینکه به فوتبالیست‌های زن هم جایزه بهترین لیگ داده می‌شود، پنهان نمی‌کند و می‌گوید آرزوی هر زن ایرانی رفتن به استادیوم است.

کد خبر : ۴۱۱۶۲
بازدید : ۲۸۹۱
فروغ موری: بعضی‌وقت‌ها هم زنان به جای مردها به استادیوم بروند
فروغ موری، بهترین بازیکن لیگ بانوان، سه روز قبل به‌عنوان بهترین بازیکن لیگ بانوان انتخاب شد؛ بازیکنی که نمی‌خواهد به خاطر عدم نمایش در تلویزیون به دلش بد راه بدهد و تأکید می‌کند که حذف او اتفاقی بوده است؛ اما از سوی دیگر تنها راه موفقیت لیگ بانوان را پخش بازی‌های فوتبال زنان در صداوسیما می‌داند.
به گزارش شرق، فروغ موری، بهترین بازیکن لیگ بانوان، سه روز قبل به‌عنوان بهترین بازیکن لیگ بانوان انتخاب شد؛ بازیکنی که نمی‌خواهد به خاطر عدم نمایش در تلویزیون به دلش بد راه بدهد و تأکید می‌کند که حذف او اتفاقی بوده است؛ اما از سوی دیگر تنها راه موفقیت لیگ بانوان را پخش بازی‌های فوتبال زنان در صداوسیما می‌داند.
موری پیش از آنکه بخواهد لب به انتقاد باز کند، خوشحالی‌اش را از اینکه به فوتبالیست‌های زن هم جایزه بهترین لیگ داده می‌شود، پنهان نمی‌کند و می‌گوید آرزوی هر زن ایرانی رفتن به استادیوم است.
او همچنین برای حمایت از موج #ایران_سوریه_نوبت_زنان پیشنهاد می‌کند: «اگر نمی‌گذارند زن و مرد با هم به استادیوم بروند حداقل اجازه دهند که زنان بعضی وقت‌ها به جای مردها به ورزشگاه بروند و فوتبال مردها را هم ببینند».

با چه سازوکاری شما به‌عنوان بهترین بازیکن فوتبال زنان ایران انتخاب شدید؟ این جایزه را حق خودتان می‌دانید؟
بهترین بازیکن از طرف یک نفر انتخاب نمی‌شود. ناظران بازی، فدراسیون و فیلترهای زیادی هستند که بهترین بازیکن را انتخاب می‌کنند. من خصوصیت‌هایی را داشته‌ام و به حقم رسیدم که بهترین بازیکن شدم.

رقیبی هم در کسب جایزه بهترین بازیکن داشتید؟
رقیب من خانم قنبری بود.

در مراسم بهترین‌ها سهم زنان خیلی کمتر از مردان بود، بهترین دروازه‌بان مرد انتخاب شد اما برای فوتبال زنان چنین جوایزی اهدا نشد؛ دراین‌باره چه نظری دارید؟
گلر ما کلا هفت گل خورد و بهترین گلر لیگ شناخته شد اما آیتم‌های پدیده‌های لیگ برای زنان بسیار کم است. برای آنها برترین بازیکن، برترین تیم و خانم گل مشخص‌ شده است.
اگر ما هم مثل مردان بهترین مربی، بهترین دروازه‌بان و بهترین پدیده لیگ را داشتیم، می‌توانستیم زنانمان را معرفی کنیم. ما بازیکنان بسیار خوبی داشتیم و خیلی خوب بود اگر در این مسابقات آنها معرفی می‌شدند. ما بهترین بازیکن خط دفاع و بهترین دروازه‌بان را داشتیم.
بعد از اینکه جایزه گرفتید، صداوسیما شما را نشان نداد. از این موضوع دلخور نشدید؟
نه. همین که اسم و فامیلم را گفتند و به اندازه برش کوتاهی نشانم دادند، راضی هستم. دلیل قطع‌شدن تصویر بعد از آن به خاطر مشکلات پخش تلویزیونی بوده است.

فدراسیون برای ورزش زنان کاری نمی‌کند و تلویزیون تمرکزی بر ورزش زنان ندارد. به نظر شما اینها باعث افت علاقه به ورزش زنان و تماشاگران آن نمی‌شود؟
نه. همان‌طور که گفتم من از فدراسیون انتظار دارم به ورزش زنان اهمیت دهند. بااین‌حال از همین کارشان هم بسیار راضی هستم که ما را حساب کرده‌اند و از بین ما برترین بازیکن، خانم گل و برترین تیم را انتخاب کردند.

فدراسیون فوتبال چقدر به تیم ملی فوتبال زنان اهمیت می‌دهد؟
حدود دو سال است که بازی ملی نداشتیم اما امسال توانستیم به ویتنام برویم. از زمان برگشتمان هنوز به هیچ اردویی نرفته‌ایم. امیدوارم به‌زودی اردوي جدیدی برایمان روبه‌راه شود.
الان که اردو تعطیل است، کسی با شما اختصاصی تمرین می‌کند؟
بله. من با مربی اختصاصی‌ام تمرین می‌کنم.

در فوتبال دنیا چه الگویی دارید؟
بازی کریستیانو رونالدو و الکس مورگان را از بین مردان و زنان دوست دارم.

برای تقویت فوتبال زنان در ایران چه اقداماتی باید انجام ‌شود؟
الان مدرسه فوتبال برای زنان وجود دارد و دختران از پایه شروع به تمرین می‌کنند. امکانات نسبت به قبل خیلی بهتر شده. در این مدرسه‌ها آموزش در رده‌های ٨، ١٠ و بالاتر وجود دارد.
فدراسیون دوره‌های مربیگری برای فوتبالیست‌های زن گذاشته است؟
بله. آنها اخیرا رسیدگی‌های زیادی به ما می‌کنند.

پس مشکل چیست که هنوز ورزش به‌ویژه فوتبال زنان تماشاگر زیادی جذب نکرده است؟
اگر ورزش زنان و به‌خصوص فوتبال زنان از تلویزیون نمایش داده می‌شد، می‌توانستیم اسپانسرهای خوبی پیدا کنیم. ما مشکل بزرگی برای کمک‌های مالی به ورزش زنان داریم و با این کار می‌توانیم تمرکز زیادی را به این سمت جهت بدهیم.

علاوه بر کمبود‌های صداوسیما تبلیغی بر ورزش زنان هم نمی‌شود.
بله. بعضی از خبرنگاران گاهی می‌گویند که وقتی لیگ شروع می‌شود خبردار نمی‌شوند.

این دیده‌نشدن اذیتتان نمی‌کند؟
مسلما اذیت می‌شویم. تیم ما رسانه قوی دارد اما زنان دیگر تیم‌ها هیچ‌وقت دیده نمی‌شوند.
فکر می‌کنید با پخش مراسم بهترین‌های فوتبال و توجهي که به شما شد، بتوانید اسپانسر بگیرید؟
نه ولی فکر می‌کنم اگر صداوسیما بازی‌های ما را نمایش دهد، ما می‌توانیم اسپانسرهای خوبی را جذب کنیم. تیم ما از لحاظ رسانه‌ای بسیار خوب عمل کرد اما شهرهای دیگر در این زمینه کمبود دارند. باید همه تیم‌های ما از لحاظ رسانه‌ای توانایی بالایی داشته باشند.

در جریان هشتگ ایران_سوریه_نوبت_زنان قرار دارید؟
بله. همان موجی که یک روز خانم‌ها به جای آقایان به ورزشگاه بروند. این خیلی پیشنهاد خوبی است. اگر نمی‌گذارند زن و مرد با هم به استادیوم بروند، حداقل اجازه دهند زنان بعضی وقت‌ها به ورزشگاه بروند و فوتبال مردها را هم ببینند.
با هر خبرنگاری که مصاحبه داشته‌ام، بر این موضوع تأکید کرده‌ام. به آنها گفته‌ام که خیلی این موج را دوست داشته‌ام اما زیاد اهل پست‌گذاشتن در اینستاگرام نیستم. آرزوی هر زن ایرانی این است که به استادیوم برود. به‌خصوص ما كه فوتبالیست هستیم و واقعا این موضوع را دوست داریم.

با شناختی که از فدراسیون دارید، فکر می‌کنید آنها این پیشنهاد را قبول کنند؟
واقعا امیدوارم قبول کنند. آقای مسعود شجاعی هم بر این موضوع تأکید کرده بود. همه ما از ته دل آرزو داریم به ورزشگاه برویم؛ به‌خصوص که خودمان هم فوتبالیست هستیم.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید