"اوتلندر PHEV"؛ برق سواری با اسب ژاپنی

"اوتلندر PHEV"؛ برق سواری با اسب ژاپنی

استفاده از باتری و موتورهای الکتریکی در کنار موتور بنزینی باعث می شود تادر حالت های مختلف، اوتلندر کارایی بسیار خوب و مصرف بسیار پایینی داشته باشد و در عین حال نسبت به نسخه بنزینی، شتاب بهتر و سریع‌تری را به راننده ارائه می‌کند.

کد خبر : ۴۱۳۲۹
بازدید : ۷۱۱۵
فرادید | اگر کمی عاشق سینما و فیلم های ابرقهرمانانه دو دهه اخیر باشیم حتما اسامی برخی از چندگانه های بزرگ کمپانی مارول مثل روح سوار، تیغ سوار و ... شنیده ایم. فیلم هایی اغراق آمیز با شخصیت هایی افسانه ای که کارهای عجیب و غریبی از آنها سر می زند و می توانند به کمک نیروهای ماورایی خود به بشر کمک کنند. حالا این موضوع دست مایه رسانه های طرفدار محیط زیست شده تا خودروهای برقی را ابرقهرمانان نجیب دنیای ما بنامند که به مدد نیروی الکتریسته از تولید مواد آلاینده و افزایش سطح دمای زمین جلوگیری می کنند.

برق سواری با اسب ژاپنی

به گزارش فرادید، این خودروها که برای نخستین بار در ماه گذشته میلادی سهم فروش ماهانه خود را در کل جهان به یک درصد رساندند، اخیر با اقبال بسیار بالایی در ایران مواجه شده و توانسته اند اعتماد بسیاری ازخریداران را کسب کنند. حالا اما پس از عرضه نسبتا موفق چند خودروی هیبریدی، قرار است یک شرکت ژاپنی نسخه ای شارژی از خودروهای هیبریدی را به بازار ایران عرضه کند. اوتلندر PHEV نام این خودرو است که در رده کراس اوورهای متوسط شهری قرار داشته و احتمالا قیمتی بالغ بر 250 میلیون تومان خواهد داشت.

برق سواری با اسب ژاپنی

اوتلندر برخلاف سانتافه یا سورنتو که تنها نان ظاهر و مد روز بودن را می‌خورند، توانسته به واسطه اعتبار بالای برند خود و نیز کیفیت ساخت خوبش به یکی از غول‌های بازار ایران تبدیل شود و بدون حاشیه و جنجال و نوسان، توانسته عنوان یکی از پنج خودروی پرفروش‌ترین بازار را از آن خود کند. این مدل جادر و زیبا که سال پیش در شمار قابل اعتمادترین خودروهای بازار اروپا و کشور آلمان شناخته شد، قرار است در نمونه پلاگین هیبرید نیز وارد بازار ایران شود.

برق سواری با اسب ژاپنی

در واقع میتسوبیشی ژاپن اسم نسخه هیبریدی اوتلندر را PHEV نام گذاشته که مخفف عبارت Plug-In Hybrid Electric Vehicle ، یا خودرو هیبریدی شارژی بوده با برق شهری است. این ویژگی جالب به اوتلندر پلاگین هیبرید این توان را می‌دهد تا هم با نیروی برق و از طریق باطری به حرکت ادامه دهد، هم با موتور بنزینی مسیر را بپیماید و هم اینکه با کمک هر دو پیشرانه با حداکثر قدرت به شما برای رسیدن به مقصد کمک کند. درباره قدرت موتور جدید اوتلندر باید بگوییم که موتور بنزینی دو لیتری این کراس‌اوور ژاپنی قدرتی معادل154 اسب بخار دارد که با اتصال به دو موتور الکتریکی، خود را به یک ماشین هیبریدی تبدیل می کند. موتورهای الکتریکی اوتلندر هیبریدی حدود 80 اسب بخار قدرت داشته که به صورت عملکرد ترکیبی برق و بنزین برای حرکت، در مجموع در محدوده 200 تا 210 اسب بخار (با توجه به میزان هدر رفت انرژی در سیستم انتقال قدرت و صرف انرژی داخلی خودرو) نیرو داشته و به کمک یک گیربکس اتوماتیک CVT، قدرت اوتلندر را به چهار چرخ می رساند. همچنین، ترمزهای خودرو و اعمال نیرو معکوس به جعبه دنده، به صورت برق در آمده و به باتری‌های خودرو بر می‌گردد.

برق سواری با اسب ژاپنی

قابلیت شارژ باتری ها با برق شهری باعث می شود تا در زمان عدم استفاده از اوتلندر پلاگین هیبرید، خودرو با برق شهری در سه حالت مختلف شارژ شود. این شارژ شدن‌ها بین 40 دقیقه ( شارژ سریع 80 درصدی باتری) تا 5 ساعت طول بکشد. باتری های این خودرو از نوع لیتیومی 80 سلولی بوده و کمپانی میتسوبیشی آنها را 8 سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر گارانتی می کند. این باتری و موتورهای الکتریکی و بنزینی باعث می شوند که در حالت های مختلف، اوتلندر کارایی بسیار خوب و مصرف بسیار پایینی داشته باشد و در عین حال نسبت به نسخه بنزینی، شتاب بهتر و سریع‌تری را به راننده ارائه می‌کند.

برق سواری با اسب ژاپنی

گونه فول آپشن اوتلندر پلاگین هیبرید که در بازار اروپا قیمتی معادل43 هزار دلار دارد، با امکاناتی نظیر 7 کیسه هوا، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، دنده پشت فرمان، سنسور نور و باران، دوربین عقب، رادار نقطه کور، مانیتور، سیستم صوتی حرفه ای با ساب، هفت صندلی، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه دوگانه، گرمکن فرمان، آینه حساس به نور، صندلی راننده برقی، چراغشور، درب صندوق برقی، نور جلو LED با چرخش چراغ در پیچ ها از جمله پرآپشن‌ترین خودروهای این رده از بازار است. این خودرو که در فهرست ده خودروی الکتریکی هیبریدی پرفروش جهان نیز قرار دارد، به احتمال فراوان تا اواخر امسال راهی بازار ایران خواهد شد.


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید