بمباران اتمی هیروشیما

بمباران اتمی هیروشیما
کد خبر : ۴۱۲۹۱
بازدید : ۲۶۳۰

فرادید | ششم اوت در تاریخ به روایت تصویر

1. 1890- اولین اعدام با صندلی الکتریکی

"ویلیام کملر" اولین قاتلی است که با صندلی الکتریکی اعدام شد. این اعدام در زندان "اوبرون" در نیویورک اجرا شد. طرفداران صندلی الکتریکی آن را روشی سریع، مؤثر، بدون درد و انسانی دانستند.

امروز در تاریخ


2. 1942- حضور ملکه در جلسه مشترک کنگره

ملکه "ویلهلمینا" از هلند، اولین حکمرانی بود که در جلسه مشترک کنگره سخنرانی کرد. او به قانون‌گذاران گفت علیرغم اشغال نازی‌ها، شعار "تسلیم نمی‌شویم" مردم هلند تغییر نکرده است.

امروز در تاریخ


3. 1945- بمباران اتمی هیروشیما

ساعت 8:16 صبح، اولین بمب اتمی جهان در ژاپن منفجر شد. این بمب شهر را نابود کرد و بر اثر آن 90 تا 166 هزار نفر کشته شدند. تخمین زده می‌شود که در طول دهه بعد از بمباران اتمی، 237 هزار نفر براثر این بمب جان خود را از دست دادند.

امروز در تاریخ


4. 1962- استقلال جامائیکا

جامائیکا مستعمره انگلیس، در چنین روزی استقلال خود را بازیافت. این روز جامائیکا "روز استقلال" نام‌گذاری شده و جزو تعطیلات ملی است.

امروز در تاریخ


5. 1965- امضای قانون حق رأی

رئیس‌جمهور "لیندون بی جانسون" در قانون حق رأی را امضا کرد.

امروز در تاریخ


6. 1978- درگذشت پاپ پل ششم

پاپ پل در سن 80 سالگی در "کستل گاندولفو" درگذشت.

امروز در تاریخ


7. 1996- انتشار رمان "نغمه یخ و آتش"

اولین جلد از مجموعه رمان تخیلی- حماسی "نغمه یخ و آتش" نوشته "جورج آر. مارتین" در چنین روزی در انگلستان منتشر شد. داستان در سرزمین وستروس اتفاق می‌افتد و درباره خانواده‌های قدرتمند قرون‌وسطی است. این کتاب نقدهای خوبی دریافت کرد، اما پرفروش نشد. اما پس از ساخت سریال تلویزیونی "بازی تاج‌وتخت"، میلیون‌ها نسخه از کتاب نیز به فروش رسید.

امروز در تاریخ


ترجمه: وب‌سایت فرادید


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید