"چانگان بنی" جایگزین "پراید"

"چانگان بنی" جایگزین "پراید"

چانگان بنی از طرحی مدرن و عامه‌پسندی بهره می‌برد که پتانسیل جذب خریداران جوان‌تر را به‌خوبی داراست و حتی می‌تواند از این لحاظ، هاچ‌بک‌های کوچک وارداتی را به چالش کشیده و زنگ خطر را برای آن‌ها به صدا در آورد. در نمای جلو، نخستین نکته‌ای که در چانگان بنی نگاه را به خود معطوف می‌کند چراغ‌های بزرگ و کشیده این خودروست که نمایی دلپسند و مدرن را برایش به ارمغان آورده است.

کد خبر : ۴۱۳۲۲
بازدید : ۳۱۰۱۱
فرادید | رونمایی سایپا از مجموعه موتورهای اختصاصی و کم مصرف خود در هفته گذشته و نیز اعلام رسمی بازنشستگی پراید تا پایان سال 97 همه خودروسازان را به تکاپو انداخته تا سهم مناسبی از پایین ترین بخش بازار خودروی ایران به دست آورند. سایپا که علاوه بر توسعه و به روزرسانی محصولات خانواده تیبا، در تلاش است تا با رونمایی از محصولات جدیدی که ذیل پروژه sp100 آنها را معرفی کرده، همچنان حاکم بلامنازع بازار خودروهای ارزان قیمت ایران باشد.
چانگان بنی جایگزین پراید
به گزارش فرادید، از دیگر سو رنو نیز با هدف کسب سهم بزرگی از این بخش از بازار قرار است مدل کویید را که اخیرا ایرادات فراوانی به آن در زمینه ایمنی و طراحی وارد شده در ایران تولید کند. کنار هم قرار دادن این موارد، خبر از رقابتی سخت میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی مختلفی دارد که همه محصولاتی را در مهم ترین بخش بازار 1.3 میلیون دستگاهی خودرو در ایران برای تولید انتخاب کرده اند. جیلی، ایران خودرو و حتی پژو در تلاش اند تا برای ورود به این بخش از بازار ایران تلاش هایی را صورت دهند.
چانگان بنی جایگزین پراید
در این بین مدت هاست خبرهایی از تلاش سایپا و همکار چینی اش چانگان برای تولید یک خودروی مناسب در این رنج قیمتی شنیده می شود. چانگان بنی خودرویی است که قصد دارد با ظاهر و سطح مناسب امکاناتش به مقابله با رنو و محصول کویید بپردازد. با هم نگاهی به این خودروی چینی می اندازیم، خودرویی هاچ بک، با بدنه ای کوچک و موتوری کم مصرف، که ویژگی های جالبی دارد. این خودرو از طرحی مدرن و عامه‌پسندی بهره می‌برد که پتانسیل جذب خریداران جوان‌تر را به‌خوبی داراست و حتی می‌تواند از این لحاظ، هاچ‌بک‌های کوچک وارداتی را به چالش کشیده و زنگ خطر را برای آن‌ها به صدا در آورد. در نمای جلو، نخستین نکته‌ای که در چانگان بنی نگاه آدمی را به خود معطوف می‌کند چراغ‌های بزرگ و کشیده این خودروست که از هندسه درخور و ظاهر جذابی بهره برده و در تلفیق با کاپوت عضلانی و متورم آن، نمایی دلپسند و مدرنی را برایش به ارمغان آورده است.
چانگان بنی جایگزین پراید
چانگان بنی با طول و عرض و ارتفاعی معادل3.73، 1.65 و 1.53 از طولی نزدیک به رنو کویید برخوردار است گرچه ارتفاع و عرض کمتری دارد و بیشتر شبیه کیا پیکانتو است. فضای باک این خودروی کوچک شهری با 250 لیتر اندکی بزرگ تر از پژو 206 است اما اتاق خودرو با فاصله بین دو محور 2.41 اندکی کوچکتر از پژو 206 است. نحوه طراحی و استفاده از متریال در اتاق خودرو بسیار جالب است و طراحان با استفاده از رنگ های جذاب سعی در ساحت فضایی جوان پسند داشته اند. البته جنس مواد کیفیت بالایی ندارد و همانند خودروهای این رده از بازار در سطح پایینی قرار دارد و عمده اتاق از جنس پلاستیک خشک است.
چانگان بنی جایگزین پراید
چانگان مدل بنی یا بن بن را با دو گونه موتور 1200 و 1400 سی سی تولید می کند که این دو پیشرانه از قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر با 85 و 100 اسب بخار و 136 و 110 نیوتون متر سود می برد. مهم ترین ویژگی فنی این خودروی کوچک چینی مصرف اندک بنزین و البته اهرم تعویض دنده گردان و پدال شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان است که در خودرویی با این قیمت و اتاق کمتر باب است. این اهرم گردان و مکانیسم تعویض دنده با شیفترهای پشت فرمان باعث شده تا سطح تکنولوژی بنی بالاتر به نظر برسد و چانگان فراتر از رقبای هم سطح قرار بگیرد.
چانگان بنی جایگزین پراید
همچنین کیلومترشمار و صفحه نشان دهنده اطلاعات خودرو چیدمان و طرح جالبی دارد و نسبت به پژو 206 یا رنو ساندرو از نورپردازی بهتر و شکیل تری برخوردار است. داشتن مانیتور هفت اینچی و تجهیزاتی از قبیل سقف پانوراما و فرمان برقی حساس به سرعت از دیگر مواردی است که در هیچ یک از رقبای هم قیمت وجود ندارد. بنا بر آنچه سایت پدال نوشته تمامی تیپ‌های این خودرو به طور استاندارد از دو کیسه هوا و سیستم‌های ایمنی همچون ترمز ضد قفل ای بی اس، ترمز کمکی و سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بهره می‌برند و در تیپ‌های فول این خودرو، دوربین دید عقب و سنسورهای پارک نیز به طور استاندارد نصب شده‌اند.
چانگان بنی جایگزین پراید
از دیگر امکانات این خودرو می توان به آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان به علاوه پخش ام پی3، درگاه یو اس بی و آی یو ایکس، سامانه هدایت GPS، صفحه نمایش رنگی، سنسور پارک عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، شش عدد بلندگو، سیستم تهویه مطبوع دستی، قفل مرکزی با ریموت، رینگ‌های آلومینیمی و مه شکن جلو اشاره کرد.

چانگان بنی جایگزین پراید
پایان کلام اینکه خودروی بنی از این قابلیت برخوردار است که قشر جدیدی از مشتریان را برای سایپا آماده و مهیا سازد، قشری که تمایلی به‌صرف مبالغ سنگین و گزاف برای هاچ‌بک‌های کوچک ژاپنی و کره‌ای نداشته و زیبایی یک خودرو، تعداد آپشن ها و پشتیبانی خدمات یدکی مهم‌تر از نام و سابقه طولانی آن است. گرچه این قشر سخت در پی یک خودروی کوچک برای مصارف درون شهری خود هستند ولی غالبا خواهان یک خودروی مدرن کاربردی و ارزان‌قیمت اند که چانگان در صورت عرضه با قیمت 30 میلیون تومان می تواند به گزینه ای مناسب برای خرید و رقیبی چابک برای رقابت با رنو کویید تبدیل شود. تنها بدشانسی چانگان بنی این است که برند رنو در ایران محبوبیت بالایی دارد. آیا بنی می تواند کویید را شکست دهد. نظر شما چیست؟

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    کویید اگر به قیمت واقعی و جهانی عرضه شود چینی ها حرفی برای گفتن نخواهند داشت اما در شرایط انحصاری ( با امدن اقای ویسه در وزارت صنایع این انحصار بیشتر هم خواهد شد ) طوری سیاست گذاری می کنند که کمتر بدبخت ها کویید را بخرند و بیشتر بدبخت ها چانگان را

  • u ارسالی در

    خودروی چینی نسبت به پراید ایمنی آنچنان بهتری ندارند فقط مصرف بیشتری بعد از دوسال دارندئ!

  • علیرضایی ارسالی در

    چرا یک کره ای یا یک ژاپنی را جایگزین پراید نمیکنند؟؟
    حالم از ماشینهای چینی بهم میخوره
    خودروسازی رسما تقدیم چین و فرانسه شده
    بیچاره مصرف کننده ایرانی

    • ناشناس ارسالی در

      ژاپنی بله اما کره ای به درد نمی خوره

    • ناشناس ارسالی در

      جنرال موتورزم آرزوست

  • ناشناس ارسالی در

    چنان توصیفی از این خودرو چینی ناشناس دارید که انگار از مرسدس بنز دارید حرف می زنید . فروش و تولید خورو چینی در کشور خطرناک است . من تا حالا دو خورو چینی داشته ام که عمر هریک به شش ماه نرسید .دیگر فریب چینی نمی خورم

  • ناشناس ارسالی در

    وضعیت خودروسازی در ایران شرم آوره. تا دیروز می گفتیم ما و کره ای ها تقریبا در یک زمان شروع کردیم. کره ایها کجان و ما کجائیم ؟الان حتی از چینیها هم عقب افتادیم. شاید بگین خودروهای چینی کیفیت ندارن و .... همه اینها قبول ولی ببینید در همین مدت کم محصولاتشان چقدر متنوعه و چقدر نسبت به خودرو سازهای ما جلوترن؟! مطمئن باشید چینیها در آینده مثل محصولات دیجیتالی شان بازارهای دنیا را هم فتح میکنند .

  • ناشناس ارسالی در

    پایان کلام اینکه ما همچنان با سابقه چند برابری ساخت خودرو نسبت به چینی ها بدبخت ترین مردم و بی غیرت ترین مدیران را داریم.کسانیکه که غرور ملی و وطن خود را می فروشد به پول و... از او انتظار فروش خیلی چیزها نیز می رود.

  • علی ارسالی در

    چند ده سالی هم مردم را با چانگان بنی و کویید به کشتن میدهندو وقتی مجلس بی خیال باشد چیزی غیر این نمی شود.

  • رضا ارسالی در

    اخه این چیه خدایی ۳۰ تومن بدی ماشین شبی ام وی ام ۱۱۰ سوار بشی.شما اینو داری با خودروی فرانسه رنو یا ماشین کلی دستکاری شده ۲۰۶ مقایشه میکنی..اینم مثل اچ سی کراس چین یا هایما تیولی میاد چتدنفر میگیرن مشیمون میشن با ضرر زیاد میفروشن اگه کسی بخره البته ....پراید ۲۰ تومنه بعد ۴سال با کمترین افت میفروشی این ۳۰‌تومنه جاش کمتره فقط قشنگه همین فک نمیکنم موتورش مثل پراید باشه ..البته خودم گرفتار ماشین چینی بیکیفیت ۳۱۵ هاچبک شدم گیربکس ضعیف رنگ نازک قطعات بد محدود بودن قطعات و‌......... ۱۰۰۰۰۰۰ مسئله دیگر..با افت مدت زیاد فروختم اونم با شانس..

  • ناشناس ارسالی در

    اهاى علماى اسلام به داد مردم برسيم از دست اين ظالمان تا كى ميلان اين ماشينهاى بنجل به مردم غالب كنند

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا اگه قراره یه چینی بیاد جای یه کره ای که متاسفم - همون پراید سگش می ارزه به چانگان - اونم ماشینای چینی با این لوازم گرون قیمت

  • mahdi ارسالی در

    اشغال تر از این پیدا نکردید؟؟؟ بجای این اشغالا که 30 ملیون به این ملت بدبخت قالب میکنید ماشینای برقی رو باقیمت پایین میفروختید .واقعا تو این 25 سال چه گوهی میخورید؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    هاهاها

  • داود ارسالی در

    خدا لعنت کنه کسی رو که اشغالای چینی رو وارد ایران میکنه

  • آرمین ارسالی در

    هیچ کدوم ارزش خرید ندارن! نه کوئید نه چانگان
    من به شخصه فعلا از اتوبوس و دوچرخه و موتورسیکلت را به اینا نرجیح میدم

  • ايراني مردد ارسالی در

    برخي با صنعت خودروسازي عملاً به مردم ميگن از اين كشور بريد! البته خودرو يه حلقه از زنجيره طويل اين به سلامت كه تشريف ميبريد است.

  • ناشناس ارسالی در

    این به اصطلاح خودروسازان ببخشید درپیت سازان و مسولین مربوطه خوب دندان مردم را شمردند

  • محسن ارسالی در

    سلام.جناب وزیر صنعت لطفا: تو این چهار سال آیندت درب ایران خودرو وسایپا را ببند وتعطیل کن .این چهار سال اجبار کن تا طراحی جدید وبا کیفیت بالا وقیمت ارزان تولید کنن تو این چهار سال نگذارید دیگر قوطی کبریت قاتل مردم بیچاره تولید کنن .چهار سال طراحی جدید وچهار سال بعد تولید

  • ناشناس ارسالی در

    bmw x3 تو تركمنستان هفتاد تومان تو ايران سيصد میلیون چرا اینقدر اختلاف؟

  • حمید ارسالی در

    فقط ال90

  • علی ارسالی در

    بااین گرونی ببین این چانگان چند قیمت میزارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید