آیا سانتافه شکست می خورد؟

آیا سانتافه شکست می خورد؟

رکستون در نسل جدید خود کاملا متفاوت از همیشه ظاهر شده و صرفا یک اس یو وی زشت و زمخت و بزرگ نیست. این خودرو آشکارا در پی گشودن مسیری تازه است که پیشتر سانگ یانگ آن را با تیوولی پیموده بود، راهی که از تلفیق ویژگی های چند کلاس مختلف خودرویی در یک محصول با طرحی زیبا و امکاناتی مناسب به دست می آید و با کیفیت ساختی خوب و یا متوسط، در قیمتی پایین تر از بازار عرضه می شود.

کد خبر : ۴۱۲۵۵
بازدید : ۱۱۶۵۲
فرادید | با سابقه مبهمی که رکستون دارد، شاید فروش پایین و شکست این خودرو در ایران چندان دور از ذهن نباشد. در دوره قبلی منع واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی پرونده این مدل را خیلی زود مختومه اعلام کرد اما آیا در دور جدید هم باید رکستون را یک شکست خورده بزرگ دانست که قادر به رقابت با سانتافه، سورنتو، ایکس‌تریل، تیگوان، راو4 و اوت‌لندر نیست؟
آیا سانتافه شکست می خورد ؟
به گزارش فرادید، این تلقی به نظر می رسد از زمان عرضه تیوولی به بازار ایران رنگ باخته و سانگ یانگ توانسته جلوه ای دیگر از توان تولید خود را به رخ رقبا بکشد. نسل جدید رکستون اما بزرگ ترین چالش این شرکت نوظهور کره ای است که عبور از آن می تواند به منزله ارتقا جایگاه خودروساز سوم کره جنوبی باشد. این شرکت ادعا می کند نسل جدید اس یووی رکستون را با تجهیزات و ویژگی هایی بالاتر از سطح کلاس خود به بازار عرضه کرده است. ببینیم رکستون جدید چگونه خودرویی است؟
آیا سانتافه شکست می خورد ؟
اگر بدشانس نباشیم احتمالا تا پایان پاییز باید شاهد نسل جدیدی از سانگ یانگ رکستون G4 در ایران باشیم. رکستون در نسل جدید خود کاملا متفاوت از همیشه ظاهر شده و صرفا یک اس یو وی زشت و زمخت و بزرگ نیست. این خودرو آشکارا در پی گشودن مسیری تازه است که پیشتر سانگ یانگ آن را با تیوولی پیموده بود، راهی که از تلفیق ویژگی های چند کلاس مختلف خودرویی در یک محصول با طرحی زیبا و امکاناتی مناسب به دست می آید و با کیفیت ساختی خوب و یا متوسط، در قیمتی پایین تر از بازار عرضه می شود.
آیا سانتافه شکست می خورد ؟
نگاهی به استراتژی سانگ یانگ هم این را ثابت می کند. برای مثال در سطحی از بازاری که عمده محصولات آن در محدوده قیمتی 225 تا 260 میلیون تومان به فروش می رسند، رکستون تنها 200 میلیون قیمت خواهد داشت تا در کنار رنو کولئوس 218 میلیونی تبدیل به آلترناتیو جدید هیوندای سانتافه که تا 250 میلیون تومان خرید وفروش می شود، گردد.
آیا سانتافه شکست می خورد ؟
بزرگ‌ترین شاسی بلند گروه سانگ یانگ که به تازگی در نمایشگاه سئول معرفی شده ابعادی نزدیک به کیا سورنتو داشته و با طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر 4.85، 1.92 و 1.80 ازفاصله‌ بین دو محوری به میزان 2.86 متر سود می‌برد. با این تفاسیر می‌توان رکستون جی4 را بزرگ‌ترین کراس‌اوور متوسط بازار ایران لقب داد که می تواند به راحتی به صورت نمونه 7 صندلی نیز به بازار ارائه شود. رکستون جدید که همه جا با کد Y400 شناخته می‌شود از نظر ظاهری پیشرفت چشمگیری نسبت به مدل‌های قبلی و برخی محصولات فعلی این شرکت داشته ولی در طراحی بدنه همچنان در پس محصولات ژاپنی و اروپایی قرار داشته و نمی تواند در برابر تویوتا، فولکس، کیا و رنو حرفی برای گفتن داشته باشد. در طراحی این خودرو به وضوح از خودروی مفهومی LIV-2 سانگ یانگ نیز استفاده شده ولی ایراد اساسی در قسمت کناری بدنه است، جایی که خم‌های روی‌ گلگیرها ظاهر خودرو را خشن‌تر از همیشه نموده و نمایی قدیمی به رکستون بخشیده است. در عین حال فرم سرگردان چراغ‌ها و جلو پنجره بیننده را در وضعیتی سردرگم برای فهم منطق طراحی رکستون می‌گذارد.
آیا سانتافه شکست می خورد ؟

فضای داخلی جدید رکستون اما واقعا متحول شده و در یک فرم بسیار زیبا، شاهد استفاده از چرم ناپا در بخش‌های مختلف کابین هستیم. فضای پای سرنشینان افزایش پیدا کرده و یک نمایشگر چندمنظوره 9.2 اینچی در داخل کابین نصب شده است که تصویر دوربین 360 درجه نیز درآن نمایش داده می‌شود. چوب و آلومینیوم به کار رفته در داشبورد رکستون به وضوح استانداردهای یک کلاس بالاتر را نشانه گرفته است در حالی که لیست تجهیزات رکستون واقعا کامل و ستودنی است.

آیا سانتافه شکست می خورد ؟
در عین حال سانگ‌یانگ اعلام کرده برای دستیابی به حداکثر استحکام ممکن در شاسی و بدنه ‌این خودرو از دانش مهندسی شرکت فولادسازی POSCO کره جنوبی سود برده به طوری ‌که در ساختار ستون‌ها و بدنه از فولاد Gpa 1.5 استفاده کرده است. ایمنی این خودرو به همین مساله استحکام محدود نمی‌شود بلکه سانگ یانگ در این محصول 9 عددکیسه هوا نیز درکنار سیستم کنترل پایداری استفاده کرده است. همچنین سیستم‌های ایمنی روز همانند سیستم کمکی بین خطوط، هشدار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری و سیستم ترافیک عقب نیز در این خودرو موجود هستند.
آیا سانتافه شکست می خورد ؟

دربخش پیشرانه، برخلاف پیشرانه پرحجم 6 سیلندر نسل قبلی، دراین مدل جدید از یک موتور 2 لیتری چهارسیلندر توربو استفاده شده است که می‌تواند 225 اسب بخار قدرت را در کنار 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. پیشرانه‌ای که حجمی کمتر از رقبا دارد، اما توربوشارژ نصب شده روی آن قدرت بالایی را ارائه می‌کند که مشابه هیچ یک از خودروهای هم رده‌ نبوده و رکستون را به قوی‌ترین شاسی بلند این رنج تبدیل می کند. در ضمن به واسطه سابقه سانگ یانگ در ساخت خودروهایی با توان آفرود بالا، به نظر رکستون بتواند در مسیرهای خارج از جاده نیز حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

آیا سانتافه شکست می خورد ؟
شما چه نظری دارید؟ آیا این تازه وارد کره ای می تواند پس از 4 سال به سلطه هیوندای سانتافه در بازار ایران پایان دهد؟
۰
نظرات بینندگان
  • سینا ارسالی در

    ماشین جالبی هست ، اما باید وارد بازار بشه تا ببینیم چه واکنشی دریافت میکنه و مورد اقبال قرار میگیره یا نه !

    اصولا محصولات سانگ یانگ کیفیت و استحکام خوبی دارند، فراموش نمیکنیم خودروی موسو را که در زمان خودش ، یک شاسی بلند قابل قبول و محبوب شد.

    رکستون هم میتونه جایگاه خوبی داشته باشه و این متاثر از قیمت عرضه اش خواهد بود و همینطور خدمات پس از فروش و گیفت هایی که کمپانی به مشتریان خواهد داد.

  • ناشناس ارسالی در

    قبل از خريد خودرو حتما يه سر به نمايشگاه هاي نيسان بزنيد - ژاپني ها هميشه حرف اول را مي زنند - جوك و ايكس تريل هر دوشون عالي هستند

  • ایرانی ارسالی در

    با سلام/ قطعا با موتور 2 لیتری این خودروها هیچ موفقیتی نخواهند داشت ، حتی با وجود توربوشارژ بودنشان.برای این وزن و هیبت از خودروها فقط موتورهای حجیم جوابگو و مشتری پسنده.

  • سعید ارسالی در

    ماشین های سانگ یانگ عالی هستن هم استحکامی هم کیفی من تیوولی دارم فوق‌العاده است البته باید هم باشه چون کاملا از کره میاد

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه در ایران قیمت ها خیلی بلاتر از نورم جهانی است در خارج یک کارمند با ۱۲ ماه حقوق می تواند بهترین خودرو را بخرد اما در ایران چقدر طول خواهد کشید ؟حودو ۱۰ سال در صورتی که قیمت ها ثابت بماند!ا این چه نام دارد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید