راهنمای رژيم غذایی تند

راهنمای رژيم غذایی تند

غذاهای تند می‌توانند برای کم کردن اشتها و کمک به کاهش وزن استفاده شوند که امری منطقی است، زیرا بعد از سوختنِ دهان‌تان به‌دلیلِ تندی غذا، ترجیح می‌دهید از غذا خوردن دست بکشید!

کد خبر : ۴۱۳۶۱
بازدید : ۲۶۶۸
غذاهای تند می‌توانند برای کم کردن اشتها و کمک به کاهش وزن استفاده شوند که امری منطقی است، زیرا بعد از سوختنِ دهان‌تان به‌دلیلِ تندی غذا، ترجیح می‌دهید از غذا خوردن دست بکشید!
راهنمای رژيم غذایی تند

به گزارش وب‌سایت چطور، بررسی‌ای که محققان یوسی‌ال‌ای روی ۳۴ نفر انجام دادند، نشان داد با اضافه کردن نوعی کپسایسین به نام دی‌هیدروکاپسید (dihydrocapsiate) به رژيم افراد مورد آزمایش، بدن انرژی بیشتری می‌سوزاند. دی‌هیدروکاپسید، اکسیداسیون چربی را نیز افزایش می‌دهد که باعث می‌شود بدن چربی بیشتری برای سوخت‌وساز بسوزاند.

محققان در دانشگاه پردو دریافتند که فلفل تند می‌تواند اشتهای شما را کم کند. از میان ۲۵ شرکت‌کننده در این مطالعه، ۱۳ نفر غذاهای تند دوست داشتند و ۱۲ نفر دوست نداشتند. این مطالعه نشان داد کسانی که مرتبا فلفل قرمز نمی‌خوردند، اما از فلفل کاین در غذاهایشان استفاده می‌کردند، اشتهایشان هنگام مصرف غذاهای چرب، شور و شیرین کاهش یافت.

مطالعه‌ی جداگانه‌ای در اروپا نشان داد که غذاهای تند سطح هورمون مشخصی را که کارش سرکوب اشتهاست، بالا می‌برد.

دکتر اسپیرو آنتونیادس (Spiro Antoniades) جراح ستون فقرات در مریلند، کتابی به نام «رژیم سس تند: سفری در اصلاح رفتار» نوشته است.

زمانی که آنتونیادس دانشجوی کالج بود و مجبور بود حسابی مراقب خرج و برجش باشد، متوجه شد که اگر در هر وعده تنها یک تکه پیتزا همراه سس و فلفل تند بخورد، سیر می‌شود و می‌تواند یک پیتزای کامل را در طول چند وعده مصرف کند، البته او به این روش وزنی کم نکرد!

بعد از کالج، وزن آنتونیادس بالا رفت، بنابراین او یک هفته از کار مرخصی گرفت تا درباره‌ی تغذیه مطالعه کند. او رژیم سس تند را ایجاد کرد که برای خودش مؤثر بود. با خوردن سس تند در هر وعده، آنتونیادس غذای کمتری مصرف می‌کرد، او مجبور بود آب بیشتری بنوشد و برای اینکه گرسنگی‌اش را در طول روز از بین ببرد، سس تند مصرف می‌کرد. او با رژیم غذایی متعادلی با سس تند و طولانی کردن زمان غذا خوردن در هر وعده تا ۳۰ دقیقه، بیش از ۳۲ کیلوگرم وزن کم کرد. هر وعده‌ی او شامل دو نیمه بود که بین آنها، یک لیوان کامل آب می‌نوشید.

آنتونیادس گفت: «کپسایسین مکمل غذایی بسیار سالمی است. فریبنده است و سدیم و کالری ندارد.»

ترنر (Turner) متخصص تغذیه در ایالت نیومکزیکو، به بیماران خود توصیه می‌کند که فلفل تند بخورند. او فلفل را به‌عنوان غذای «درگاهی» می‌بیند؛ اگر کسی مایل به خوردن فلفل تند باشد، احتمالا تمایل دارد میوه‌ها و سبزیجاتی را هم که قبلا امتحان نکرده است، تجربه کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید