تصاویر/ تسلیحات امریکایی در راه پایتخت داعش

تصاویر/ تسلیحات امریکایی در راه پایتخت داعش
کد خبر : ۴۱۲۰۷
بازدید : ۱۲۸۰
فرادید | گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه روز شنبه اعلام کرد که ده ها کامیون حامل سلاح و خودروهای زرهی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای حمایت از نیروهای کُرد سوریه به حومه رقه و استان حسکه رسیدند.

به گزارش فرادید، این کمک ها شامل سلاح، مهمات و خودروهای زرهی است که از طریق شهر قامشلی به حومه رقه پایتخت خلافت خود خوانده داعش منتقل و به نیروهای کُرد تحویل داده شده است. حدود 50 مشاور نظامی آمریکایی در عملیات رقه مشارکت دارند. پیشتر نیز ناظر حقوق بشر سوریه از حضور ده ها نظامی آمریکایی در منطقه کوبانی برای نظارت بر عملیات نیروهای کُرد سوریه علیه داعش در رقه و مشارکت در آن خبر داده بود.

کمک های نظامی آمریکا در حالی به کُردهای سوریه تحویل داده می شود که قرار است نیروهای کُرد به زودی در عملیاتی گسترده٬ شهر رقه را از دست عناصر داعش آزاد کنند. نیروهای کُرد چهارشنبه گذشته با پیشروی در جنوب شرقی شهر رقه٬ بخش هایی از این مناطق را و از جمله تعدادی مزرعه، منطقه «تل ضامر» و روستاهای طویلعه، تله مالد، جمجم و مشهد ٬ از دست عناصر داعش آزاد کردند. به گفته ائتلاف نیروهای دمکراتیک سوریه، حدود 30 هزار نفر در عملیات رقه که 'خشم فرات' نام گرفته است، مشارکت دارند.


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید